بهمن (AVAX)، پلتفرم بلاک چین که به دلیل مقیاس پذیری و زیرساخت شناخته شده است، در سه ماهه چهارم (سه ماهه چهارم) سال 2023 پیشرفت های چشمگیری داشته است. بر اساس گزارش مساری، AVAX به عنوان یکی از توکن‌های با بهترین عملکرد ظاهر شد و پروتکل را به سمت ثبت دستاوردهای قابل توجه در معیارهای مهم سوق داد.

نقاط عطف رکورد شکنی برای بهمن

این گزارش نشان می‌دهد که AVAX افزایش قابل‌توجهی در ارزش بازار خود داشته است، که 344 درصد نسبت به فصل به فصل (QoQ) و 326 درصد سال به سال (سالانه) افزایش یافت و در پایان سال به 14.4 میلیارد دلار رسید. این افزایش بزرگ، ارزش بازار AVAX را در بین تمام توکن‌ها از 20 به 9 افزایش داد که 11 پله (در حال حاضر دهمین رتبه پس از Cardano (ADA) است.

یکی از عوامل محرک رشد درآمد قابل توجه آوالانچ، افزایش کتیبه ها بود، به ویژه Avascriptions (توکن های ACS-20).

این تراکنش‌های داده تماس زنجیره‌ای شاهد افزایش قابل توجهی بود که منجر به افزایش قابل توجه درآمد شد. از نوامبر تا دسامبر، Avalanche شاهد افزایش درآمد بود، با افزایش 2874 درصدی به دلار، از 1.9 میلیون دلار به 56.5 میلیون دلار.

ارزش بازار و درآمد AVAX در سه ماهه چهارم 2023 افزایش یافت. منبع: مساری

افزایش درآمد با افزایش قابل توجه تراکنش های روزانه همراه بود که با جهش 450 درصدی QoQ به 1.5 میلیون رسید. ظهور Avascriptions نیز اکثریت این تراکنش ها را هدایت کرد.

C-Chain آوالانچ رکورد شکستن 6.3 میلیون تراکنش را تجربه کرد که نزدیک به 6.1 میلیون تراکنش در آن کتیبه بود. این بالاترین تعداد تراکنش های ثبت شده در یک روز برای Avalanche است.

در حالی که C-Chain شاهد کاهش 50 درصدی QoQ بود آدرس های فعال روزانه، این در درجه اول به دلیل کاهش فعالیت در LayerZero بود – پلی بین بلاک چین های مختلف. با این حال، این گزارش نشان می‌دهد که Avalanche شاهد افزایش قابل‌توجهی در اعتبارسنجی‌های فعال بوده است و 20 درصد QoQ از 1374 به 1651 اعتبارسنجی افزایش یافته است.

به گفته مساری، این رشد در اعتبارسنجی‌ها، همراه با افزایش 11 درصدی QoQ در سهام AVAX، نشان‌دهنده اشتهای بلندمدت امیدوارکننده برای AVAX در سال آینده است.

افزایش ۷۸ درصدی TVL بهمن

بهمن ارزش کل قفل شده است (TVL) بر حسب USD افزایش قابل توجهی 78٪ QoQ را تجربه کرد و تا پایان سه ماهه چهارم 2023 به 1.03 میلیارد دلار رسید. این بهمن به عنوان هفتمین زنجیره توسط TVL به دلار تبدیل شد.

با این حال، TVL در AVAX تا 71 درصد QoQ کاهش یافت، در درجه اول به دلیل افزایش قیمت AVAX باعث افزایش TVL دلار آمریکا شد.

بهمن
TVL Avalanche's QoQ را افزایش می دهد. منبع: مساری

این گزارش همچنین عملکرد پروتکل های مختلف در مورد بهمن را روشن می کند. AAVE، بزرگترین پروتکل TVL، شاهد رشد 60 درصدی QoQ بود، در حالی که Benqi و تاجر جو به ترتیب سودهای قوی 205% و 131% QoQ را نشان داد. این سه پروتکل با هم 79 درصد از TVL Avalanche را تشکیل می‌دهند و تسلط خود را در اکوسیستم نشان می‌دهند.

پروتکل‌های کوچک‌تر، مانند Pangolin و GMX نیز رشد چشمگیری را نشان دادند، در حالی که Balancer، با کمک استخر نقدینگی sAVAX Benqi، TVL قابل توجهی را در Avalanche جذب کرد. علاوه بر این، Q4 شاهد افزایش متوسط ​​حجم روزانه DEX بود که 245 درصد QoQ افزایش یافت.

بهمن
روند صعودی آواکس در چهارده روز گذشته در نمودار روزانه. منبع: AVAXUSD در TradingView.com

تجزیه و تحلیل نمودار 1 روزه نشان می دهد که جفت معاملاتی توکن آوالانچ AVAX/USD در طول سه ماهه چهارم رشد قابل توجهی را تجربه کرد و از یک دوره طولانی مدت حرکت جانبی قیمت رهایی یافت.

با این حال، به دنبال یک قابل توجه روند صعودی که باعث شد توکن به 50 دلار برسد که بالاترین سطح آن در 20 ماه گذشته است، در 24 دسامبر، AVAX تحت یک اصلاح شدید قرار گرفت و به سطح قیمت 27 دلار سقوط کرد.

این ارز دیجیتال در واکنش به افزایش قیمت بیت کوین (BTC) و احساسات صعودی غالب در بازار، دوباره رشد کرده است. طی چهارده روز گذشته، آواکس شاهد افزایش 13 درصدی قیمت بوده و در حال حاضر منطقه 40 دلاری را پس گرفته است.

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر