بیت کوین قصد دارد قدرت را به مردم بازگرداند. فراتر از آن، یک سرمایه گذاری حساب شده در بیت کوین به طور بالقوه می تواند فرد را به آزادی مالی نزدیک کند. اما چگونه فرد این کار را انجام می دهد؟

آیا می توان با بیت کوین به آزادی مالی دست یافت؟


در 14 سال گذشته، سرمایه گذاران جذب بیت کوین شدند (بیت کوین) به دلایل زیادی – از اصلاح یک اقتصاد فیات معیوب و رسیدن به غیر بانکی گرفته تا تنوع بخشیدن به پرتفوی ها. با این حال، بخش بزرگی از عموم مردم بیت کوین را به عنوان دروازه ای برای آزادی مالی در میان تورم فزاینده فیات و عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی می بینند.

سیستم‌های بانکداری سنتی، بارها و بارها به عنوان ابزاری برای دولت‌های متمرکز برای دیکته کردن دسترسی مالی، به‌ویژه در شرایط وخیم، عمل کرده‌اند. اخیراً، جنگ اوکراین و روسیه به عنوان یک مطالعه موردی مورد استفاده قرار گرفت چگونه ارزهای دیجیتال به افراد آواره و بدون بانک کمک کردند دسترسی به بودجه برای نیازهای اولیه

همانطور که در نظر گرفته شده است خالق ساتوشی ناکاموتو، بیت کوین قصد دارد قدرت را به مردم بازگرداند. این بدان معناست که هیچ مقدار مقررات، تحریم یا ممنوعیت نمی تواند مقاومت استفاده از بیت کوین به عنوان پول شود. فراتر از آن، یک سرمایه گذاری حساب شده در بیت کوین این پتانسیل را دارد که فرد را به رویای آزادی مالی نزدیک تر کند. اما چگونه فرد این کار را انجام می دهد؟

Hodl

نوسانات عظیم ارزهای دیجیتال همراه با بی قراری یک سرمایه گذار، دستوری برای ضرر فوری است. چیزی که بسیاری از درک آن ناتوان هستند این است که بیت کوین – برخلاف ارزهای دیجیتال – یک سرمایه گذاری بلندمدت است. از این رو، کهنه‌کاران بیت‌کوین توصیه می‌کنند که دارایی را در طول بازارهای صعودی نگه دارید و افت‌ها را در بازارهای نزولی خریداری کنید.

با کنار گذاشتن چند سال تعطیلی، دارندگان بیت کوین شاهد میانگین بازده سالانه 93.8 درصدی بودند که در بهترین سال خود، به 302.8 درصد افزایش یافت. داده ها از UpMyInterest.

خلاصه تاریخی بازده سالانه بیت کوین منبع: UpMyInterest

به همان اندازه که ساده به نظر می رسد، هدلینگ (زبان ارز دیجیتال برای نگهداری دارایی ها) برای سرمایه گذاران یک شاهکار دشوار است. برخی از عواملی که باعث فروش ناگهانی بیت کوین می شوند عبارتند از FUD مداوم (ترس، عدم اطمینان و شک) و تغییرات قیمت.

در حالی که کسب سود از نوسانات بیت کوین در کوتاه مدت منطقی است، کوچک کردن نمودار قیمت نشان می دهد که انگیزه طولانی مدت بیشتری در نگهداری وجود دارد. علاوه بر این، سرمایه‌گذارانی که بیت‌کوین دارند همیشه این امکان را خواهند داشت که از این هزینه‌ها در سراسر مرزهای جغرافیایی بدون از دست دادن ارزش استفاده کنند.

میانگین هزینه دلار (DCA)

با در نظر گرفتن بیت کوین به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری بلندمدت بادوام، بسیاری از سرمایه گذاران تمایل به اجرای استراتژی میانگین هزینه دلار (DCA) دارند. این شامل کنار گذاشتن یک مقدار دلاری از پیش تعیین شده از درآمد معمولی است تا هر ماه دوباره در بیت کوین سرمایه گذاری شود.

در حالی که السالوادور در ابتدا به دلیل پذیرش بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی در میان تورم فلج کننده مورد انتقاد قرار گرفت، این کشور می تواند از دستاوردهای تحقق نیافته حاصل از آن برای تامین مالی پروژه های اجتماعی مانند ساخت بیمارستان ها و مدارس، بین دیگران.

رئیس جمهور السالوادور با پایان یافتن گاو بیت کوین تا سال 2022 نایب بوکله استراتژی مشابه DCA را دنبال کرد که در آن کشور هر روز 1 بیت کوین خریداری می کرد.

به زمانی که Bukele برنامه خود را برای نسخه بیت کوین اعلام کردداده های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می دهد که بیت کوین تقریباً 16600 دلار قیمت داشت.

حرکت قیمت بیت کوین از زمانی که Nayib Bukele اعلام کرد قصد دارد هر روز 1 BTC بخرد. منبع: TradingView

از آن زمان تاکنون، قیمت بیت کوین 40.46 درصد افزایش یافته است و آرامش بسیار مورد نیاز مردم سالوادوری را فراهم کرده است. سرمایه گذارانی که به دنبال آزادی مالی هستند باید در عین حال که نسبت به تغییرات بازار و احساسات عمومی واکنش نشان می دهند، استراتژی مشابهی را دنبال کنند.

خود حضانت

وقتی صحبت از نگهداری طولانی مدت بیت کوین می شود، نکته مهم این است که به هیچ نهاد شخص ثالث دیگری در مورد کلیدهای خصوصی دارایی ها اعتماد نکنید. سرمایه گذارانی که بیت کوین را در صرافی های ارز دیجیتال ذخیره می کنند ناآگاهانه کنترل کامل دارایی های خود را از دست می دهند.

از زمانی که کلاهبرداری FTX آشکار شد، پرونده خود حضانت قوی تر شد. سرمایه گذارانی که متحمل ضرر شده اند ادعای سوء استفاده از منابع مالی به اهمیت حضانت خود پی بردند. حفظ مالکیت مهم خصوصی – از طریق کیف پول (سخت‌افزار/نرم‌افزار/ فیزیکی) – برای کسانی که به دنبال آزادی مالی به معنای واقعی آن هستند، بسیار مهم است.

پیامدهای FTX همچنین صرافی های ارز دیجیتال را مجبور کرد تا وجود و ایمنی وجوه کاربران را ثابت کنند تا از وضعیت نقدینگی پایین جلوگیری کنند.

اگرچه جایگزین‌های سخت‌افزاری برای خودسرپرستی کریپتو مستلزم سرمایه‌گذاری اولیه است، این بر عهده کاربران است که یک روش ایده‌آل برای ذخیره کلیدهای خصوصی را انتخاب کنند – حتی اگر به این معنی باشد. کلیدهای خصوصی را روی یک کاغذ بنویسید.

سه روش ذکر شده در بالا – hodl، DCA و خود حضانت – ستون های اصلی آزادی مالی را تشکیل می دهند. با این حال، کاربران از آزمایش هر استراتژی دیگری که بتواند نیازهای منحصر به فرد آنها را برآورده کند، محدود نیستند.

در نهایت، برای پاسخ به این سوال – بله، دستیابی به آزادی مالی با بیت کوین امکان پذیر است. با توجه به نوپا بودن اکوسیستم کریپتو، به سرمایه گذاران توصیه می شود که بر روی مزایای بلندمدت بیت کوین تمرکز کنند و در عین حال سودهای کوتاه مدت را در این فرآیند کسب کنند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر