این بیانیه آغاز روند طولانی مدت انتظار تنظیم دارایی های ارز دیجیتال است که مزایایی مانند حمایت از مصرف کننده و انطباق AML/KYC را به همراه خواهد داشت.

آفریقای جنوبی کریپتو را به عنوان یک محصول مالی مشمول قانون خدمات مالی اعلام می کند


اداره رفتار بخش مالی (FSCA)، تنظیم کننده مالی آفریقای جنوبی، اطلاعیه ای را در 19 اکتبر منتشر کرد که نشان می دهد قانون خدمات مشاوره مالی و واسطه گری مالی (FAIS) در سال 2002 به روز شده است تا تعریفی از دارایی های ارز دیجیتال شده را شامل شود. چندین ماه است که انتظار می رود چنین تصمیمی گرفته شود. برای اولین بار دارایی های ارز دیجیتال شده را در آفریقای جنوبی تحت مقررات قرار می دهد.

اطلاعیه FSCA که رفت در زمان انتشار در ایالت Green Gazette، بیان می‌کند که دارایی‌های ارز دیجیتال «نماینده دیجیتالی ارزش» است که می‌تواند به صورت الکترونیکی معامله، انتقال و ذخیره شود، اما توسط بانک مرکزی صادر نمی‌شود. علاوه بر این، “تکنیک های ارز دیجیتال را اعمال می کند” و از فناوری دفتر کل توزیع شده استفاده می کند. در ادامه این اطلاعیه آمده است که دارایی های ارز دیجیتال شده محصولات مالی اعلام می شوند.

بر اساس FAIS، یک محصول مالی به عنوان یک اوراق بهادار، اوراق قرضه، “هر ابزار پولساز” یا ابزاری که حقوقی را به اوراق بهادار و ابزار اعطا می کند، تعریف می شود. آی تی می توان توسط ارائه دهندگان خدمات مالی، چه شرکت های داخلی یا بین المللی، که دارای مجوز در آفریقای جنوبی هستند، ارائه می شود. به گفته مطبوعات محلی، ثبت نام می تواند “رویه سختی” باشد.

مربوط: در روز آزادی، بیت کوین به آفریقای جنوبی سهمی در آینده مالی آنها می دهد

پیش نویس اعلامیه ای در مورد دارایی های ارز دیجیتال شده بود منتشر شده در نوامبر 2020. در ژوئن 2021، یک کارگروه ملی یک نقشه راه نظارتی ایجاد کرد برای یک چارچوب نظارتی مقررات به کشور کمک می کند استانداردهای ضد پولشویی/مشتری خود را بشناسید (AML/KYC) و از سرمایه گذاران محافظت کند، اما جزئیات الزامات AML/KYC بحث و جدل برانگیخته است. در فوریه 2022، خزانه داری ملی آفریقای جنوبی قصد اعلام ارز دیجیتال را به عنوان یک محصول مالی و افزایش نظارت و انطباق تراکنش ها با ارز های دیجیتال را تایید کرد.

بر اساس شاخص پذیرش جهانی ارز دیجیتال Chainalysis 2022، منتشر شده در سپتامبر، آفریقای جنوبی رتبه ها سی ام در سراسر جهان برای پذیرش ارزهای دیجیتال. برآوردهای مختلف نشان می دهد که حدود 10 تا 13 درصد از جمعیت آفریقای جنوبی دارندگان ارز دیجیتال هستند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر