قیمت بیت کوین همچنان در محدوده محدودی بین منطقه متوسط ​​حدود 18000 تا 19500 دلار معامله می شود. کریپتوکارنسی پس از رد شدن از سطح 20000 دلار که منجر به افزایش ترس و عدم اطمینان در بخش نوپا شده است، به سمتی حرکت کرده است.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین با 2 درصد سود در 24 ساعت گذشته و 1 درصد ضرر در هفته گذشته، 19100 دلار معامله می شود. احساسات نزولی و ترس در بازار کریپتو به افزایش بالقوه کمکی اشاره دارد که ممکن است با نیروهای کلان تأثیرگذار بر بازارهای جهانی همزمان باشد.

قیمت بیت کوین در 4 ساعت یک طرفه حرکت می کند. منبع: BTCUSDT Tradingview

قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح خود می رسد… در حال حاضر

پس از اعلام هفته گذشته فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) مبنی بر افزایش نرخ بهره جدید، قیمت بیت کوین تحت تأثیر فشار فروش قرار گرفت. Bears موفق شد این ارز دیجیتال را به پایین ترین سطح خود در چند سال اخیر در 18000 دلار برساند.

این سطوح به اندازه روندهای قیمت بیت کوین به سمت نزولی از بالاترین سطح تاریخ 69000 دلار پشتیبانی می کنند. با افزایش فشار فروش، بیت کوین در این سطوح بحرانی باقی مانده است.

تحلیلگر جاستین بنت معتقد است که قیمت بیت کوین در حال ایجاد مجدد یک اکشن قیمتی است که در اوایل سال 2022 نمایش داده شده بود. در آن زمان، قیمت بیت کوین پس از یک سقوط عظیم در حال بهبود بود و کانالی بین 37500 تا 49500 دلار تشکیل داد.

ارز دیجیتال برای چندین ماه در داخل این الگو معامله شد تا اینکه با تحولات اقتصاد کلان به سمت پایین سقوط کرد. این منجر به یک تصادف بزرگ دیگر در می 2022 شد.

بنت معتقد است که قیمت بیت کوین ممکن است از اواخر ژوئن کانال مشابهی را با پتانسیل 27500 دلاری به عنوان مقاومت بحرانی تشکیل دهد. همانطور که در زیر مشاهده می کنید، تحلیلگر معتقد است که بیت کوین به پایین ترین حد الگو رسیده است و ممکن است آماده باشد تا قبل از سقوط به زیر 18000 دلار، قیمت بالایی را در حدود 26000 دلار دوباره آزمایش کند.

این تحلیلگر نوشت: “همان ساختار برای BTC دلار مانند فوریه-آوریل، فقط ما یک آزمایش مجدد در 26000 دلار را از دست دادیم.”

نمودار قیمت بیت کوین BTC BTCUSDT نمودار 2
قیمت بیت کوین در کانالی با بالاترین بالقوه 27500 دلار در حال حرکت است. منبع: جاستین بنت از طریق توییتر

اقتصاد کلان برای حمایت از افزایش قیمت بیت کوین آماده است

داده های اضافی ارائه شده توسط تحلیلگر ارشد مساری، تام دانلیوی، نشان می دهد که بازار کریپتو ممکن است از جهش در بازارهای سنتی بهره مند شود. با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، دارایی های ریسک پذیر، مانند بیت کوین و سهام، همبستگی بالایی نشان داده اند.

در زمان نگارش این مقاله، به نظر می‌رسد احساسات نزولی در بازارهای مالی به سطوحی می‌رسد که آخرین بار در سال 2020 و در زمان شروع همه‌گیری COVID-19 مشاهده شده بود. این معمولاً نشان‌دهنده پایین بودن بازار و تسکین بالقوه به دلیل انباشته شدن موقعیت‌های فروش در بازار است.

به گفته دانلیوی، نسبت خرید/تماس (P، معیاری است که برای اندازه‌گیری تعداد قراردادهای اختیار خرید (خرید) در مقابل قراردادهای اختیار فروش (فروش) استفاده می‌شود، به سطح 1 می‌رسد. این می‌تواند به یک احساس نزولی بالا در بازارهای جهانی

آخرین باری که نسبت Put/Call در سطوح فعلی خود بود، قیمت بیت کوین و بازارهای کریپتو وارد یک روند صعودی چند ساله شدند و کشف قیمت را به بالاترین حد خود وارد کردند. در حالی که سناریوی اقتصاد کلان کنونی ممکن است هرگونه اقدام صعودی قیمت را محدود کند، همانطور که بنت پیشنهاد کرد، حرکت به اندازه کافی قوی است که به 26000 دلار برسد.

نمودار 3 قیمت بیت کوین BTC BTCUSUDT
نسبت تماس را در بالاترین سطح خود از سال 2020 قرار دهید. منبع: تام دانلیوی

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر