افزایش صعودی بیت کوین و سایر آلتکوین ها در ژانویه به شاخص ارز دیجیتال نزدک کمک کرد تا سومین افزایش ماهانه خود را ثبت کند.

بیت کوین نزدک را سبز کرد زیرا شاخص NCI در ژانویه 38 درصد افزایش یافت


افزایش صعودی بیت کوین در ژانویه به شاخص ارز دیجیتال نزدک کمک کرد تا سومین افزایش ماهانه خود را با افزایش 38 درصدی ثبت کند. بازار کریپتوکارنسی سال را با روند صعودی آغاز کرد و چشم‌اندازهای اصلی نزولی بازار را به چالش کشید. بیت کوین (BTC) و تعدادی از آلتکوین ها با کاهش تورم به بالاترین حد خود در چند ماه اخیر رسیدند.

نمودار قیمت ماهانه شاخص ارز دیجیتال Nasdaq منبع: گوگل

NCI در فوریه 2021 سومین سود ماهانه بزرگ خود را از زمان آغاز به کار خود ثبت کرد. شاخص دارایی ارز دیجیتال شده توسط مدیر دارایی برزیل Hashdex با مشارکت بورس اوراق بهادار ایالات متحده راه اندازی شد. این شاخص از هشت ارز دیجیتال تشکیل شده است: بیت کوین، اتر (ETH) بیت کوین کش (BCH)، لایت کوین (LTC)، Chainlink’s LINK و Stellar’s Lumen (XLM)، در میان چند مورد دیگر.

بیت کوین بالاترین را دارد وزن در این شاخص با 69.8 درصد و پس از آن ETH (27.08 درصد) قرار دارد. بقیه آلتکوین های دیگر وزنی کمتر از 1 درصد دارند. بنابراین، افزایش متعاقب BTC و ETH که در ماه گذشته بیش از 35 درصد افزایش یافته بودند، بر شاخص نیز منعکس شد. وزن شاخص به سهم سهام سرمایه گذاری شده در یک دارایی دیجیتال خاص اشاره دارد.

مربوط: گاوهای بیت کوین باید این 2 سطح را پس بگیرند زیرا «تقاطع مرگ» همچنان در حال ظهور است

با طولانی شدن زمستان کریپتو در سال 2022، بیت کوین سال گذشته را با حدود 16500 دلار به پایان رساند و اکثر آلتکوین ها نیز پایین ترین سطح سالانه خود را در پایان سال گذشته آزمایش کردند. بسیاری از کارشناسان بازار هشدار داده بودند که به دلیل کاهش حماسه FTX به صورت روزانه، احساسات نزولی ممکن است در سال جدید ادامه یابد. با این حال، بازار کریپتو انعطاف‌پذیری نشان داد و سال را با روند صعودی آغاز کرد و در ماه گذشته یک رشد دو رقمی در کل بازار را ثبت کرد.

در نشست مطبوعاتی کمیته بازار آزاد فدرال، نرخ بهره 25 واحد پایه افزایش یافت. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده پیشنهاد کرد که تورم در بزرگترین اقتصاد جهان شروع به سرد شدن کرده است. افزایش فدرال رزرو برای بازار کریپتو معجزه کردقیمت بیت کوین برای مدت کوتاهی به 24000 دلار رسید و ارزش بازار کریپتو 4 درصد افزایش یافت.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر