پس از کاهش نرخ ارز USDC، سه استیبل کوین – DAI، USDD و FRAX – نیز از دلار جدا شدند.

بی‌ثباتی USDC دایره باعث ایجاد اثر دومینو بر روی استیبل کوین‌های DAI، USDD می‌شود


اکوسیستم استیبل کوین تأثیر فوری به عنوان کوین USD را احساس کرد (USDC) جدا از دلار آمریکا به دلیل فروش بعدی پس از بانک سیلیکون ولی (SVB) 3.3 میلیارد دلار از درخواست انتقال 40 میلیون دلاری Circle را پردازش نکرد. با توجه به نفوذ وثیقه USDC، اکوسیستم‌های اصلی استیبل کوین از دلار پیروی کردند.

دای (DAI)، یک استیبل کوین منتشر شده توسط MakerDAO، 7.4 درصد از ارزش خود را در نتیجه depegging USDC از دست داد. تا ژوئن 2022، 6.78 میلیارد دلار عرضه DAI توسط 8.52 میلیارد دلار ارزهای ارز دیجیتال شده وثیقه شد. داده ها از Statista.

کل دارایی‌های ارز دیجیتال دای برای وثیقه‌سازی زنجیره‌ای تا 27 ژوئن 2022 استفاده شده است. منبع: Statista

از این مقدار، USDC 51.87٪ از وثیقه DAI را به ارزش 4.42 میلیارد دلار تشکیل می دهد. دیگر ارزهای ارز دیجیتال شده برجسته عبارتند از اتر (ETH) و Pax Dollar (USDP) به ترتیب 0.66 میلیارد دلار و 0.61 میلیارد دلار.

در نتیجه، DAI از دلار کاهش یافت و لحظه ای به 0.897 دلار رسید. همانطور که در زیر نشان داده شده است، استیبل کوین در زمان نوشتن این مقاله در حدود 0.92 دلار معامله شد.

نمودار 1 روزه DAI به USD. منبع: CoinMarketCap

USD Digital (USDD)، یک استیبل کوین دیگر صادر شده توسط بلاک چین ترون، و استیبل کوین الگوریتمی کسری فراکس (FRAX) به دلیل احساسات منفی بازار، سرنوشت مشابهی داشتند. USDD با کاهش 7.5 درصدی به فروش USDC پاسخ داد و در 0.925 دلار معامله شد، در حالی که FRAX حتی تا 0.885 دلار کاهش یافت.

نمودار USDD به USD 1 روزه. منبع: CoinMarketCap

سایر ارزهای ارز دیجیتال شده محبوب مانند تتر (USDT) و Binance USD (BUSD) به حفظ پیوند 1:1 با دلار آمریکا ادامه دهید.

مربوط: سرمایه گذار USDC 2 میلیون دلار برای دریافت 0.05 دلار USDT در تلاش برای فرار از ریزش هزینه می کند

پس از اینکه Circle اعلام کرد که 3.3 میلیارد دلار از وجوه آن برای برداشت توسط SVB پردازش نشده است، کل آزمایش depegging شروع شد.

SVB به دلایل نامعلوم به دستور اداره حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا تعطیل شد. با این حال، تنظیم کننده کالیفرنیا، شرکت بیمه سپرده فدرال را به عنوان گیرنده برای محافظت از سپرده های بیمه شده منصوب کرد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر