بنیاد dYdX یک تغییر ناگهانی در توکنومیک پروژه خود ایجاد کرد، اما ممکن است این کار را با مشورت وکلای خود انجام داده باشد.

آیا dYdX با تغییر توکنومیک خود قانون را نقض کرد؟


در 24 ژانویه، بنیاد dYdX، نهاد مسئول برای صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز dYdX، “تغییرات” را در توکنومیک خود اعلام کرد – روشی که توکن ها را بین سرمایه گذاران اولیه، کارمندان و پیمانکاران و البته عموم توزیع می کند.

بنابراین، چه چیز غیر معمول در مورد وضعیت است؟ بنیاد پروژه، با توافق dYdX Trading Inc و سرمایه گذاران اولیه آن، تصمیم گرفت برای اصلاح توکنومیک پروژه و تمدید دوره قفل شدن دسته اولیه توکن های سرمایه گذاران، تغییر تاریخ از 1 فوریه تا 1 دسامبر 2023. اینکه این یک چیز خوب یا بد بود بستگی به این داشت که کدام طرف تجارتی روشن بود از یک طرف، سرمایه گذارانی که موافقت می کنند توکن های خود را برای مدت طولانی تری نگه دارند، نشان دهنده رای اعتماد آنها در موفقیت بلندمدت پروژه است. از سوی دیگر، هر کسی که در dYdX در انتظار افزایش عرضه موضع کوتاهی می‌گیرد، ممکن است ناامید شده باشد، زیرا قیمت توکن به دنبال اخبار اصلاحیه افزایش یافت.

مربوط: داستان من از گفتن به SEC “من به شما گفتم” در FTX

اما چرا تاخیر؟ اگرچه dYdX به طور رسمی در ایالات متحده در دسترس نیست، پیروزی های اخیر در اقدامات اجرایی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ممکن است یک گفتگوی صمیمانه بین بنیاد و وکلای آن ایجاد شده باشد. اکنون، این که آیا نشانه حاکمیت DYDX ممکن است در نهایت به عنوان یک “امنیت” تحت قوانین ایالات متحده در نظر گرفته شود، می تواند حجم زیادی را پر کند و خارج از محدوده این مقاله است. آنچه اهمیت دارد این است: چرا امضاکنندگان اصلاحیه اسناد قفل شده با قفل طولانی تر موافقت می کنند؟ چرا اجازه ندهید توکن ها قفل شوند و به سادگی آنها را نگه دارید؟

در ایالات متحده، همه پیشنهادات و فروش «اوراق بهادار» یا ثبت شده، معاف یا غیرقانونی هستند. قوانین خاص نه تنها در مورد عرضه اولیه و فروش اوراق بهادار، بلکه در مورد فروش مجدد نیز اعمال می شود – یعنی فروش توسط دارندگان رمز موجود به دیگران. به‌عنوان یک موضوع کلی، نمی‌توان بدون پیروی از قوانین خاص، به‌عنوان مجرای (از نظر قانونی، «پذیره‌نویس») بین ناشر اوراق بهادار و عموم مردم عمل کرد. اوراق بهادار دریافت شده در عرضه های معاف به عنوان “اوراق بهادار محدود” نامیده می شود و فروش مجدد اوراق بهادار یک “توزیع” غیرقانونی است مگر اینکه یک بندر امن اعمال شود.

برنامه 10 ساله واگذاری توکن dYdX. منبع: dYdX

یکی از این بندرهای امن است قانون اوراق بهادار قانون 144. فرد باید از محدودیت های قانون 144 پیروی کند تا واجد شرایط تخفیف شود و بدون ترس از تلقی شدن “پذیره نویس” بفروشد. دسته‌هایی از محدودیت‌ها وجود دارد که برای انواع مختلفی از دارندگان اعمال می‌شود – به‌ویژه، «وابسته‌ها» (کسانی که ناشر را کنترل می‌کنند یا توسط آن کنترل می‌شوند) و «غیر وابسته‌ها». کلیه فروش ها اعم از وابسته یا غیر وابسته مشمول یک دوره نگهداری یک ساله می باشد. این دوره نگهداری، از نظر تئوری، نشان می‌دهد که اوراق بهادار با «قصد سرمایه‌گذاری» خریداری شده‌اند، نه برای دامپینگ فوری برای عموم مردم ناآگاه.

فروش توسط شرکت‌های وابسته مشمول محدودیت‌های دیگری است، از جمله اینکه «اطلاعات عمومی فعلی» در مورد ناشر در دسترس است، محدودیت‌هایی در مورد تعداد اوراق بهادار می‌تواند در یک دوره زمانی معین فروخته شود، نحوه محدودیت‌های فروش و الزامات تشکیل پرونده.

مربوط: کاربران کریپتو با تبلیغات dYdX که نیاز به اسکن چهره دارند، مخالفت می‌کنند

در حالی که بسیار بعید است که افراد داخلی dYdX مشتاق باشند که مشمول طیف کامل قانون اوراق بهادار ایالات متحده شوند، شاید آنها از اصول اولیه آن الهام گرفته باشند، به خصوص اگر دوره های نگهداری کوتاهی در توکن ها داشته باشند. برای مثال، وسیله نقلیه رایجی که توسط پروژه‌های ارز دیجیتال برای جذب سرمایه اولیه استفاده می‌شود، «توافق ساده برای توکن‌های آینده» یا SAFT است. این نوع توافق نامه ها را فوراً منتقل نمی کند، بلکه قول می دهد در ازای سرمایه گذاری اولیه، این کار را انجام دهد. همانطور که در بالا ذکر شد، اگر در معرض یک دوره نگهداری از اوراق بهادار محدود خود هستید، در وهله اول باید مالک آنها باشید تا ساعت شروع به کار کند. مشخص نیست که آیا این بنیاد از SAFT ها برای سرمایه گذاران خود استفاده کرده است یا خیر، اما اگر این کار را انجام می داد، ممکن است برخی از سرمایه گذاران واقعاً تازه مالکیت شوند.

شاید سرمایه گذاران dYdX که در تصمیم گیری برای تغییر توکنومیک آن شرکت داشتند، می خواستند با به تاخیر انداختن دسترسی خود به توکن ها، اعتماد خود را به بازار نشان دهند. این امکان وجود دارد که آنها پمپی را که به دنبال اخبار اصلاحیه بود، پیش بینی کرده باشند. یا شاید آنها از قوانین ایالات متحده الهام گرفته اند و به دنبال تطبیق نهایی با این قوانین هستند. جالب است که ببینیم dYdX چه اقدامات دیگری را در رابطه با انتشار توکن در آینده انجام می دهد، در صورت وجود.

آری خوب وکیلی است که مشتریانش شامل شرکت‌های پرداخت، صرافی‌های ارزهای دیجیتال و صادرکنندگان توکن هستند. حوزه های عملی او بر مسائل مربوط به رعایت مالیات، اوراق بهادار و خدمات مالی متمرکز است. او JD خود را از کالج حقوق دانشگاه DePaul در سال 1997 دریافت کرد. در مالیات از دانشگاه فلوریدا در سال 2005، و در حال حاضر کاندیدای Executive LL.M است. در اوراق بهادار و مقررات مالی از مرکز حقوقی دانشگاه جورج تاون.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر