افزایش بهره فدرال رزرو با اجماع بازار مطابقت داشت و داده های ضعیف اشتغال اشتهای سرمایه گذاران را برای دارایی های ریسک افزایش داد، اما معامله گران بیت کوین همچنان باید احتیاط کنند.

معامله‌گران حرفه‌ای بیت‌کوین سطح ۲۴ هزار دلار را گرم می‌کنند و این نشان می‌دهد که صعود فعلی بیت‌کوین دارای پاهایی است


در 1 و 2 فوریه بیت کوین (بیت کوینپس از اینکه فدرال رزرو آمریکا (FED) اعلام کرد قصد دارد نرخ بهره را تا 25 واحد پایه افزایش دهد، قیمت حتی از صعودی ترین پیش بینی های قیمت نیز فراتر رفت.

اگرچه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو به سرمایه گذاران گفت که منتظر کاهش نرخ بهره در سال 2023 نباشند، در کنفرانس مطبوعاتی خود به وضوح اعلام کرد که داده های اشتغال در حال حاضر تمرکز اصلی است.

نتایج بررسی حقوق و دستمزد ADP در 1 فوریه نشان داد که استخدام بخش خصوصی ایالات متحده در ژانویه به طور قابل توجهی کندتر بوده است. اندازه گیری ADP از حقوق و دستمزد بخش خصوصی 106000 بود که بسیار کمتر از توافق بازار 160000 بود. این داده ها انتظارات سرمایه گذاران را در مورد افزایش نرخ بهره در آینده توسط FED تقویت کرد.

پس از آزمایش پشتیبانی 22500 دلاری در 1 فوریه، بیت کوین در عرض 5 ساعت 6.5 درصد افزایش یافت و از آن زمان با سطح 24000 دلار معاشقه شده است. در حالی که دستاوردهای اخیر هیجان‌انگیز است، معامله‌گران باید توجه داشته باشند که وضعیت احساسات بازار کریپتو، نگرش ریسک‌پذیری را که در بازارهای سنتی مشاهده می‌شود، دنبال می‌کند.

سهام با حاشیه عملیاتی منفی در 2 فوریه سود قابل توجهی از جمله Coinbase (COIN) 20٪، Cloudflare (NET) 15٪، Unity Software (U) 12٪ و DoorDash (DASH) 10٪ افزایش دادند. این عامل به تنهایی باید یک علامت هشدار دهنده باشد مبنی بر اینکه دستاوردهای چند هفته اخیر ممکن است پایدار نباشند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که همبستگی 40 روزه بیت کوین با S&P 500 بالای 75 درصد باقی می ماند.

باد مخالف بالقوه نظارتی نیز می‌تواند نقش مهم در حمایت از صعود بیت کوین داشته باشد. هوانگ ییپینگ، عضو سابق کمیته سیاست پولی در بانک خلق چین (PBoC)، اخیراً استدلال کرد که ممنوعیت دائمی کریپتو می تواند منجر به فرصت های از دست رفته زیادی شود.

هوانگ، که اکنون استاد اقتصاد در دانشکده توسعه ملی دانشگاه پکن است، از بیت کوین به دلیل نداشتن ارزش ذاتی انتقاد کرد، اما اشاره کرد که فناوری های مرتبط با ارز دیجیتال برای سیستم های مالی تنظیم شده «بسیار ارزشمند» هستند.

بیایید به معیارهای مشتقات نگاه کنیم تا بفهمیم آیا معامله گران حرفه ای پس از شکست اخیر قیمت بیت کوین، موقعیت های اهرمی را اضافه کردند یا خیر.

معامله گران مارجین بیت کوین تا حمایت 22500 دلاری بالا می روند

بازارهای مارجین بینشی در مورد نحوه موقعیت معامله گران حرفه ای ارائه می دهند زیرا به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا ارزهای ارز دیجیتال شده را برای افزایش موقعیت خود قرض کنند.

به عنوان مثال، می توان با قرض گرفتن استیبل کوین ها برای خرید بیت کوین، قرار گرفتن در معرض را افزایش داد. از سوی دیگر، وام گیرندگان بیت کوین تنها می توانند ارز دیجیتال را کوتاه کنند زیرا روی کاهش قیمت آن شرط بندی می کنند. بر خلاف قراردادهای آتی، تعادل بین بلندهای حاشیه و شورت همیشه مطابقت ندارد.

نسبت وام دهی مارجین OKX stablecoin/BTC. منبع: OKX

نمودار بالا نشان می دهد که نسبت وام حاشیه معامله گران OKX به شدت در 30 ژانویه افزایش یافته است، و این نشان می دهد که معامله گران حرفه ای مدت ها پس از حرکت موفقیت آمیز بیت کوین پس از آزمایش حمایت 22500 دلاری، اهرمی را اضافه کردند.

مهمتر از آن، 29 ژانویه پایین‌ترین سطح این اندیکاتور در بیش از یازده هفته گذشته را نشان می‌دهد و در 13 به نفع استیبل کوین استیبل‌کوین استقراضی با یک حاشیه بزرگ است – این نشان می‌دهد که شرکت‌های شورت نسبت به ایجاد موقعیت‌های اهرمی نزولی مطمئن نیستند. در حال حاضر در 24 سالگی، به وضوح مشخص است که خریداران با حمایت فعلی 22500 دلاری راحت تر می شوند.

مربوط: جامعه چارلی مانگر را به دلیل وسواس او در ممنوعیت بیت کوین در چین مسخره می کند

معامله گران گزینه ها با یک جهت خوش بینانه معاشقه می کنند

معامله گران همچنین باید بازارهای اختیار معامله را تجزیه و تحلیل کنند تا بفهمند که آیا افزایش اخیر باعث شده سرمایه گذاران ریسک گریزتر شوند یا خیر. هر زمان که میزهای آربیتراژ و سازندگان بازار برای محافظت در جهت بالا و پایین هزینه بیش از حد هزینه می کنند، شیب دلتای 25 درصد نشانه ای گویا است.

این اندیکاتور گزینه‌های تماس مشابه (خرید) و فروش (فروش) را مقایسه می‌کند و زمانی که ترس رایج باشد مثبت می‌شود، زیرا حق بیمه گزینه‌های فروش محافظ بالاتر از گزینه‌های تماس ریسک است.

به طور خلاصه، اگر معامله گران از ریزش قیمت بیت کوین ترس داشته باشند، متریک کج به بالای 10 درصد خواهد رفت. از سوی دیگر، هیجان عمومی منعکس کننده یک انحراف منفی 10 درصدی است.

گزینه های 60 روزه بیت کوین 25 درصد شیب دلتا: منبع: Laevitas

شیب دلتای 25 درصدی نزدیک به منفی 5 نسبتاً آرام بوده است که نشان دهنده شانس مشابه برای نزولی و صعودی معامله گران اختیار است. از طرف دیگر، حتی تست مجدد 22500 دلاری در 31 ژانویه برای شکستن روحیه خریداران کافی نبود. همراه با کمبود تقاضا از سوی معامله گران حاشیه ای که مایل به کوتاه کردن بیت کوین هستند، بازارهای مشتقات تصویری صعودی را ترسیم می کنند.

حتی اگر کمی بیشتر طول بکشد (شاید چند روز) تا به بالای 24000 دلار برسد، هیچ نشانه‌ای از استرس ناشی از حاشیه بیت کوین و بازارهای آپشن وجود ندارد. با این حال، بازارهای سنتی همچنان نقش مهم در تعیین روند بازی می کنند، بنابراین سرمایه گذاران بیت کوین نباید بیش از حد اعتماد به نفس داشته باشند.

دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسندگان است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر