پلتفرم پیام‌رسان در حال ساخت مجموعه‌ای از ابزارهای غیرمتمرکز، از جمله کیف پول‌های غیرقانونی و صرافی‌های غیرمتمرکز است.

موسس تلگرام می خواهد ابزارهای غیرمتمرکز جدیدی برای مبارزه با سوء استفاده از قدرت بسازد


به گفته بنیانگذار پاول دوروف در 30 نوامبر از طریق کانال تلگرامی خود، تلگرام قرار است مجموعه ای از ابزارهای غیرمتمرکز از جمله کیف پول های غیرمتمرکز و صرافی های غیرمتمرکز بسازد.

دوروف گفت: این ابتکار پاسخی به ریزش اخیر FTX است، زیرا این صنعت در نهایت در دستان عده‌ای معدود متمرکز شد تا از قدرت خود سوء استفاده کنند. در نتیجه، بسیاری از مردم زمانی که FTX، یکی از بزرگترین صرافی ها، ورشکست شدند.”

این اعلامیه هفته‌ها پس از راه‌اندازی Fragment، یک پلت‌فرم حراج غیرمتمرکز برای نام‌های کاربری منحصربه‌فرد مبتنی بر شبکه باز یا TON، یک بلاک چین لایه‌ای منتشر می‌شود. به گفته دوروف، Fragment در کمتر از یک ماه شاهد فروش 50 میلیون دلار نام کاربری بوده است.

دوروف علاوه بر تأسیس Telegram و Fragment، پشت اولین نسخه رسمی بلاک چین TON نیز بود. وی درباره ابزارهای غیرمتمرکز جدید در حال توسعه اظهار داشت:

“راه حل روشن است: پروژه های مبتنی بر بلاک چین باید به ریشه های خود بازگردند – تمرکززدایی. کاربران ارزهای دیجیتال باید به تراکنش های غیرقابل اعتماد و کیف پول های خود میزبانی شوند که به هیچ شخص ثالثی تکیه نمی کنند.”

دوروف همچنین در مورد ناکارآمدی پلتفرم های قدیمی، به طور خاص به اتریوم اشاره کرد، “که متاسفانه حتی پس از بهینه سازی های اخیرش قدیمی و گران باقی مانده است.” وی در ادامه گفت:

زمانی که ناکارآمدی پلت‌فرم‌های قدیمی تمرکز را توجیه می‌کرد، مدت‌هاست گذشته است. با رسیدن فناوری‌هایی مانند TON به پتانسیل‌های خود، صنعت بلاک چین باید در نهایت بتواند ماموریت اصلی خود را انجام دهد – بازگرداندن قدرت به مردم.

مطالب مرتبط: بازار حراج نام کاربری تلگرام “تقریبا” آماده راه اندازی است

به گفته دوروف، جدیدترین ابزار منتشر شده توسط تیم تلگرام، Fragment، طی پنج هفته با پنج نفر کار بر روی راه حل ساخته شد. این ایده برای اولین بار در اواخر آگوست با تیم مطرح شد با هدف استفاده از “قراردادهای هوشمند NFT” به حراج نام های کاربری بسیار به دنبال. Fragment اندکی پس از بنیاد TON راه اندازی شد TON DNS را راه اندازی کرد، به کاربران این امکان را می دهد که نام های قابل خواندن توسط انسان را به کیف پول های ارز دیجیتال، قراردادهای هوشمند و وب سایت ها اختصاص دهند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو 2022

لینک منبع خبر