مدیر عامل شرکت گفت، خارجی‌های غیرتحریم‌شده در اینتبیکس «بیش از استقبال» هستند، اما باید یک کارت بانکی محلی برای تراکنش‌های کریپتو به فیات راه‌اندازی کنند.

صرافی‌های ارز دیجیتال در قزاقستان از کاربران روسی استقبال می‌کنند، اما یک مشکل وجود دارد


برخی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال علیرغم آخرین موارد، به ورود اتباع روسیه ادامه می‌دهند تحریم های غرب علیه روسیه، اما نه بدون محدودیت خاص.

در اواخر سپتامبر، رئیس جمهور قزاقستان، قاسم جومارت توکایف، شاهد اولین خرید قانونی فیات به کریپتو توسط یک بانک تجاری محلی، بانک اوراسیا بود.

این تراکنش شامل یک صرافی ارز دیجیتال محلی به نام Intebix بود که به مشتریان خرده‌فروش اجازه می‌دهد تا با ارز محلی، تنگه قزاقستان (KZT) ارز دیجیتال بخرند.

به گفته طالگات دوسانوف، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل اینتبیکس، اینتبیکس به اتباع قزاقستان محدود نمی شود و صرافی ارز دیجیتال مایل است به خارجی هایی که به این کشور می آیند خدمات ارائه دهد. وی تاکید کرد که تراکنش های ارز دیجیتال اینتبیکس تنها برای دارندگان کارت یکی از بانک های قزاقستان مانند بانک اوراسیا قابل دسترسی است.

دوسانوف در مصاحبه ای با کوین تلگراف گفت: «اگرچه اتباع خارجی در اینتبیکس بیش از حد مورد استقبال قرار می گیرند، اما برای لذت بردن از تراکنش های ارز دیجیتال به فیات به کارت بانکی محلی نیاز دارند.

مدیر عامل شرکت اشاره کرد که Intebix از تراکنش‌های ارز دیجیتال فقط برای مشتریان تأیید شده پشتیبانی می‌کند، در حالی که بانک‌های محلی هر مشتری بالقوه را به دقت بررسی می‌کنند که آیا تحریم شده‌اند یا خیر. دوسانوف اظهار داشت:

اتباع روسی که در فهرست تحریم‌ها قرار ندارند در اینتی‌بیکس خوش‌آمد می‌آیند، اگرچه برای لذت بردن از تراکنش‌های ارز دیجیتال به فیات، باید یک بررسی عمیق انطباق را پشت سر بگذارند و حسابی در بانک اوراسیا باز کنند.

قزاقستان شد یکی از مقاصد اصلی برای اتباع روسیه است پس از اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اواسط سپتامبر اعلام کرد که در اواسط سپتامبر بسیج نسبی شده است، به دنبال اجتناب از فراخوانی برای جنگ در اوکراین است. بر اساس گزارش ها، حدود 200000 روس در حال فرار از بسیج هستند وارد شد قزاقستان از 6 اکتبر.

بانک‌های بزرگ قزاقستان، از جمله بانک هالیک، استفاده از سیستم پرداخت میر روسیه را به دلیل هشدارهای وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به حالت تعلیق درآوردند.

به غیر از تحریم میر، برخی از بانک های قزاقستان نیز متوقف شد پذیرش پرداخت‌ها از شعب محلی بانک‌های بزرگ روسیه مانند Sberbank، که باعث می‌شود آنها مشاغل محلی خود را بفروشند.

با وجود استقبال خارجی ها، صرافی کریپتو Intebix همچنان متعهد به تبعیت از تحریم های موجود است.

از آنجایی که ما یک صرافی تنظیم‌شده هستیم، باید از الزامات تعیین‌شده توسط تنظیم‌کننده‌هایمان پیروی کنیم. دوسانوف گفت: ما دائماً وضعیت فعلی را رصد می کنیم تا مطمئن شویم که در چارچوب مقررات عمل می کنیم.

مدیر عامل شرکت تاکید کرد که اینتبیکس همه اتباع روسیه را در پلتفرم خود محدود نمی کند زیرا این شرکت توسط مرکز مالی بین المللی آستانه (AIFC) تنظیم می شود. از سوی دیگر، Biteeu، شعبه اروپایی اینتی‌بیکس، دیگر در راستای تحریم‌های اتحادیه اروپا از روس‌ها استفاده نمی‌کند.

دوسانوف مشترک تاسیس کرد بیتئو در سال 2019 با تاجر قزاق، شوخرات ابراگیموف، پسر الیگارش محلی آلیجان ابراهیموف. ایبراگیموف، بنیانگذار Biteeu، از سال 2017 عضو هیئت مدیره بانک اوراسیا بوده است. او همچنین تبدیل شد مدیر هیئت مدیره غول معدنی محلی و تامین کننده مواد خام گروه منابع اوراسیا (ERG) پس از فوت پدرش – سهامدار و یکی از بنیانگذاران اصلی ERG – در فوریه 2021 درگذشت.

به گفته دوسانوف، ابراگیموف تنها سرمایه گذار Biteeu و Intebix است. دلیل اینکه بانک اوراسیا اولین بانک دوستدار ارز دیجیتال در منطقه است، بیشتر به خاطر ابراگیموف است. او به کریپتو اعتقاد دارد و فرصت های جدیدی را می بیند.

مربوط: قزاقستان مجوز دائمی بایننس را برای ارائه خدمات دارایی دیجیتال اعطا می کند

قزاقستان ظهور کرده است یکی از بزرگترین هاب های استخراج ارز دیجیتال. این کشور به طور رسمی سیاست هایی را برای ترویج پذیرش کریپتو اتخاذ کرده است اجازه دادن به صرافی های ارز دیجیتال برای افتتاح حساب های بانکی در ژوئن 2022.

بایننس، یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال جهان، تایید اصولی دریافت کرد برای فعالیت به عنوان یک مرکز تجارت دیجیتال و ارائه خدمات نگهداری در AIFC در ماه اوت. در 19 اکتبر، Binance گزارش شده است منصوب ژاسلان مادیف، معاون سابق وزیر در وزارت توسعه دیجیتال، به عنوان مدیر Binance قزاقستان.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر