توقف معاملات به دنبال تحلیل شرکت Gauntlet Network مدیر ریسک DeFi است که سناریوهای مختلفی را برای قیمت سکه USD در نظر گرفته است.

با افزایش فعالیت در CEX ها، Aave معاملات استیبل کوین را در Avalanche V3 متوقف می کند


پروتکل وام دهی Aave معاملات استیبل کوین ها را مسدود کرده و نسبت وام به ارزش (LTV) را در پاسخ به نوسانات اخیر قیمت در استیبل کوین ها پس از کاهش نرخ ارز USD در 11 مارس، صفر کرده است.

با توجه به انجمن مدیریت Aave، توقف معاملات به دنبال تحلیلی از شرکت مدیریت ریسک DeFi Gauntlet است که توصیه می‌کند تمام بازارهای V2 و V3 باید موقتاً متوقف شوند.

“تنظیم LTV روی 0 قطعاً در همه جا کمک می کند، اما در استخر Avalanche v3، با توجه به اینکه زیرساخت زنجیره متقابل بهمن را پوشش نمی دهد، Aave Guardian می تواند فوراً اقدام کند. تنظیم LTV روی 0 در عمل “قدرت وام گیری” دارایی را کاهش می دهد. یکی از شرکت کنندگان در بحث فروم خاطرنشان کرد، بدون اینکه بر HF موقعیت کاربر تأثیر بگذارد.

LTV معیار مهمی است که تعیین می کند با استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وثیقه چقدر اعتبار می توانید تضمین کنید. به صورت درصد بیان می شود، این نسبت با تقسیم مقدار اعتبار وام گرفته شده بر ارزش وثیقه محاسبه می شود.

تجزیه و تحلیل ریسک Gauntlet میزان ورشکستگی‌هایی را که ممکن است در سناریوهای مختلف رخ دهد، با توجه به اینکه قیمت USDC تثبیت می‌شود، وضعیت می‌یابد یا به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد، بررسی کرد:

“امود V3 همبستگی دارایی‌های استیبل کوین را فرض می‌کند، اما در حال حاضر، این همبستگی‌ها از هم جدا شده‌اند. با توجه به اینکه پاداش انحلال تنها 1% برای USDC در emode است، خطر افزایش یافته است. برای در نظر گرفتن این مفروضات که دیگر درست نمی‌مانند، توصیه می‌کنیم. توقف بازارها […] با قیمت های فعلی، ورشکستگی ها ~ 550k است. این بسته به مسیر قیمت و کاهش بیشتر می تواند تغییر کند.”

اسکرین شات – موجودی USD بر اساس پروتکل و دارایی ها بر اساس نماد و پروتکل. منبع شبکه Gauntlet

به گفته ارائه‌دهنده داده‌های دارایی‌های دیجیتال Kaiko، صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در ساعات گذشته پس از ریزش بانک سیلیکون ولی (SVB) در 10 مارس شاهد افزایش حجم معاملات بوده‌اند.

بانک سیلیکون ولی تعطیل شد توسط دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا در 11 مارس پس از عملیات بانکی که توسط بانک‌ها انجام شد، نشان داد که بخش بزرگی از اوراق بهادار به ارزش 21 میلیارد دلار در زمان فروش فروخته است که حدود 1.8 میلیارد دلار ضرر داشت. ناظر کالیفرنیا همچنین شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) را به عنوان گیرنده برای محافظت از سپرده های بیمه شده منصوب کرد.

دایره، شرکت پشت USDC، در 11 مارس 3.3 میلیارد دلار فاش کرد از 40 میلیارد دلار ذخایر آن در SBV گیر کرده بود، که منجر به کاهش قیمت عمده استیبل کوین به زیر 1 دلار شد و در نتیجه بر بسیاری از اکوسیستم‌های استیبل کوین تأثیر گذاشت.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر