داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که ذخایر مبادله USDC اخیراً به شدت افزایش یافته است، چیزی که می‌تواند به افزایش مجدد بیت کوین پس از آخرین افت کمک کند.

ذخیره ارز USDC در روزهای اخیر افزایش شدیدی را مشاهده می کند

همانطور که توسط یک تحلیلگر در کریپتوQuant اشاره شده است پست، مقدار زیادی از کوین USD که اخیراً وارد صرافی ها شده است می تواند به عنوان سوخت برای بیت کوین استفاده شود.

ذخیره ارزی” شاخصی است که مقدار کل USDC موجود در کیف پول تمام صرافی های متمرکز را اندازه می گیرد.

از آنجایی که استیبل کوین ها به فیات گره خورده اند (که در مورد USDC USD است)، ارزش آنها به اندازه خود ارز فیات ثابت است. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران اغلب در مواقعی که می‌خواهند از نوسانات مرتبط با بیشتر بازار ارزهای دیجیتال اجتناب کنند، با تغییر سکه‌هایی مانند بیت‌کوین به استیبل کوین‌ها پناه می‌گیرند.

زمانی که این سرمایه‌گذاران احساس کنند که قیمت‌ها برای بازگشت به بازارهای پرنوسان مناسب است، اصطبل‌های خود را با هر ارز دیجیتالی که می‌خواهند در آن بخرند مبادله می‌کنند.

بنابراین، خرید زیاد از چنین دارندگانی می تواند به افزایش قیمت ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین کمک کند.

اکنون نموداری وجود دارد که روند ذخیره ارز USDC را در چند ماه گذشته نشان می دهد:

The value of the metric seems to have jumped up in recent days | Source: کریپتوQuant

همانطور که در نمودار بالا می بینید، ذخیره ارز USDC معمولاً زمانی که قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته کاهش یافته است، به اوج خود رسیده است.

به دنبال این بالا، ذخایر شروع به کاهش کرده است، در حالی که ارزش بیت کوین یا به سمتی حرکت کرده یا افزایش یافته است. این منطقی است زیرا کاهش ذخیره استیبل کوین به این معنی است که سرمایه گذاران اکنون به سمت سکه های فرار می روند.

اخیراً، ارزش ذخایر افزایش بسیار شدیدی داشته است. “ورودیاندیکاتور ” (که مقدار کل کوین‌های در حال حرکت به صرافی‌ها را اندازه‌گیری می‌کند) نیز که در نمودار نشان داده شده است، تقریباً همزمان با این افزایش، یک جهش بزرگ را ثبت کرد.

این نشان می‌دهد که بیشتر آخرین افزایش ذخایر مربوط به USDC بوده است که مدتی از مبادلات خارج شده بود.

همه این استیبل کوین‌ها می‌توانند به عنوان پودر خشک بالقوه برای ایجاد شتاب صعودی برای بیت‌کوین عمل کنند، پس از اینکه قیمت سکه امروز به زیر ۲۲ هزار دلار سقوط کرد.

با این حال، نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که تنها USDC که در مبادلات نقدی جریان می یابد می تواند بر بازار این گونه تاثیر بگذارد. به نظر می‌رسد بخش بزرگی از آخرین جریان‌های ورودی به جای آن به سمت اوراق مشتقه رفته است، که اگرچه نشان‌دهنده نوسانات بالاتر برای بازار است، اما به‌طور خاص به این معنی نیست که قیمت تمایل به افزایش دارد. این نوسانات می تواند باعث نوسان قیمت در هر جهت شود.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 21.4 هزار دلار شناور است که در هفته گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the value of the crypto has gone down during the last few days | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Kanchanara on Unsplash.com, charts from TradingView.com, کریپتوQuant.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر