دادستان کل نیویورک و کمیسیون معاملات آتی کالا در سال 2021، ساختار مالکیت ناشناخته آن را فاش کرد.

گزارش: تا سال 2018 تنها 4 نفر هلدینگ تتر را کنترل می کردند


بر اساس اسنادی که وال استریت ژورنال در ارتباط با تحقیقات مقامات ایالات متحده به دست آورده است، گروهی متشکل از چهار مرد تا سال 2018، 86 درصد از تتر هولدینگ لیمیتد ناشر استیبل کوین را کنترل می کردند.

دادستان کل نیویورک و کمیسیون معاملات آتی کالا در مورد Tether در سال 2021 تحقیق می کنند در معرض قرار گرفت ساختار مالکیت ناشناخته قبلی آن. این شرکت صادر کننده Tether (USDTبر اساس گزارش CoinMarketCap، بزرگترین استیبل کوین جهان با 68 میلیارد دلار در گردش است.

بر اساس این اسناد، تتر با تلاش مشترک جراح پلاستیک سابق، جیانکارلو دواسینی و بازیگر سابق کودک و کارآفرین ارزهای دیجیتال، براک پیرس ساخته شده است. در سپتامبر 2014، Tether Holdings در جزایر ویرجین بریتانیا ثبت شد.

چهار سال بعد، پیرس قبلاً شرکت را ترک کرده بود و Devasini حدود 43٪ از Tether را در اختیار داشت. دواسینی همچنین به ساخت صرافی ارز دیجیتال Bitfinex کمک کرد، جایی که او در حال حاضر مدیر ارشد مالی است. بر اساس اسناد، ژان لوئیس ون درولده، مدیرعامل Bitfinex و استوارت هوگنر، مشاور ارشد، هر کدام تقریباً 15 درصد از Tether را در سال 2018 در اختیار داشتند.

چهارمین سهامدار بزرگ تتر تا سال 2018 مردی با تابعیت دوگانه، معروف به کریستوفر هاربورن در بریتانیا و چاکریت ساکونکریت در تایلند بود که مالک 13 درصد بود.

در این گزارش آمده است که این چهار مرد از طریق هلدینگ خود و یک شرکت مرتبط دیگر، تقریباً 86 درصد از تتر را کنترل می کردند.

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر در توییتی نوشت که مقاله ژورنال یک “مقاله دلقک” است که رشد شرکت را تقویت می کند:

به گفته سخنگوی تتر، پست های آردوینو پاسخ رسمی شرکت به این مقاله بود. در نوامبر 2022، مقاله دیگری ادعا کرد که تتر را می توان “از لحاظ فنی ورشکسته” تلقی کرد اگر دارایی های آن 0.3٪ کاهش پیدا کند. این شرکت این مقاله را “اطلاعات نادرست” نامگذاری کرد.

توافق بین تتر و دفتر دادستان کل نیویورک در سال 2021 پس از اینکه این شرکت ادعا می‌کرد که میزان وثیقه فیات پشتوانه استیبل کوین خود را نادرست معرفی کرده بود، انجام شد. بعلاوه پرداخت 18.5 میلیون دلار خسارت کوین تلگراف گزارش داد که به ایالت نیویورک، این شرکت ملزم به ارائه اطلاعات دوره ای ذخایر خود بود.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر