چهار سناتور جمهوری خواه نشانه هایی از عملیات «نقطه خفه کردن» دولت اوباما را حس می کنند که از مقررات علیه صنایع نامطلوب استفاده می کند.

سناتورهای ایالات متحده در مورد تبعیض احتمالی ارزهای دیجیتال به تنظیم کننده های بانکی نامه می نویسند


چهار سناتور جمهوری‌خواه ایالات متحده به رهبری بیل هاگرتی نامه‌ای به روسای آژانس‌های نظارتی بانکداری فدرال نوشتند و انگیزه ایدئولوژیک پشت حرکت‌های نظارتی اخیر در رابطه با ارزهای دیجیتال را زیر سوال بردند. آنها سیاست های تنظیم کننده را با عملیات «نقطه خفه کردن» دولت اوباما مقایسه کردند.

سناتورها خطاب جروم پاول، رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو، مارتی گرونبرگ، رئیس شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و مایکل هسو، مدیر عامل دفتر کنترل ارز (OCC). در نامه 9 مارس آمده است که آژانس‌های آن‌ها به همراه کاخ سفید بیانیه‌هایی را در مورد نظارت بیشتر صادر کرده‌اند که منجر به عواقب ناخوشایندی برای بخش ارزهای دیجیتال، مانند تثبیت شدن حساب‌های بانکی شرکت‌های ارز دیجیتال شده است.

اشاره سناتورها به بیانیه مشترکی بود که این آژانس ها در 3 ژانویه منتشر کردند که در بخشی گفته شد« صدور یا نگهداری به عنوان دارایی های ارز دیجیتال اصلی […] به احتمال زیاد با رویه‌های بانکی مطمئن و سالم ناسازگار است.» علاوه بر این، آنها به بیانیه سیاست فدرال رزرو در ماه فوریه اشاره کردند که گفتبا اشاره ای خاص به ارز دیجیتال، که «مجاز بودن قانونی شرط لازم، اما کافی نیست» برای فعالیت بانکی، و «نقشه راه» دولت بایدن در ژانویه که خواستار آژانس ها به “افزایش اجرا.”

سناتورها نوشتند: «به نظر می‌رسد این رفتار هماهنگ به طرز نگران‌کننده‌ای یادآور عملیات «نقطه خفه کردن» است. در آن عملیات، «تنظیم‌کننده‌های فدرال بر مؤسسات مالی فشار وارد کردند تا خدمات مالی را به برخی از صنایع دارای مجوز که دارای مجوز قانونی هستند قطع کنند، فقط به این دلیل که تنظیم‌کننده‌ها و سیاست‌گذاران خاصی با آن صنایع مخالف بودند». آنها افزودند:

ما به‌ویژه نگران این هستیم که رفتار بیش از حد توسط تنظیم‌کننده‌های بانکی به ناچار وارد سایر صنایع قانونی شود.»

سناتورها تعدادی سوال از تنظیم کننده ها مطرح کردند. آنها پرسیدند که نظارت افزایش یافته آنها چگونه به مصرف کنندگان کمک می کند، آیا این امکان وجود دارد که بانک ها به طور کلی تحت دستورالعمل های به روز شده به شرکت های ارز دیجیتال خدمات ارائه دهند و آیا آژانس ها قصد دارند دستورالعمل های مشابهی را برای سایر صنایع منتشر کنند.

مربوط: بانک ها تحت فشار مقامات ایالات متحده برای قطع روابط با شرکت های ارز دیجیتال هستند

با نامه خود، سناتورها به یک گفتگو می پیوندند در جامعه کریپتو در مورد انحلال داوطلبانه بانک سیلورگیت. که صحبت ممکن است داغ شود با تثبیت شدن بانک سیلیکون ولی توسط FDIC.

سناتورهای مایک کراپو، تام تیلیس و استیو دینز از نویسندگان این نامه بودند. هاگرتی قانون شفافیت تجارت دیجیتال را در ماه اکتبر در سنا معرفی کرد. آن عمل خواهد شد یک بندر امن فراهم کند برای مبادلات ارزهای دیجیتال از برخی اقدامات اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC).

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر