رگولاتور خدمات مالی اندونزی برای اولین بار قصد خود را برای ایجاد یک صرافی ارز دیجیتال در سال 2021 اعلام کرد.

اندونزی قصد دارد تا ماه ژوئن صرافی ملی ارز دیجیتال خود را راه اندازی کند


بنا بر گزارش‌ها، وزارت بازرگانی اندونزی قصد دارد تا ژوئن سال جاری، شش ماه پس از هدف قبلی خود در دسامبر 2022، یک صرافی ملی ارز دیجیتال راه‌اندازی کند.

زولکیفلی حسن، وزیر تجارت، هدف جدید را به اشتراک گذاشت راه اندازی در تاریخ 2 فوریه در افتتاحیه ماه سواد رمزی در جاکارتا، با اشاره به اینکه طبق گزارش های محلی، دولت در حال حاضر در حال بررسی است که کدام شرکت ها معیارهای خود را برای تبدیل شدن به بخشی از صرافی دارند.

وزیر تجارت ذوالکفلی حسن. منبع: Owntalk.co.id

پنج صرافی ارز دیجیتال فعال وجود دارد که در حال حاضر نزد رگولاتورهای کشور ثبت شده‌اند و به گفته زولکیفلی، صرافی ارز دیجیتال وزارتخانه می‌تواند همه آنها را در بر بگیرد.

در حالی که این صرافی ها در حال حاضر همه معاملات را در داخل کشور تسهیل می کنند، صرافی وزارتخانه به عنوان یک اتاق تسویه و نگهبان در بازار کریپتو محلی عمل می کند.

یک اتاق پایاپای اساساً میانجی بین خریدار و فروشنده است و اطمینان حاصل می کند که معامله به خوبی انجام می شود. در عین حال، نقش آن به عنوان یک نگهبان باعث می شود که جابجایی دارایی ها بین دو طرف را مدیریت کند.

وزیر بازرگانی از مردم خواست تا با صرافی ملی ارز صبور باشند و گفت: «بیایید عجله نکنیم زیرا اگر آماده نباشد، اوضاع به هم می‌ریزد. دولت نمی‌خواهد که این امر به طور گسترده به مردم آسیب وارد کند، زیرا مردم چیز زیادی نمی‌دانند [about crypto trading]”

همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، اندونزی برنامه ریزی کرده بود تا صرافی ارز دیجیتال خود را تا تاریخ راه اندازی کند پایان سال 2022، اما به دلیل موانع متعددی به تاخیر افتاد.

مربوط: MIT، Maiden Labs مسائل فراگیر بودن CBDC را در گزارشی از 4 کشور بررسی می کند

دارایی‌های ارز دیجیتال در کشور در حال حاضر در کنار قراردادهای کالایی معامله می‌شوند و تحت نظارت آژانس تنظیم مقررات معاملات آتی کالا (که با نام باپبتی نیز شناخته می‌شود) انجام می‌شود، اما قدرت نظارتی تغییر خواهد کرد به سازمان خدمات مالی پس از ایجاد صرافی ملی.

این تغییر مقررات در پاسخ به مقررات جدید ارز دیجیتال تصویب شده در 15 دسامبر انجام می شود که ارز دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال را به عنوان اوراق بهادار مالی تحت نظارت می شناسند.

در 5 دسامبر، پری وارجییو، رئیس بانک اندونزی اعلام کرد که ارز دیجیتال بانک مرکزی که قصد راه اندازی آن را دارد، فقط مناقصه دیجیتال قانونی در ملت

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر