بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های انتخابی مانند ETH، OKB، ALGO و THETA ممکن است پس از یک اصلاح کوتاه، حرکت صعودی خود را افزایش دهند.

بیت‌کوین، اتریوم و آلت‌کوین‌های منتخب علی‌رغم رکود در ماه فوریه، از سر گرفته می‌شوند


پس از صعود چشمگیر در ژانویه، بیت کوین (بیت کوین) به نظر می رسد در ماه فوریه نفس می کشد. این یک نشانه مثبت است زیرا صعود های عمودی به ندرت پایدار هستند. یک افت جزئی می تواند سودهای عصبی را از بین ببرد و فرصتی را برای سرمایه گذاران بلندمدت فراهم کند تا به موقعیت های خود اضافه کنند.

آیا قیمت بیت کوین به کف رسیده است؟

با این حال، نظر در مورد اینکه آیا بیت کوین به کف رسیده است یا نه. برخی از تحلیلگران انتظار دارند که روند صعودی جهت معکوس داشته باشد و به پایین ترین حد نوامبر برسد، در حالی که برخی دیگر معتقدند بازارها به حرکت صعودی خود ادامه خواهند داد و معامله گرانی را که منتظر خرید در سطوح پایین تر هستند، ناامید خواهد کرد.

مشاهده روزانه داده های بازار ارز دیجیتال. منبع: سکه 360

در یک مصاحبه مارک یوسکو، بنیانگذار و مدیرعامل Morgan Creek Capital Management با کوین تلگراف گفت: «تابستان ارزهای دیجیتال» می‌تواند از سه ماهه دوم سال جاری آغاز شود.

او انتظار دارد که اگر فدرال رزرو ایالات متحده سیگنال دهد که افزایش نرخ بهره را کند یا متوقف خواهد کرد، دارایی های ریسک صعودی شوند. یکی دیگر از کاتالیزورهای بالقوه صعودی برای بیت کوین نصف شدن پاداش بلاک در سال 2024 است.

آیا آلت کوین ها می توانند در حالی که بیت کوین در کوتاه مدت ثبیت می شود به روند صعودی خود ادامه دهند؟ بیایید نمودارهای بیت کوین را مطالعه کنیم و آلتکوین هایی را انتخاب کنیم که ممکن است در چند روز آینده عملکرد بهتری داشته باشند.

BTC/USDT

بیت کوین از زمان رسیدن به 24255 دلار در 2 فوریه به تدریج اصلاح شده است. این نشان دهنده رزرو سود توسط معامله گران کوتاه مدت است. قیمت به منطقه حمایت قوی بین 22800 تا 22292 دلار نزدیک می شود. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (22436 دلار) نیز در این منطقه قرار دارد، از این رو انتظار می رود خریداران با تمام توان از منطقه دفاع کنند.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

شیب متحرک نمایی 20 روزه و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت نشان می دهد که خریداران دارای لبه هستند. اگر قیمت از ناحیه حمایت افزایش پیدا کند، خریداران دوباره تلاش خواهند کرد ارز BTC/USDT را به 25000 دلار برسانند. این سطح باید به عنوان یک مقاومت بزرگ عمل کند.

در جنبه نزولی، شکستن زیر ناحیه پشتیبانی می‌تواند باعث چندین توقف ضرر شود و ممکن است عقب‌نشینی عمیق‌تری را آغاز کند. این ارز می تواند ابتدا به 21480 دلار کاهش پیدا کند و اگر این حمایت نیز ادامه پیدا نکند، توقف بعدی ممکن است میانگین متحرک ساده 50 روزه (19572 دلار) باشد.

نمودار 4 ساعته BTC/USDT. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که قیمت در یک کانال صعودی معامله می شود اما RSI واگرایی منفی ایجاد کرده است. این نشان می دهد که حرکت صعودی ممکن است ضعیف شود. شکستن و تثبیت شدن در زیر کانال می تواند برتری کوتاه مدت را به نفع فروشندگان تغییر دهد. سپس این ارز می تواند تا 21480 دلار ریزش کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از خط حمایت کانال خارج شود، خریداران دوباره سعی خواهند کرد ارز را بالای کانال ببرند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این ارز ممکن است روند صعودی خود را دوباره شروع کند.

ETH/USDT

اتر (ETH) در چند روز گذشته نزدیک به مقاومت 1680 دلار معامله شده است. معمولاً یک تثبیت فشرده در نزدیکی یک مقاومت پیش رو به سمت بالا حل می شود.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

در حالی که شیب متحرک نمایی 20 روزه (1586 دلار) نشان دهنده برتری برای خریداران است، واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که خریداران ممکن است کنترل خود را از دست بدهند. اگر خریداران بخواهند تسلط خود را تثبیت کنند، باید قیمت بالای 1680 دلار را پیش ببرند و حفظ کنند.

اگر این کار را انجام دهند، ارز ETH/USDT ممکن است تا 1800 دلار افزایش پیدا کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما اگر خریداران اجازه ندهند قیمت به زیر 1680 دلار ریزش کند، ممکن است صعود به 2000 دلار برسد.

در عوض، اگر قیمت کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه ریزش کند، ارز ETH/USDT می تواند تا 1500 دلار ریزش کند. این یک سطح پشتیبانی مهم برای نظارت است زیرا یک حرکت در اینجا می تواند محدوده ارز را بین 1500 تا 1680 دلار حفظ کند. از سوی دیگر، اگر حمایت 1500 دلاری شکست بخورد، ارز ممکن است به 1352 دلار ریزش کند.

نمودار 4 ساعته ETH/USDT. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که فروشندگان قیمت را به زیر 20-EMA کشیده اند. این اولین نشانه ای است که خریداران ممکن است یک قدم به عقب برگردند. پشتیبانی جزئی در 50-SMA وجود دارد، اما اگر نتواند حفظ شود، ارز ممکن است به 1550 دلار و سپس به 1500 دلار کاهش پیدا کند.

برعکس، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک بالا برود، خریداران دوباره سعی می‌کنند این ارز را بالاتر از مقاومت پیش رو قرار دهند. اگر آنها موفق شوند، این ارز ممکن است روند صعودی را دوباره شروع کند.

OKB/USDT

در حالی که بیشتر ارزهای رمزپایه بسیار پایین‌تر از بالاترین قیمت خود هستند، OKB (OKB) در 5 فوریه به بالاترین حد خود رسید. این نشان می‌دهد که خریداران در فرمان هستند.

نمودار روزانه OKB/USDT. منبع: TradingView

برخی از معامله گران ممکن است سودهایی را نزدیک به مقاومت پیش رو 44.35 دلار رزرو کنند زیرا ممکن است به عنوان یک مقاومت بزرگ عمل کند. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید اما از متحرک نمایی 20 روزه (37 دلار) بازگردد، نشان می دهد که خریداران به خرید نزول ها ادامه می دهند.

این می تواند احتمال شکست بالای 45 دلار را افزایش دهد. ارز OKB/USDT می تواند ابتدا به 50 دلار و پس از آن به 58 دلار افزایش پیدا کند.

اگر قیمت کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می دهد که معامله گران ممکن است به سمت خروج عجله کنند. سپس این ارز می تواند به 34 دلار و بعداً به SMA 50 روزه (30 دلار) کاهش پیدا کند.

نمودار OKB/USDT 4 ساعته. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که فروشندگان در تلاش برای محافظت از سطح 44.35 دلار هستند. این ارز می‌تواند پایین آمده و به میانگین‌های متحرک برسد، که پشتوانه مهمی برای زیر نظر گرفتن است. اگر قیمت از میانگین‌های متحرک حرکت کند، خریداران دوباره سعی می‌کنند با 45 دلار بر سد غلبه کنند و مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کنند.

برعکس، اگر قیمت به زیر 50-SMA بشکند، فروش ممکن است قدرت بگیرد و ارز ممکن است به 36 دلار و سپس به 34 دلار ریزش کند. چنین حرکتی می تواند از سرگیری روند صعودی را به تاخیر بیندازد.

مربوط: برد 5 هفته ای فانتوم در خطر است — آیا قیمت FTM 35 درصد از دست خواهد داد؟

ALGO/USDT

الگوراند (ALGO) برگشت در 3 فوریه به سطح شکسته شده 0.27 دلار رسید. فروشندگان از این سطح دفاع کردند، اما خریداران زمین زیادی را رها نکردند. این نشان می دهد که خریداران انتظار دارند که صعود که ادامه یابد.

نمودار روزانه ALGO/USDT. منبع: TradingView

شیب متحرک نمایی 20 روزه (0.24 دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که خریداران قدرت بیشتر را دارند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش پیدا کند، احتمال شکست بالای 0.27 دلار افزایش می یابد. سپس ارز ALGO/USDT می تواند تا 0.31 دلار حرکت کند، جایی که فروشندگان ممکن است سعی کنند مقاومت قوی نشان دهند.

اگر قیمت از این سطح پایین بیاید اما از 0.27 دلار حرکت کند، نشان می دهد که روند نزولی ممکن است در کوتاه مدت به پایان برسد. سپس این ارز می تواند تا 0.38 دلار صعود کند.

اگر ارز از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر 0.23 دلار ریزش کند، این دیدگاه مثبت می تواند در کوتاه مدت باطل شود. سپس این ارز می تواند به SMA 50 روزه (0.21 دلار) شیرجه بزند.

نمودار 4 ساعته ALGO/USDT. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که فروشندگان از سطح 0.27 دلار محافظت می کنند، اما یک نکته مثبت جزئی این است که خریداران اجازه نداده اند قیمت زیر 50-SMA باقی بماند. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند، خریداران دوباره سعی خواهند کرد مقاومت پیش رو را عبور کنند. اگر این کار را انجام دهند، ارز می تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا 0.31 دلار افزایش پیدا کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت ادامه یابد و به زیر میانگین متحرک ریزش کند، این ارز با خطر افت تا 0.23 دلار مواجه می شود. فروشندگان باید این حمایت را بشکنند تا دست برتر را بدست آورند.

THETA/USDT

شبکه تتا (THETA) یک آزمایش مجدد از سطح شکسته شده را در 1 فوریه با موفقیت انجام داد، که نشان می دهد خریداران خط روند نزولی را به سمت حمایت تغییر داده اند.

نمودار روزانه THETA/USDT. منبع: TradingView

خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سطح مقاومت بالای 1.20 دلار برسانند. این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت کوچک عمل کند، اما اگر خریداران از 1.20 دلار زمین زیادی را رها نکنند، ارز THETA/USDT می تواند حرکت صعودی خود را تا 1.34 دلار افزایش دهد. این یک سطح مهم برای فروشنده ها برای دفاع است زیرا اگر این مقاومت ریزش کند، ارز می‌تواند تا 1.65 دلار افزایش پیدا کند.

اگر فروشندگان بخواهند خریداران را متوقف کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. سپس این ارز می تواند به 0.97 دلار و بعداً به SMA 50 روزه (0.89 دلار) ریزش کند.

نمودار 4 ساعته THETA/USDT. منبع: TradingView

این ارز از سطح 0.97 دلار حرکت کرد، که به سطح مهمی تبدیل می شود که باید در جهت نزولی مراقب آن بود. شکستن این سطح احتمالاً برتری را به نفع فروشنده ها متمایل می‌کند و درها را برای کاهش احتمالی تا 0.85 دلار باز می‌کند.

این صعود با مقاومت نزدیک به 1.20 دلار مواجه است، اما شیب 20-EMA و RSI در محدوده مثبت نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است. اگر خریداران قیمت را به بالای 1.20 دلار ببرند، شتاب باید برای افزایش به سمت 1.34 دلار افزایش پیدا کند.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر