با وجود انگ منفی پیرامون میزان استفاده از ارزهای دیجیتال انرژی، زمان آن فرا رسیده است که پروژه‌های ارز دیجیتال گام بردارند و شروع به ایجاد تفاوت در داخل صنعت کنند. یکی از پروژه‌هایی که به طور کامل بر کمک به سبز شدن ارز دیجیتالها متمرکز است، IMPT است – یک اکوسیستم اعتبار کربن مبتنی بر بلاک چین.

قرار دادن اعتبارات کربن در بلاک چین

ماموریت IMPT این است که با ایجاد ارتباط بین برندهای مسئول اجتماعی با مشاغل و افرادی که به دنبال کاهش ردپای کربن خود هستند، بر محیط زیست تأثیر مثبت بگذارد. علاوه بر این، آنها قصد دارند روشی ساده برای خرید، فروش و بازنشستگی اعتبار کربن به صورت آنلاین برای کاربران ارائه دهند.

اعتبارات کربن مجوزهایی هستند که نشان دهنده انتشار کربن حذف شده از جو هستند، با یک اعتبار کربن نشان دهنده یک تن دی اکسید کربن حذف شده است.

طبق قانون، شرکت‌های بزرگ اغلب ملزم به خرید اعتبار کربن برای جبران ردپای کربنی هستند که حاصل تولید صنعتی آنهاست. با این حال، اگرچه شرکت های بزرگ تعهداتی برای خرید اعتبار کربن دارند، مشاغل کوچک و افراد به دلیل ساختار پراکنده و پیچیده آن اغلب برای ورود به بازار مردد هستند.

IMPT اکوسیستمی است که به دنبال تغییر بازار اعتبار کربن با کمک به کاربران برای خرید، فروش و بازنشستگی اعتبارات کربن است.

اکوسیستم از موارد زیر تشکیل شده است.

  • یک بازار کربن
  • یک پلت فرم خرید
  • یک بستر اجتماعی
  • NFTهای اعتباری کربن

کاربران می توانند اعتبار کربن را مستقیماً از بازار کربن در زمان راه اندازی در سال 2023 خریداری کنند.

همانطور که گفته شد، بازار اعتبار کربن امروزی پراکنده است و ورود افراد را دشوار می کند زیرا آنها اطلاعات قیمت گذاری محدودی دارند و هیچ روشی برای دانستن اینکه آیا اعتبار کربن واقعی را خریداری می کنند یا خیر. نکته مهم در مورد اعتبارات کربن IMPT این است که آنها به عنوان NFT در بلاک چین صادر می شوند و به خریداران شفافیت و قابلیت ردیابی کامل را ارائه می دهند و به آنها کمک می کنند از واقعی بودن آنها مطمئن شوند.

هنگامی که یک فرد یا کسب و کار مایل به بازنشستگی اعتبار کربن است، NFT به آدرس سوخته ارسال می شود و از گردش خارج می شود. علاوه بر این، کاربران پس از بازنشستگی اعتبار کربن – ایجاد شده توسط هنرمندان منحصر به فرد، NFT های کلکسیونی منحصر به فرد را دریافت خواهند کرد. این NFT های کلکسیونی می توانند به طور بالقوه یک روند جدید آگاهانه از نظر زیست محیطی خود را آغاز کنند و انگیزه های بیشتری را برای بازنشستگی اعتبارات کربن ایجاد کنند.

با خرید منظم سبک زندگی، اعتبار کربن کسب کنید

IMPT همچنین یک پلت فرم خرید ایجاد می کند که به کاربران امکان می دهد در حین خرید روزانه منظم، اعتبار کربن کسب کنند. این پروژه با خرده فروشان و برندهای درجه یک جهانی همکاری کرده است که هر کدام آماده هستند تا درصد خاصی از حاشیه فروش خود را برای پروژه های زیست محیطی اختصاص دهند.

هنگامی که یک کاربر محصولاتی را از پلتفرم خرید خریداری می کند، حاشیه فروش به عنوان توکن IMPT در حساب او نگهداری می شود تا زمانی که توکن کافی برای خرید اعتبار کربن داشته باشد.

این ویژگی منحصر به فرد به افراد کمک می کند تا ردپای کربن خود را کاهش دهند در حالی که به طور طبیعی اقلام معمولی مورد نیاز خود را خریداری می کنند.

امتیاز جهانی برای ردیابی تأثیرات روی ردپای کربن

IMPT همچنین یک پلتفرم اجتماعی ایجاد می کند که افراد و سازمان ها را تشویق می کند تا نسبت به محیط زیست آگاه تر و دوستانه تر شوند. این پلتفرم اجتماعی به کاربران کمک می‌کند تأثیر خود را بر روی ردپای کربن خود اندازه‌گیری کنند و اولین امتیاز جهانی را به عنوان معیاری برای ردیابی ارائه می‌کند.

امتیاز جهانی به مشاغل و افراد رتبه‌بندی می‌دهد تا تأثیر آنها را نسبت به سایر کاربران در سراسر جهان اندازه‌گیری کند.

همه چشم ها به پیش فروش IMPT است

IMPT اکنون آماده شروع یک سری پیش فروش برای توکن پلتفرم بومی خود است. مرحله «پذیرش زودهنگام» 90 میلیون توکن در عرض چند هفته فروخت زیرا سرمایه‌گذاران عجله داشتند تا بخشی از ارز دیجیتالی باشند که به سبز شدن صنعت کمک می‌کند.

پیش فروش بعدی “فاز 1” است که از ابتدای اکتبر شروع می شود. در اولین پیش فروش، 600 میلیون توکن با قیمت 0.018 دلار ارائه می شود. این به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و سپس «فاز 2» آغاز خواهد شد و شاهد عرضه 660 میلیون توکن با قیمت 0.023 دلار خواهیم بود. در نهایت، سومین پیش فروش «فاز 3» است که شاهد عرضه 540 میلیون توکن با قیمت 0.028 دلار خواهیم بود.

فروش عمومی پس از تکمیل سه مرحله پیش فروش، حداکثر تا فوریه 2023 انجام خواهد شد.

قدم گذاشتن اتریوم به سمت بهره وری انرژی

اگر تعجب می کنید، IMPT یک شرکت کربن صفر است و این پلتفرم در شبکه اتریوم میزبانی می شود. بلاک چین اتریوم اخیرا وارد یک بلاک چین اثبات سهام شد که مصرف انرژی را تا 99.95 درصد کاهش داد و آن را برای IMPT مناسب کرد. علاوه بر این، توانایی اتریوم برای پارتیشن بندی داده ها و افزایش مقیاس به سمت بالا، یک بلاک چین مطمئن برای پروژه را تضمین می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به عضویت رسمی پروژه در نظر بگیرید گروه تلگرام و آنها را دنبال کنید توییتر.

امروز از IMPT دیدن کنید

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر