«به طرز عجیبی گران قیمت» – اپ استور اپل خواهان کاهش 30 درصدی فروش NFT است

در حالی که کمیسیون برای اپل استاندارد است، برخی نارضایتی خود را از کاهش فروش “غیرعادلانه بیش از حد” این شرکت ابراز کرده اند.

توکن غیر قابل تعویض توسعه دهندگان اپلیکیشن (NFT) و سایرین از تصمیم غول فناوری اپل مبنی بر اعمال کمیسیون 30 درصدی بر NFT هایی که از طریق اپلیکیشن های موجود در بازار خود فروخته می شوند، مخالفت کرده اند و عملاً خرید NFT را با خریدهای درون برنامه ای معمولی مشابه می کند.

با توجه به گزارش روز جمعه The Information، شرکت گوشی‌های هوشمند اکنون اجازه خرید و فروش NFT‌ها را از طریق برنامه‌های فهرست‌شده در بازار خود می‌دهد، اما کمیسیون استاندارد خود را بر روی خریدهای درون‌برنامه‌ای 30 درصد اعمال می‌کند – مشابه آنچه توسط فروشگاه برنامه Android Google Play اعمال می‌شود. .

با این حال، نرخ کمیسیون توسط برخی به دلیل “گرانی بیش از حد” مورد انتقاد قرار گرفته است – به ویژه در مقایسه با کمیسیون استاندارد بازار NFT، که حدود 2.5٪ است.

فلوریان مولر وبلاگ نویس فناوری تماس گرفت «مالیات برنامه» اپل بر فروش NFT «سوءاستفاده‌کننده اما ثابت» است، در حالی که تیم سوینی، مدیر عامل Epic Games توییت کرد اپل در حال «درهم شکستن» فناوری نوپای دیگری است که «می‌تواند با خدمات پرداخت درون‌برنامه‌ای بسیار گران‌قیمت آن رقابت کند».

این گزارش خاطرنشان کرد که سولانای محبوب (SOL) بازار NFT Magic Eden حتی پس از اینکه اپل پیشنهاد داد که کمیسیون خود را به 15% کاهش دهد، پس از اطلاع از این سیاست، سرویس خود را از اپ استور خارج کرد، اگرچه در زمان نگارش این برنامه همچنان در فروشگاه App لیست شده است.

در همین حال، دیگر بازارهای NFT در اپ استور اپل گزارش شده است که عملکرد برنامه های خود را به دلیل کمیسیون های سنگین محدود کرده اند، و همچنین مجبور شده اند تراکنش ها را به جای ارز دیجیتال به دلار آمریکا انجام دهند، که با توجه به این موضوع می تواند چالش برانگیز باشد. نوسانات بازارهای ارزهای دیجیتال.

مربوط: میمون های خسته خود را به سطل زباله بیندازید

دیگران جنبه مثبت اپل را دیده اند پذیرش NFT. گابریل لیدون مدیر عامل توسعه دهنده بازی Web3 Limit Break گفت این حرکت “می تواند یک کیف پول ETH را در هر بازی موبایلی با بازیکنان +1B قرار دهد!” وی افزود: “خوشحال است که اپل 30 درصد از NFT رایگان را کاهش دهد.”

اپیک گیمز این اولین باری نیست که شرکت‌ها در رابطه با کمیسیون‌های اپل با آن مبارزه می‌کنند ثبت شد مراحل قانونی پس از حذف بازی پرچمدار Fortnite از فروشگاه App در آگوست 2020 پس از تلاش ناشر برای فروش خریدهای درون بازی که هزینه های اپل را نادیده گرفت.

برنامه‌های بازار NFT در فروشگاه برنامه در حال حاضر شامل OpenSea، Rarible، Magic Eden و بازارهای برنامه‌های معاملات ارز دیجیتال شامل Binance، کریپتو.com و Coinbase Wallet هستند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس