داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های فعال بیت‌کوین برای مدتی در مقدار کم باقی مانده است، که نشان می‌دهد در حال حاضر تقاضای زیادی برای این ارز دیجیتال وجود ندارد.

آدرس‌های فعال بیت کوین اخیراً به حرکت خود ادامه داده‌اند

همانطور که توسط یک تحلیلگر در کریپتوQuant اشاره شده است پست، فعالیت شبکه BTC در روزهای اخیر کم بوده است، به این معنی که هنوز تقاضای کافی برای رالی گاو نر وجود ندارد.

تعداد آدرس های فعال” شاخصی است که تعداد کل آدرس‌های موجود در بلاک چین بیت‌کوین را که در برخی فعالیت‌ها شرکت کرده‌اند، اعم از ارسال یا دریافت، اندازه‌گیری می‌کند.

وقتی مقدار این معیار بالا باشد، به این معنی است که شبکه در حال حاضر فعالیت های زیادی را مشاهده می کند. چنین روندی نشان می دهد که علاقه عمومی به کریپتو در بین معامله گران در حال حاضر زیاد است.

از سوی دیگر، مقادیر پایین اندیکاتور می تواند نشان دهد که زنجیره در حال حاضر فعالیت معاملاتی زیادی را مشاهده نمی کند.

اکنون نموداری وجود دارد که روند آدرس‌های فعال بیت‌کوین را در چند سال گذشته نشان می‌دهد:

Looks like the value of the metric has been quite stagnant in recent months | Source: کریپتوQuant

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، مقدار پست، دوره های روند مربوط به آدرس های فعال بیت کوین را برجسته کرده است.

از لحاظ تاریخی، بازارهای نزولی مقادیر پایین و راکد این اندیکاتور را مشاهده کرده اند. دلیل پشت آن این است که کاهش شدید قیمت معمولاً تازه واردان و معامله گران کوتاه مدت را از کریپتو می ترساند و در نتیجه فعالیت در شبکه را از بین می برد.

در زمان‌های منتهی به دوره‌های صعودی، بازار به طور کلی شاهد افزایش تدریجی آدرس‌های فعال بوده است که در نهایت در کنار قیمت به اوج خود رسید. این نوع روند صعودی سیگنال افزایش تقاضا برای بیت کوین در میان انواع معامله گران است.

اخیراً، معیار در حرکت جانبی گیر کرده است زیرا کریپتو در وسط یک قرار داشته است بازار خرس. با این حال، هنوز هیچ نشانه ای از افزایش تعداد آدرس های فعال وجود ندارد.

این تحلیلگر توضیح می دهد که این تقاضای پایین اخیر نشان می دهد که بیت کوین هنوز هیچ ساختار پایداری برای یک رالی پایدار بلندمدت ایجاد نکرده است که می تواند منجر به یک بازار صعودی جدید شود.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 18.8 هزار دلار شناور است که در هفته گذشته 1 درصد افزایش یافته است. در ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 12 درصد کاهش یافته است.

نمودار زیر روند قیمت بیت کوین را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the value of the crypto hasn't shown much movement during the last few days | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Hans-Jurgen Mager on Unsplash.com, charts from TradingView.com, کریپتوQuant.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر