سرفصل های منفی پیرامون سیلورگیت قیمت بیت کوین را به زیر 20000 دلار رساند. در همین حال، Alameda ورشکسته قصد دارد از Grayscale و شرکت مادرش DCG شکایت کند.

کریپتو Biz: Silvergate تعطیل می شود، Alameda از Grayscale شکایت می کند


با بیت کوین (بیت کوین) با گذشت بیش از یک سال از نصف، انتظار نداشته باشید که روایات صنعت کریپتو به این زودی تغییر کند. نه، زمستان کریپتو هنوز به قوت خود باقی است، و تیترهای ناخوشایند هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهند.

این هفته، شرکت مادر بانک سیلورگیت اعلام کرد که «با توجه به تحولات اخیر صنعت و نظارتی»، بانک ارز دیجیتال را تعطیل و منحل خواهد کرد. پس از اینکه اکثر شرکای سرشناس Silvergate شرکت را ترک کردند، به سختی تعجب آور است.

آخرین خبرنامه کریپتو بیز انحلال داوطلبانه Silvergate، یک شکایت جدید از Alameda Research که گروه ارز دیجیتال (DCG) را هدف قرار داده است، و ادعاهای “کهنه” Tether از وال استریت ژورنال را مستند می کند.

شرکت سرمایه سیلورگیت بانک سیلورگیت را “داوطلبانه” منحل خواهد کرد

پس از ماه‌ها عدم اطمینان، شرکت مادر بانک سیلورگیت در 8 مارس اعلام کرد که این کار را انجام خواهد داد عملیات خود را باز کند و دارایی های باقیمانده خود را تصفیه کند. در حالی که این ضربه دیگری به صنعت کریپتو وارد کرد، این نوشته قبلاً روی دیوار بانک Silvergate بود. بر اساس گزارش ها، بانک سیلورگیت در حال مذاکره بود با شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) برای جلوگیری از تعطیلی. ظاهراً آن گفتگوها به جایی نرسید. مشکلات سیلورگیت مانند سایر شرکت های ارز دیجیتال از ابتدا شروع شد فروپاشی FTX و با تحقیق قانون‌گذاران درباره دخالت ادعایی بانک در امپراتوری محکوم به فنا سام بنکمن-فرید به پایان رسید. زمانی که Silvergate زیر بار رفت، شرکت هایی مانند Coinbase، Paxos، Gemini، Galaxy Digital و BitStamp روابط خود را قطع کرده بودند.

تحقیقات Alameda علیه Grayscale به دلیل “ممنوعیت خودخواسته رستگاری” شکایت می کند

در اینجا عنوانی وجود دارد که احتمالاً انتظارش را نداشتید: تحقیقات آلامدا ورشکسته از Grayscale Investments و مالک آن، گروه ارز دیجیتال، به دلیل هزینه های گزاف و امتناع از بازگشایی بازخرید سهامداران. شکایتی که در دلاور تنظیم شده است، ادعا می کند که Grayscale بیش از 1.3 میلیارد دلار هزینه مدیریت دریافت کرده است که ظاهراً قراردادهای اعتماد را نقض کرده است. این شرکت همچنین «بهانه‌هایی ساختگی» برای جلوگیری از بازخرید سهامداران توسط سهامداران ایجاد کرد. این شکایت به دنبال بازگشایی ارزش 9 میلیارد دلاری یا بیشتر برای سهامداران Grayscale Bitcoin و Ethereum Trusts است. […] و بیش از یک چهارم میلیارد دلار ارزش دارایی برای مشتریان و طلبکاران بدهکاران FTX به دست آورید. این نوع اتهامات علیه DCG و Grayscale چیز جدیدی نیست. در ژانویه، کامرون وینکلووس، میلیاردر بیت کوین بری سیلبرت، مدیرعامل DCG را متهم کرد از سازماندهی “یک کمپین دروغ با دقت طراحی شده” برای پنهان کردن سوراخی در ترازنامه یک شرکت مرتبط.

Canaan سازنده بیت کوین ASIC شاهد کاهش 82 درصدی درآمد در سه ماهه چهارم بود

در نشانه دیگری از زمان، ماینر و سازنده چینی بیت کوین Canaan کاهش شدید درآمد را گزارش کرد در طول سه ماهه چهارم فروش این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل 82.1 درصد کاهش یافت و به 56.8 میلیون دلار رسید. در طول سه ماهه، Canaan 1.9 میلیون تراهش در ثانیه قدرت کامپیوتری را برای ماینرهای بیت کوین فروخت که 75.8 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت. با توجه به سودآوری، کنعان در سه ماهه عمیقاً قرمز بود و زیان 63.6 میلیون دلاری را گزارش کرد. به طور کلی، کنعان به اندازه کافی سالم به نظر می رسد که بتواند در برابر زمستان کریپتو که می تواند تا پایان سال ادامه داشته باشد، مقاومت کند. این شرکت در حال حاضر 706 میلیون دلار در کل دارایی در مقابل 67 میلیون دلار بدهی دارد.

تتر به WSJ به دلیل “ادعاهای کهنه” اسناد جعلی برای حساب های بانکی حمله کرد

در اینجا می‌دانید که بازار نزولی به پایان نرسیده است: رسانه‌های اصلی حملات علیه تتر صادرکننده استیبل کوین هیچ نشانه ای از تسلیم شدن نشان نمی دهد اگر به اندازه کافی در حوزه ارز دیجیتال بوده اید، می دانید که Tether چنین است نظریه توطئه مورد علاقه صنعت زیرا مردم دوست دارند به وثیقه شرکت، ترکیب ذخایر آن و ارتباط آن با صرافی ارز دیجیتال Bitfinex شک کنند. این هفته، یک دشمن آشنای تتر ادعا کرد که صادرکننده استیبل کوین اسناد جعلی را انجام داده و از شرکت های پوسته برای دسترسی به سیستم بانکی استفاده کرده است. به گزارش وال استریت ژورنال، تتر و بیت فینکس به عنوان بخشی از ترفندی برای باز کردن حساب های بانکی، فاکتورهای فروش و تراکنش های جعلی را جعلی کردند. در همان روزی که گزارش منتشر شد، تتر پاسخ داد و مدعی شد که داستان بر اساس «ادعاهای قدیمی از مدت‌ها قبل» و «کاملاً نادرست و گمراه‌کننده» است.

قبل از رفتن: انفجار سیلورگیت چگونه بر کریپتو تاثیر می گذارد؟

پیامدهای فروپاشی FTX همچنان بر بازارهای ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد. اکنون، بانک سیلورگیت، وام دهنده دوستدار ارز دیجیتال، پس از گزارش در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است یک میلیارد دلار ضرر خالص در سه ماهه چهارم هر چند این بدترین کار نیست. چندین شرکت بزرگ ارزهای دیجیتال، از جمله Coinbase، Circle، Paxos، Galaxy Digital، MicroStrategy و Tether، از این شرکت به عنوان وزارت دادگستری ایالات متحده فاصله گرفته اند. دخالت آن را بررسی می کند در شکست FTX در گزارش بازار این هفته، من با مارسل پچمن و جو هال، تحلیلگران دیگر نشستم تا در مورد اینکه چگونه سیلورگیت می تواند بر احساسات ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد، صحبت کردم. در ادامه می توانید بازپخش کامل را تماشا کنید.

کریپتو Biz نبض هفتگی کسب و کار شما در پشت بلاک چین و ارز دیجیتال است که هر پنجشنبه مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر