قیمت اتریوم در طول جلسه معاملاتی صبح چهارشنبه آسیا، مدت کوتاهی پس از راه اندازی Micro ETH Futures توسط CME، به اوج های جدیدی رسید.

بر اساس گزارش CoinGecko، قیمت اتریوم در معاملات صبح چهارشنبه آسیا به بالاترین حد خود یعنی 4635 دلار رسید.

بزرگترین شبکه قراردادهای هوشمند جهان بر روی شتاب هفتگی ساخته شده است تا به اوج جدید برسد و 6 درصد افزایش در روز داشته باشد. طی هفت روز گذشته، اتریوم 10 درصد افزایش یافته است و نسبت به ماه گذشته 34 درصد افزایش یافته است. در زمان نگارش این مقاله، قیمت اتریوم به 4580 دلار کاهش یافت.

شریک PrimeXBT “₿yzantinΞ General” اظهار داشت که احتمالاً در چند ماه آینده توکن های زیادی وجود نخواهد داشت که عملکرد بهتری از ETH داشته باشند.

$ETH بالاترین قیمت‌های جدید را در تمام دوران ایجاد می‌کند در حالی که نرخ‌های تامین مالی پایین است، در همین حال بقیه بازار نرخ‌های بسیار بالایی دارند.

من فکر می‌کنم مهم‌ترین سوال در حال حاضر این است که “چه چیزی در چند ماه آینده بهتر از ETH خواهد بود؟”.

و احتمالاً پاسخ این است: “نه خیلی”. pic.twitter.com/CAQCrunEwI

— ₿yzantinΞ General (@ByzGeneral) 3 نوامبر 2021

اصول اتریوم

این تحلیلگر محبوب معتقد است که بیت کوین می تواند ابتدا از یک ATH جدید استفاده کند و نقدینگی را از بقیه بازار جذب کند، همانطور که در چرخه های قبلی بازار اتفاق افتاده است. اما این حرکت در حال حاضر با اتریوم است زیرا بسیاری از شرکت‌کنندگان جدید در حال ورود به DeFi و NFT هستند.

او اضافه کرد که دو راه برای پمپاژ این بازار وجود دارد، یا BTC یا ETH بقیه بازار را به سمت بالا می کشاند.

«در حال حاضر اساساً بحث فناوری (ETH) در مقابل پول (BTC) است. من نمی‌گویم فناوری ارزش بیشتری دارد، فقط می‌گویم بازار در این برهه از زمان برای فناوری ارزش بیشتری قائل است.»

ذخایر اتریوم در صرافی ها اخیراً بیش از بیت کوین کاهش یافته است. این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران از ETH استفاده می‌کنند و از آن برای تولید بازدهی در DeFi استفاده می‌کنند. به طور طبیعی، استدلال های زیادی برای احساسات او وجود داشت، و دیگران بیان کردند که توکن های رقیب بلاک چین مانند SOL، AVAX، DOT و RUNE عملکرد بهتری از ETH دارند.

همانطور که توسط CryptoPotato گزارش شده است ، شبکه اتریوم در سه ماهه سوم سال 2021 به رکورد 536 میلیارد دلار دست یافت .

اقتصاد گرانی

مدل اقتصادی پولی اتریوم نیز احتمالاً قیمت‌ها را افزایش می‌دهد. طی یک هفته گذشته یا بیشتر، انتشار اتریوم در واقع کاهش قیمت بوده است زیرا بیشتر از آنچه استخراج شده است توسط EIP-1559 سوزانده شده است.

بر اساس ردیاب هزینه سوزاندن هزینه Ultrasound.Money ، 741000 ETH از اوایل آگوست نابود شده است. با قیمت های فعلی، این معادل 3.4 میلیارد دلار است که دود می شود. با نرخ سوخت فعلی، شبکه اتریوم هر روز 15000 ETH یا 68.7 میلیون دلار را از بین می برد.

زمانی که بانک‌های مرکزی همچنان در حال چاپ و کاهش ارزش ارزهای فیات هستند، ارزهای تورم‌زدایی مبتنی بر فناوری بسیار جذاب می‌شوند.

CME Micro ETH Futures را راه اندازی کرد؟

جدیدترین پمپ قیمت اندکی پس از اعلام ابتکار جدید ETH توسط بورس کالای شیکاگو منتشر شد. بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی از PR Newswire، اندازه آتی Micro Ether تنها یک دهم اندازه دارایی است. با این حال، آنها همچنان ویژگی ها و مزایای آتی اتر موجود CME را حفظ کرده اند.

این محصول ماه‌ها پس از راه‌اندازی قراردادهای آتی Micro Bitcoin توسط CME ارائه می‌شود که به ترتیب اندازه یک دهم بیت‌کوین هستند. بیش از 2.7 میلیون از این قراردادها از زمان راه اندازی در ماه مه معامله شده است. در همین حال، قراردادهای آتی اتر از زمان راه اندازی 675000 قرارداد معامله شده است که بالغ بر 33.8 میلیون ETH است.

هم Micro Ether و هم Micro Bitcoin Futures به سازمان‌ها اجازه می‌دهند تا معاملات خود را برای هر ارز دیجیتال تنظیم کنند. از آنجایی که اتر و بیت کوین اخیراً به بالاترین حد خود رسیده اند، معامله هر کدام با ارزش کامل می تواند نسبتاً مبهم باشد.

تیم مک کورت – رئیس جهانی شاخص سهام و محصولات سرمایه گذاری جایگزین CME Group.- می داند که چرا این امر باعث می شود آتی میکرو اتر ضروری باشد.از زمان راه اندازی معاملات آتی اتر در ماه فوریه، ما شاهد رشد مداوم نقدینگی در این قراردادها، به ویژه در میان معامله گران

نهادی بوده ایم. در عین حال، قیمت اتر از زمان معرفی این قراردادها بیش از دو برابر شده است و تقاضا برای یک قرارداد در اندازه خرد را ایجاد کرده است تا این بازار حتی برای طیف گسترده‌تری از شرکت‌کنندگان قابل دسترس‌تر باشد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع