StarkWare قرار است با Chainlink Labs همکاری کند تا خدمات اوراکل و فیدهای داده را در شبکه آزمایشی StarkNet یکپارچه کند.

اوراکل Chainlink، فیدهای داده ای که به اکوسیستم StarkNet می آیند


شرکت فناوری مقیاس‌پذیری بلاک‌چین StarkWare قرار است با Chainlink Labs شریک شود تا خدمات اوراکل، داده‌ها و فیدهای قیمت را به اکوسیستم StarkNet بیاورد.

ائتلاف شاهد خواهد بود که StarkWare به برنامه SCALE Chainlink می‌پیوندد و فیدهای قیمت Chainlink را به شبکه آزمایشی StarkNet می‌آورد. توکن‌های Starknet همچنین برای تأمین هزینه‌های عملیاتی معینی برای گره‌های اوراکل Chainlink استفاده می‌شوند و به توسعه‌دهندگان Starknet امکان دسترسی به سرویس‌های اوراکل Chainlink و فیدهای داده را می‌دهند.

Chainlink یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز است که قراردادهای هوشمند را قادر می سازد تا به طور ایمن به منابع داده خارج از زنجیره، API ها و سیستم های پرداخت دسترسی داشته باشند. این اجازه می دهد تا قراردادهای هوشمند با داده ها و رویدادهای دنیای واقعی تعامل داشته باشند و این امکان را برای آنها فراهم می کند که توسط داده های منابع خارجی فعال شوند.

این شبکه دارای گره‌های مستقلی است که داده‌های ایمن و قابل اعتماد را برای قراردادهای هوشمند فراهم می‌کند که با پرداخت در توکن LINK اصلی Chainlink تشویق می‌شود. اپراتورهای گره محاسبات داده را تأیید و انجام می دهند، که تضمین می کند داده های دقیق و قابل اعتماد به قراردادهای هوشمند تحویل داده می شود.

مطالب مرتبط: استارک نت زبان برنامه نویسی قاهره را برای تشویق توسعه دهندگان بازنگری می کند

اعلامیه StarWare بر ایجاد یک سیستم اقتصادی پایدار بین Starknet و Chainlink تاکید دارد. همچنین انتظار می‌رود که این ثبیت زیرساخت‌های لازم را برای توسعه‌دهندگان Starknet فراهم کند تا «برنامه‌های قرارداد هوشمند بسیار کارآمد، پیچیده‌تر و ایمن» بسازند.

اوهاد بارتا، مدیر محصول و محقق StarkWare به کوین تلگراف گفت که کار برای معرفی خدمات اوراکل Chainlink به StarkNet از ژوئن 2022 ادامه دارد. طبق گفته بارتا، خدمات مختلف اوراکل در استارک نت ثبیت خواهند شد و برتری تنوع در اوراکل های کوچکتر و بزرگتر را برجسته می کند. :

اوراکل ها یک جزء ضروری هستند، آنها در بسیاری از موارد کاربردی مرتبط هستند. بسیاری از برنامه ها نیاز به دانستن قیمت دارایی ها یا NFT دارند. اوراکل ها مانند یک جعبه ابزار کامل هستند.

بارتا همچنین معتقد است که شهرت خدمات Chainlink در اکوسیستم اتریوم یکی دیگر از دلایل اصلی ثبیت با Starknet است:

برتری اصلی این است که هر برنامه کاربردی یا استارت‌آپی می‌تواند با فیدهای قیمت Chainlink یکپارچه شود و بداند که در هنگام ساخت محصول خود، دقیق خواهد بود و آرامش خاطر خواهد داشت.

بیانیه‌ای از سرگئی نظروف، یکی از بنیان‌گذاران Chainlink، پتانسیل این مشارکت را در شبکه‌های اوراکل Chainlink که با سرعت بالا و هزینه کم برای کاربران و توسعه‌دهندگان Starknet کار می‌کنند، برجسته کرد:

StarkNet با کاهش هزینه‌های عملیاتی نودهای اوراکل، می‌تواند رشد اکوسیستم خود را تسریع بخشد و به محیطی جذاب‌تر برای ساخت dApp‌های مقیاس‌پذیر در اکوسیستم Web3 تبدیل شود.

فیدهای داده‌های زنجیره‌ای در شبکه آزمایشی استارک‌نت به صورت زنده هستند و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده یکپارچه‌سازی شبکه اصلی انجام شود. کوین تلگراف در حال حاضر جلسات Starkware را در تل آویو، جایی که این شرکت در آن قرار دارد، پوشش می دهد اعلام کرد که Starknet Prover اختصاصی خود را منبع باز می کند. Prover موتوری است که Starkware در فناوری جمع آوری دانش صفر خود استفاده می کند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر