گزارش مشاغل فوریه در ایالات متحده یک کیسه مختلط بود، که به نظر می رسد علاقه چند خریدار ها به بیت کوین و آلتکوین ها را برانگیخته است.

تجزیه و تحلیل قیمت 3/10: BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، DOGE، MATIC، SOL، DOT، SHIB


بیت کوین (بیت کویندر 9 مارس به دلیل مشکلات بانک سیلورگیت و بانک سیلیکون ولی احساسات سرمایه گذاران را کاهش داد.

علاوه بر این، اخبار اختصاصی ارزهای دیجیتال از a شکایت دادستان کل نیویورک لتیتیا جیمز علیه صرافی ارزهای دیجیتال KuCoin برای فروش اوراق بهادار و کالاها بدون ثبت نام، عدم اطمینان در مورد آینده مقررات بخش کریپتو را افزایش داد.

شتاب فروش در 10 مارس ادامه یافت و بیت کوین را به زیر مرز 20000 دلار رساند. چندین ارز دیجیتال دیگر نیز به زیر سطح حمایت مهم خود رسیده اند.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: سکه 360

اما یک نکته مثبت جزئی به نفع خریدار ها این است که گزارش مشاغل فوریه یک کیسه مختلط بود. اگرچه حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی در ماه 311000 افزایش یافت که بالاتر از تخمین های افزایش 225000 بود، میانگین درآمد کمتر از حد انتظار افزایش یافت. که کاهش انتظارات 50 نقطه پایه افزایش نرخ بهره در نشست ماه مارس فدرال رزرو از 68 درصد در 9 مارس به 42 درصد در 10 مارس.

سطوح مهم صعودی که نشانه وضعیت پایدار بیت کوین و آلت کوین ها هستند، کدامند؟ بیایید نمودارهای 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

BTC/USDT

بیت کوین در 9 مارس به راحتی از حمایت 21480 دلاری عبور کرد. فروش در 10 مارس ادامه یافت و قیمت به زیر سطح حمایت مهم در 20000 دلار رسید.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

ریزش چند روز گذشته شاخص قدرت نسبی (RSI) را وارد منطقه اشباع فروش کرده است. این نشان می دهد که فروش ممکن است در کوتاه مدت بیش از حد انجام شده باشد و ممکن است بهبودی ممکن باشد.

در طی یک ریزش شدید، بازارها معمولاً تمایل دارند که در جهت نزولی بیش از حد پیش روند. شاید اینجا هم همین اتفاق افتاده باشد. خریداران سعی می کنند از سطوح فعلی بازگشتی را شروع کنند اما ممکن است در سطوح بالاتر با مقاومت قوی روبرو شوند.

فروشندگان تلاش خواهند کرد تا سطح 21480 دلار را به سمت مقاومت تغییر دهند. اگر این اتفاق بیفتد، ارز BTC/USDT ممکن است رد شود و پشتیبانی 20000 دلاری را دوباره آزمایش کند. اگر این سطح شکسته شود، توقف بعدی می تواند 18000 دلار باشد.

ETH/USDT

اتر (ETH) شاهد فروش تهاجمی در 9 مارس بود که قیمت را به زیر سطح حمایت قوی در 1461 دلار رساند.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

ارز ETH/USDT می تواند در مرحله بعدی به 1352 دلار کاهش پیدا کند، جایی که خریداران احتمالاً دفاعی قوی خواهند داشت. اگر قیمت از 1352 دلار افزایش پیدا کند، ممکن است برگشت به 1461 دلار برسد. اگر قیمت از این سطح پایین بیاید، احتمال ریزش به 1200 دلار افزایش می یابد.

اگر خریداران بخواهند از کاهش قیمت جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به بالای 1461 دلار برسانند. چنین حرکتی نشان دهنده خرید قوی در سطوح پایین تر است. سپس ممکن است این ارز به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1565 دلار) برسد.

BNB/USDT

BNB (BNB) از متحرک نمایی 20 روزه (294 دلار) در 8 مارس رد شد و به زیر سطح حمایتی 280 دلاری رسید. این حرکت یک الگوی سر و شانه های نزولی (H&S) را تکمیل کرد.

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

به طور معمول، قیمت برای آزمایش مجدد سطح شکسته شده از الگو برمی گردد. اگر قیمت از 280 دلار کاهش پیدا کند، نشان می دهد که فروشندگان سطح را به مقاومت تغییر داده اند. این ممکن است ارز BNB/USDT را به سمت 245 دلار و پس از آن به تارگت بر اساس الگو 222 دلار کاهش دهد.

برعکس، اگر خریداران قیمت را به بالای 280 دلار برسانند، این ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد. این سطح ممکن است دوباره فروش قوی را جذب کند، اما اگر خریداران عرضه را جذب کنند و اجازه ندهند ارز به زیر 280 دلار ریزش کند، شروع وضعیت را نشان می دهد.

XRP/USDT

XRP (XRP) در 8 مارس بالاتر از الگوی کانال نزولی شکست اما سایه بلند روی کندل روز فروش را در سطوح بالاتر نشان می دهد.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

فروشنده ها قیمت را در 9 مارس به کانال بازگرداندند، که ممکن است طولانی‌های تهاجمی را به دام انداخته باشد. ارز XRP/USDT به حمایت ثابت در 0.36 دلار رسیده است. اگر این سطح کاهش پیدا کند، ارز ممکن است به خط حمایت کانال نزدیک به 0.33 دلار برسد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از 0.36 دلار بازگردد، خریداران یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا ارز را به بالای کانال ببرند. اگر آنها موفق شوند، ارز ممکن است به مقاومت پیش رو در 0.43 دلار صعود کند.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در 8 مارس به زیر سطح حمایت 0.32 دلار رسید و فروشندگان تلاش خریداران برای عقب بردن قیمت به بالای سطح در 9 مارس را خنثی کردند.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

فروش در 10 مارس از سر گرفته شد و نزولی قیمت را به زیر سطح 61.8% فیبوناچی اصلاحی 0.30 دلار رساند. این امکان افت بیشتر را تا سطح 78.6% فیبوناچی اصلاحی 0.27 دلار باز می کند.

خریداران در حال حاضر در تلاش هستند تا قیمت را به بالای 0.32 دلار برگردانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، تقاضای قوی در سطوح پایین تر را نشان می دهد. ممکن است ارز ADA/USDT به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.34 دلار) برسد. خریداران باید این مقاومت را عبور کنند تا نشان دهند که به بازی برگشته اند.

DOGE/USDT

دوج کوین (DOGE) به راحتی به زیر حمایت قوی نزدیک به 0.07 دلار رسید که از اکتبر 2022 به طور قانع کننده ای شکسته نشده بود. این نشان می دهد که فروشندگان کنترل کامل دارند.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

RSI در منطقه فروش بیش از حد فروخته شده است، که نشان می دهد که یک تثبیت جزئی یا افزایش که امکان پذیر است. انتظار می رود خریداران با تمام توان از منطقه بین 0.06 تا 0.05 دلار دفاع کنند زیرا شکستن زیر آن می تواند منجر به فروش وحشتناک شود.

در مسیر صعود، خریداران با مقاومت 0.07 دلاری و دوباره در خط روند نزولی مواجه خواهند شد. اگر قیمت از این منطقه کاهش پیدا کند، فروشنده ها دوباره سعی می‌کنند ارز DOGE/USDT را به زیر سطح حمایت مهم در 0.05 دلار کاهش دهند.

MATIC/USDT

چند ضلعی (MATIC) در 8 مارس به شدت کاهش یافت و به حمایت قوی 1.05 دلار ریزش کرد. در حالت ایده آل، این سطح باید خرید تهاجمی را جذب می کرد، اما این اتفاق نیفتاد.

نمودار روزانه MATIC/USDT. منبع: TradingView

این نشان می دهد که معامله گران فروش تهاجمی داشتند. فروش بی وقفه قیمت را به زیر 1.05 دلار در 9 مارس کشید و فروشندگان به فروش خود در 10 مارس ادامه دادند.

با این حال، دم بلند روی کندل نشان می‌دهد که خرید محکمی نزدیک به حمایت 0.91 دلار است. خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از سطح شکسته شده 1.05 دلار برسانند. اگر آنها بتوانند آن را انجام دهند، ارز MATIC/USDT ممکن است تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.17 دلار) افزایش پیدا کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند، نشان می‌دهد که فروشنده ها تمایلی به کنار گذاشتن برتری خود ندارند. که خطر ریزش به منطقه حمایتی مهم را بین 0.74 تا 0.69 دلار افزایش می دهد.

مربوط: Dogecoin در مقایسه با بیت کوین به پایین ترین حد 4 ماهه می رسد – 50٪ قیمت DOGE در حال حاضر در حال بازی است

SOL/USDT

پس از تلاش ضعیف برای نگه داشتن 19.68 دلار در 7 مارس، سولانا (SOL) در 8 مارس به زیر ساپورت لغزید. این نشان می دهد که فروشندگان به صندلی راننده بازگشته اند.

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

ارز SOL/USDT دارای حمایت جزئی در 15.28 دلار است که در آن خریداران دوباره در تلاش هستند تا نزول را متوقف کنند و پایین ترین سطح را تشکیل دهند. هر تلاشی برای بهبودی احتمالاً با فروش قوی 19.68 دلار و دوباره در خط مقاومت روبرو خواهد شد. شکست بالاتر از این سطح نشان دهنده تغییر روند بالقوه است.

از جنبه نزولی، اگر سطح 15.28 دلار کاهش پیدا کند، ممکن است ارز به 12.85 دلار و سپس به حمایت بحرانی روانی در 10 دلار ریزش کند.

DOT/USDT

پولکادوت (نقطه) در مرحله اصلاحی قوی است. فروشندگان در 9 مارس قیمت را به زیر سطح حمایت مهم 5.56 دلار رساندند.

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

فروش در 10 مارس ادامه یافت اما دم بلند روی کندل نشان دهنده خرید قوی در نزدیکی سطح 78.6% فیبوناچی اصلاحی 5 دلار است. این یک سطح مهم برای خریداران برای دفاع است، زیرا شکستن زیر آن ممکن است دروازه‌ها را برای 100% اصلاح کامل به 4.22 دلار باز کند.

برعکس، اگر قیمت بالا برود و به بالای 5.56 دلار برگردد، تقاضای قوی در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد. ممکن است ارز DOT/USDT به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (6.14 دلار) صعود کند، جایی که فروشنده ها ممکن است دوباره دفاعی قوی داشته باشند.

SHIB/USDT

خریداران تلاش کردند تا بهبودی را در شیبا اینو آغاز کنند (SHIB) در 8 مارس، اما فتیله بلند روی کندل روز فروش بالایی را در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.000012 دلار) نشان می دهد.

نمودار روزانه SHIB/USDT. منبع: TradingView

ارز SHIB/USDT رد شد و در 9 مارس به زیر سطح حمایت 0.000011 دلار ریزش کرد. خریداران در حال حاضر در تلاش هستند تا از سطح روانی 0.000010 دلار دفاع کنند. اگر آنها موفق شوند، این ارز ممکن است یک صعود که را به سمت میانگین متحرک نمایی 20 روزه آغاز کنند، جایی که خریداران ممکن است دوباره با فروش شدید فروشندگان روبرو شوند.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش پیدا کند، نشان می دهد که این احساس منفی باقی می ماند و معامله گران در حال فروش در صعود هستند. که احتمال شکست به زیر 0.000010 دلار را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، ارز ممکن است تا 0.000008 دلار کاهش پیدا کند.

دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسندگان است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر