دادستان‌های فدرال ناحیه جنوبی نیویورک که بر پرونده فعلی علیه سام بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیر عامل سابق FTX نظارت می‌کنند، از دادگاه می‌خواهند که این موضوع را تحمیل کند. سفت تر شرایط وثیقه برای متهم

SBF با استفاده از سیگنال

بر اساس تحقیقات خود، آنها متوجه شدند که سم بنکمن-فرید، همچنین به نام SBF، از طریق سیگنال به مشاور عمومی FTX US پیام داده است.

Signal یک برنامه پیام رسانی شبیه به WhatsApp است. این پلتفرم پیام‌رسانی فوری را در سراسر پلتفرم‌ها ارائه می‌دهد و به افراد امکان می‌دهد به صورت خصوصی ارتباط برقرار کنند. تمرکز اصلی سازندگان سیگنال بر امنیت و حریم خصوصی است. این برنامه به صورت غیرانتفاعی اداره می شود که توسط یک بنیاد مدیریت می شود. بیش از 40 میلیون نفر از آن استفاده می کنند و به ازای پرونده های دادگاه، SBF یکی از آنهاست.

بازرسان گفتند که پیام‌های ارسال شده به وکیل عمومی FTX US، فردی که می‌تواند شاهد بالقوه در پرونده جنایی در حال انجام علیه SBF باشد، «حاکی از تلاش برای تأثیرگذاری بر شهادت بالقوه یک شاهد» است.

دادستان ها می گویند در 15 ژانویه، SBF به وکیل عمومی پیام داد که آیا آنها می توانند “دوباره وصل شوند” و “اگر راهی برای (برای آنها) وجود دارد که یک رابطه سازنده داشته باشند، از یکدیگر به عنوان منابع استفاده کنند.”

بازرسان ادعا می‌کنند که این پیام‌ها نگران‌کننده هستند، زیرا با توجه به ماهیت تحقیقات فعلی، وکیل عمومی ممکن است به اطلاعاتی دسترسی داشته باشد که ممکن است به متهم کردن متهم کمک کند.

برای اقدام او، دادستان های فدرال از قاضی ناظر می خواهند که از ارتباط SBF با کارمندان سابق جلوگیری کند و استفاده از سیگنال را متوقف کند. ادامه ارتباط او برخلاف شرایط وثیقه خواهد بود.

مدیر عامل سابق حتی در حبس خانگی خود همچنان پذیرای بازدیدکنندگان است. به عنوان مثال، گزارش هایی وجود دارد که نویسنده مایکل لوئیس از SBF بازدید کرده است. او در حال نوشتن کتابی درباره کارآفرین ارزهای دیجیتال است.

فروپاشی FTX

SBF FTX را مدیریت کرد، صرافی که در یک نقطه یکی از نقدشونده ترین صرافی ها در جهان بود، تنها پس از Binance و Coinbase، از زمان راه اندازی. با این حال، بعداً مشخص شد که از طریق Alameda Research، SBF از وجوه کاربران برای تجارت بی‌احتیاطی، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ارز دیجیتال و کمک مالی به احزاب سیاسی ایالات متحده سوء استفاده می‌کند.

کاهش قیمت کریپتوها نیز این سقوط را تسریع کرد.

قیمت بیت کوین در 28 ژانویه| منبع: BTCUSDT در Binance، TradingView

پس از فروپاشی FTX و فاش شدن میزان اختلاس SBF، مقامات ایالات متحده این مرد 30 ساله را به اتهام پولشویی، کلاهبرداری و نقض مالی کمپین متهم می کنند.

SBF با وثیقه 250 میلیون دلاری صادر شده است و در تمام اتهامات علیه خود بی گناه است. جدا از مصاحبه‌های مختلفی که قبلاً قبل از دستگیری انجام داده بود، مشخص شد که مدیرعامل سابق دفاع از خود را آغاز کرده است. اخیراً مشخص شد که او بوده است چیدن چرخش وقایع او منجر به فروپاشی FTX در Substack، یک پلت فرم رسانه ای شد.

تصویر ویژه از Canva، نمودارها از TradingView

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید کتاب های بازار سرمایه و بورس

لینک منبع خبر