بازده ارز دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی پس از راه اندازی ChatGPT تا 41 درصد افزایش یافت: مطالعه

محققان آلمانی دریافتند که راه اندازی ChatGPT علیرغم بازار نزولی کلی، تأثیر قابل توجهی بر ارزهای ارز دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی داشت.

یک مطالعه اخیر انجام شده توسط محققان آزمایشگاه تحقیقات بلاک چین در هامبورگ، آلمان، نشان می‌دهد که راه‌اندازی ChatGPT توسط OpenAI یک سناریوی افزایشی را برای دارایی‌های ارزهای دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی نشان می‌دهد.

ChatGPT که در نوامبر 2022 راه اندازی شد، به سرعت به یکی از سریع ترین پلتفرم های وب در تاریخ تبدیل شد، که تنها در پنج روز یک میلیون کاربر روزانه را تحت الشعاع قرار داد و تا ژانویه 2023 به 100 میلیون کاربر ماهانه رسید. از ژوئن 2023، تشخیص آن دشوار است. این اپلیکیشن اکنون دقیقا به چند کاربر ماهانه خدمات می‌دهد – OpenAI هیچ آمار رسمی کاربر را فاش نکرده است – اما برخی گزارش‌ها پیشنهاد می دهد این عدد ممکن است به یک میلیارد هم برسد.

محبوبیت این برنامه ظاهراً تأثیری بر همه چیزهای هوش مصنوعی داشت و ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به گفته محققان:

«راه اندازی ChatGPT تأثیر قابل توجهی بر عملکرد دارایی های ارز دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی داشت، علیرغم اینکه بازار کلی ارزهای دیجیتال در وضعیت نزولی قرار داشت و اشتهای سرمایه گذاران ریسک گریز بود. با استفاده از تفاوت‌های مصنوعی، میانگین افزایش قیمت حداقل 10.7 درصد (35.5 درصد) در دوره یک ماهه (دو ماهه) پس از عرضه را پیدا کردیم.»

تصویر: ساگو، آنته، 2023تأثیر ChatGPT بر دارایی‌های ارز دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی: شواهدی از یک تحلیل کنترل مصنوعی.

در حالی که 10.7 درصد و 35.5 درصد کف افزایش قیمت در دوره های یک و دو ماهه را نشان می داد، سقف به ترتیب به 15.6 و 41.3 درصد افزایش یافت.

این تحقیق از تبلیغات رسانه ای و بازاریابی و احساسات عمومی به عنوان عوامل کاهش دهنده این افزایش نام می برد و نتیجه می گیرد که “سرمایه گذاران پس از راه اندازی دارایی های ارز دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی را به عنوان دارای پتانسیل یا ارزش بالاتری درک کردند.”

طبق این مطالعه، این عوامل ممکن است به انتقال سرمایه‌گذاران نهادی به سمت پروژه‌های هوش مصنوعی با فناوری بزرگ کمک کرده باشد. محققان پیشنهاد می‌کنند که این تغییر ممکن است منجر به دنبال کردن سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی و سرمایه‌گذاری در ارزهای ارز دیجیتال‌شده به طور مستقیم و غیرمستقیم با فضای هوش مصنوعی شده باشد.

محققان همچنین حدس می‌زنند که قابلیت‌های ChatGPT به‌عنوان یک ابزار آموزشی ممکن است «با تجهیز سرمایه‌گذاران خرده‌فروش به ظرفیت تقطیر مفاهیم پیچیده و فنی، تأثیرات انتشار اطلاعات را در بازار ارزهای دیجیتال تقویت کند، بنابراین تصمیم‌های سرمایه‌گذاری آگاهانه‌تر را تسهیل می‌کند».

مربوط: Elliptic ChatGPT را برای تقویت تشخیص خطر کریپتو ثبیت می کند

دارایی‌های ارزهای دیجیتال غیرمرتبط با هوش مصنوعی در طول مدت مشابه، که در سه ماهه دوم سال 2022 آغاز شد و با کاهش بیش از 60 درصدی ارزش کل بازار نسبت به رکوردهای سال 2021 به پایان رسید، به روندی جانبی ادامه دادند. این احساسات تا ژوئن 2023 همچنان پایین است گوگل به دنبال کاهش شدید “کریپتو” است به پایین ترین سطح خود از سال 2020 رسیده است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
اکانت پرمیوم تریدینگ ویو ارزان

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس