اگر بازارهای سنتی شکست بخورند، سرنوشت بیت کوین و اتریوم چه خواهد شد؟

شاخص های متعدد سلامت اقتصادی همگی حاکی از رکود شدیدی است که به زودی اقتصاد ایالات متحده و جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. این برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال چه معنایی می تواند داشته باشد؟

مایکل جی بری، جادوگر مالی که در فیلم «کوتاه بزرگ» نقش آفرینی کرد، به پیش بینی بحران ها شهرت دارد. به عنوان مثال، صندوق سرمایه گذاری او از ریزش مسکن در سال 2008 و بری میلیاردها دلار به دست آورد تقریباً تمام پرتفوی خود را منحل کرد در سه ماهه دوم سال 2022.

با توجه به اینکه به نظر می رسد هیچ کس نمی داند که آیا بازارهای سنتی قبل از ورود به یک محیط مغلوب بیشتر رونق خواهند گرفت یا خیر، ممکن است زمان خوبی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باشد. در زیر چند نمونه از این که چگونه سرمایه گذاران با تجربه گاهی اوقات صعود های باورنکردنی را از دست می دهند، آورده شده است.

در ماه مه 2017، بری گفت مردم باید منتظر یک “فروپاشی مالی جهانی” و جنگ جهانی 3 باشند. در عوض، S&P 500 طی 9 ماه آینده 20 درصد افزایش یافت. چند سال بعد، شاخص در دسامبر 2021 به اوج خود رسید، در سطحی که بیش از 100 درصد بالاتر از قیمت پیشنهادی Burry بود.

در دسامبر 2020، بری گفت که قیمت سهام تسلا به عنوان بخشی از توجیه او برای باز کردن موقعیت کوتاه خود، “مضحک” است. در 35 روز پس از آن اظهارنظر، یک رشد 47 درصدی اتفاق افتاد و سهام تسلا 10 ماه بعد پس از افزایش 105 درصدی از قیمت ظاهرا “مضحک” تسلا به اوج خود رسید.

شاخص ها به یک رکود بزرگ اشاره می کنند، اما دقیقاً چه زمانی مشخص نیست

بدون اشتباه، معامله گران نباید این واقعیت را رد کنند که شاخص دلار آمریکا به شدت در برابر سایر ارزهای اصلی جهانی افزایش یافته است. به بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته برسد. این نشان می دهد که سرمایه گذاران به شدت به دنبال سرپناهی در موقعیت های نقدی، خروج از بازارهای سهام، ارزهای خارجی و بدهی شرکت ها هستند.

علاوه بر این، شکاف بین اوراق 2 ساله و 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در 22 سپتامبر به 0.57 درصد افزایش یافت. به طور معمول، زمانی که اوراق قرضه دولتی کوتاه مدت بازدهی بالاتری نسبت به اوراق قرضه بلندمدت دارند – بازدهی معکوس. منحنی – به عنوان نشانه های تشدید کننده رکود تعبیر می شود.

علاوه بر نگرانی‌ها، در 22 سپتامبر، فدرال رزرو ایالات متحده بالاترین رقم تاریخ را 2.36 تریلیون دلار گزارش کرد. قراردادهای خرید معکوس یک شبه. در یک “ریپو معکوس”، فعالان بازار در ازای اوراق خزانه ایالات متحده و اوراق بهادار تحت حمایت آژانس، وجه نقد به FED قرض می دهند. وجه نقد بیش از حد در ترازنامه سرمایه گذاران نشان دهنده عدم اعتماد به ریسک اعتباری طرف مقابل است که یک شاخص نزولی است.

پس از طرح سه شاخص مهم اقتصاد کلان که به سطوحی که در بیش از 2 دهه دیده نشده اند، دو سوال مهم باقی مانده است. اول، بیت کوین چیست (بیت کوین) و اتر (ETH) رابطه با بازارهای سنتی؟ مهمتر از آن، اگر S&P 500 20 درصد ریزش کند و بازار مسکن ریزش کند، سرمایه گذاران باید چه تاثیری را انتظار داشته باشند؟

صرف نظر از اینکه یک فرد صورتحساب های خود را با استفاده از ارزهای دیجیتال پرداخت می کند، قیمت انرژی، غذا و خدمات بهداشتی به شدت به دلار آمریکا وابسته است. معاملات بین المللی کالا عمدتاً به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود که شامل واردات، صادرات و معاملات واقعی می شود. بنابراین حتی اگر کسی هزینه‌های خود را با استفاده از بیت‌کوین بپردازد، شانس‌هایی در طول مسیر وجود دارد، این ارزش به پول فیات تبدیل می‌شود.

هزینه استقراض دلار بر چندین اقتصاد تأثیر می گذارد

نکته اصلی از نبود یک تجارت دایره ای موثر که منحصراً با استفاده از ارزهای رمزپایه استفاده می شود این است که زندگی همه به قدرت دلار آمریکا و هزینه استقراض بستگی دارد. اگر کسی در یک غار زندگی کند، در یک سرزمین خودکفا یا در یک جزیره کمونیستی زندگی کند، وقتی سرمایه‌گذاران پول نقد ذخیره می‌کنند و نرخ‌های بهره به شدت بالا می‌رود، همه بازارها تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

در مورد بازار نهایی مسکن ریزش – فروپاشی یا ریزش 20 درصدی دیگر در بازارهای سهام، حقیقت این است که تأثیر آن بر بیت کوین و اتر قابل پیش بینی نیست. از یک طرف، فشار دارندگانی که تلاش می‌کنند تا در معرض قرار گرفتن خود را کاهش دهند و یک موقعیت نقدی را برای یک زمستان ارز دیجیتال طولانی‌تر از حد تخمین زده کنند، وجود دارد. از سوی دیگر، ممکن است سرمایه‌گذارانی که به دنبال دارایی‌های غیرقابل مصادره هستند یا به دنبال محافظت در برابر تورم هستند، افزایش پیدا کند.

به همین دلیل است که داستان مایکل جی. بری در حال حاضر زمانی که هر صاحب نظر و تحلیلگر بازار ادعا می کند که یک فروپاشی بازار در آینده نزدیک یا ریزش احتمالی قیمت مسکن وجود دارد، مرتبط می شود. بیت کوین و اتر برای اولین بار با یک رکود جهانی قریب الوقوع روبرو هستند و با قضاوت در مارس 2020، زمانی که فروش وحشتناک ناشی از بحران کووید-19 ایجاد شد، آنهایی که در بلندمدت ایستاده بودند پاداش گرفتند.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس