گزارش شده است که متا در حال ساخت یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز و مبتنی بر متن است که از ActivityPub، پروتکل شبکه اجتماعی غیرمتمرکز که به رقیب توییتر Mastodon قدرت می‌دهد، پشتیبانی می‌کند.

متا روی شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مبتنی بر متن با کد P92 کار می کند


Meta، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام، ظاهراً در حال ایجاد یک برنامه محتوای مبتنی بر متن جداگانه است که از ActivityPub پشتیبانی می کند. ActivityPub یک پروتکل شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است که به Mastodon و سایر برنامه های غیرمتمرکز که با توییتر رقابت می کنند، قدرت می دهد.

برنامه آینده با کد P92 شناخته می شود و به کاربران اجازه می دهد با اطلاعات کاربری اینستاگرام خود وارد شوند. با توجه به گزارش TechCrunch. این اپلیکیشن جدید با برند اینستاگرام خواهد بود و به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از اطلاعات کاربری اینستاگرام خود ثبت نام کرده و وارد شوند.

تیم P92 در حال برنامه ریزی برای پیروی از رویکرد “فشار” با MVP است، بنابراین کاربران در ابتدا ثبت نام کرده و با استفاده از اطلاعات ورود به سیستم اینستاگرام خود وارد برنامه P92 می شوند و نمایه آنها با جزئیات حساب آنها (به عنوان مثال نام، نام کاربری، بیوگرافی) پر می شود. ، عکس پروفایل، فالوورها).

با توجه به خلاصه محصول، برنامه به سیاست حفظ حریم خصوصی فعلی شرکت پایبند است، اما همچنین دارای یک خط مشی رازداری تکمیلی و شرایط خدمات است که به طور خاص به اشتراک گذاری داده های بین برنامه ای می پردازد.

شرکت‌های فناوری و استارت‌آپ‌ها به دنبال استفاده از مزایای آن بوده‌اند روند رو به رشد کاربران توییتر که به دنبال پلتفرم های جایگزین هستند. در ماه‌های اخیر، چندین پلتفرم رقیب مانند Mastodon، Post.news و T2 تلاش‌های خود را برای جذب این کاربران راه‌اندازی کرده یا مورد توجه قرار گرفته‌اند.

مربوط: رسانه های اجتماعی غیرمتمرکز یک تغییر دهنده بازی برای کسب درآمد از سازندگان – Web3 exec

برنامه فعلی برای حداقل محصول قابل دوام (MVP) این است که کاربران را قادر می سازد تا پست ها را برای افراد در سرورهای دیگر پخش کنند. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا کاربران قادر به دنبال کردن و مشاهده محتوای افراد در سرورهای دیگر خواهند بود یا خیر.

نسخه اولیه این برنامه شامل ویژگی هایی مانند پیوندهای قابل لمس در پست ها با پیش نمایش، بیوگرافی کاربر، نام کاربری، نشان های تأیید، تصاویر و ویدیوهای قابل اشتراک گذاری است. همچنین دارای قابلیت هایی مانند فالوور و لایک خواهد بود، اما مشخص نیست که آیا ویژگی های نظر دادن و پیام رسانی در نسخه اول محصول گنجانده خواهد شد یا خیر.

تیم توسعه همچنین در حال بحث در مورد امکان اشتراک گذاری مجدد محتوا مانند توییتر است، اما فقط برای حساب های تجاری و سازندگان. MVP یک مدیر حقوق را برای محتوای شخص اول از ابتدا یکپارچه می کند، اما نه برای محتوای شخص ثالث از سایر برنامه ها و سرورها.

Cointelegraph برای تایید با متا تماس گرفت و این مقاله به محض در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید به روز خواهد شد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر