با رسیدن بازار به نقطه عطف، معامله گران کریپتو از ریسک و پناه گرفتن در استیبل کوین ها اجتناب می کنند

داده‌های زنجیره‌ای Glassnode نشان می‌دهد که فعالان بازار از ریسک جلوگیری می‌کنند و به دنبال سرپناهی در استیبل کوین‌ها و بیت‌کوین هستند، زیرا بازار ارزهای دیجیتال به حرکتی تعیین‌کننده نزدیک می‌شود.

شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode منتشر شده گزارشی حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران در حال چرخش سرمایه به سمت دارایی‌های ریسک‌پذیر مانند استیبل کوین و بیت‌کوین هستند. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که آلت‌کوین‌ها در یک نقطه عطف مهم بین یک شکست مثبت و منفی قرار دارند.

تحلیل Glassnode از Uniswap و حجم معاملات آتی نشان می دهد که روند صعودی که در سه ماهه اول 2023 در آوریل شروع به خنک شدن کرد، با نگرانی های نظارتی و الف کمبود نقدینگی ترویج گرایش های ریسک در میان معامله گران.

این گزارش بیان می‌کند که اگرچه ممکن است به نظر برسد که memecoin‌ها باعث افزایش حجم معاملات Uniswap شده‌اند، نگاهی دقیق‌تر به استخرهای Uniswap نشان می‌دهد که اکثر حجم مربوط به ارزهای دیجیتال برتر در BTC Wrapped، Ether است.ETH) و استیبل کوین.

علاوه بر این، حملات ساندویچی و تجارت ربات بخش قابل توجهی از این فعالیت تجاری را به خود اختصاص داده است. در این گزارش آمده بود:

“اگر ما در نظر بگیریم که بسیاری از ربات ها در حملات آربیتراژ یا ساندویچ شرکت می کنند، میزان حجم معاملات “ارگانیک” در Uniswap ممکن است بیش از دو سوم کل فعالیت های DEX را تشکیل دهد.”

حجم معاملات آتی اتر در صرافی های متمرکز در ماه می کاهش یافت و میانگین حجم معاملات 30 روزه به 12 میلیارد دلار در روز در برابر میانگین سالانه 21.5 میلیارد دلار کاهش یافت.

تحلیلگران گلس‌نود پیشنهاد می‌کنند که کاهش حجم معاملات آتی نشانه‌ای از این است که «علاقه و نقدینگی تجاری نهادی همچنان ضعیف است».

به طور مشابه، سهم بازار بیت کوین (بیت کوین) Perpetuals در مقابل همتایان Ether خود اختلاف زیادی را نشان می دهد، با 65.5٪ تسلط برای بیت کوین. در سال 2022، این دو دارایی سهم مساوی در فضای مبادله دائمی داشتند. با این حال، این روند در سال گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است.

تسلط حجم دائمی بیت کوین در مقابل اتریوم. منبع: Glassnode

تتر (USDT) بخش قابل توجهی از خروجی ها را از بایننس USD Coin جذب کرده است (BUSD) و سکه دلار دایره (USDC، USDT را به بالاترین میزان عرضه جدید 83.1 میلیارد دلاری سوق می دهد.

در بازار کریپتو، سرمایه معمولاً از بزرگ‌هایی مانند بیت‌کوین و اتر به آلت‌کوین‌ها سرازیر می‌شود. با این حال، روندهای بالا نشان می دهد که اخیراً چرخش سرمایه به دور از آلت کوین های پر خطر به سمت دارایی های کم خطر مانند استیبل کوین ها و بیت کوین اتفاق می افتد.

قدرت نسبی بیت کوین در برابر شتاب قیمت آلتکوین

از نظر فنی، درصد تسلط بیت کوین بر بازار کریپتو، که سهم ارزش بازار بیت کوین را در کل ارزش گذاری کریپتو می سنجد، در سال 2023 قبل از مواجهه با مقاومت در سطح 48.35 درصد، روند صعودی را تجربه کرد.

اگر خریداران بیت کوین نتوانند از این مقاومت عبور کنند، بازار می تواند انتظار افزایش آلت کوین نسبت به بیت کوین را داشته باشد.

تسلط بیت کوین بر بازار کریپتو منبع: TradingView

از سوی دیگر، نمودار TOTAL2 که ارزش بازار ارزهای دیجیتال به استثنای بیت کوین را اندازه گیری می کند، شکست مثبت آن از الگوی مثلث معکوس شد و شاخص را به الگوی مثلث نزولی که در اکتبر 2022 شروع به شکل گیری کرد، برگرداند.

مربوط: کارمزدهای گاز اتریوم پس از جنون میم کوین کاهش می یابد

در حال حاضر، کل ارزش بازار آلتکوین ها توسط یک الگوی مثلث نزولی نزولی با اوج های پایین تر و سطح حمایت موازی 433.39 میلیارد دلار محدود شده است. فروش به احتمال زیاد زیر این سطح شتاب می گیرد.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال به استثنای بیت کوین. منبع: TradingView

اگر خریداران با افزایش حمایت از مقاومت موازی در 616.35 میلیارد دلار تا تثبیت شدن هفتگی، بالاتر روند، آلت کوین ها می توانند در چند هفته آینده به روند صعودی خود ادامه دهند.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه‌ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس‌کننده یا بیانگر دیدگاه‌ها و نظرات Cointelegraph نیست.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
اکانت پرمیوم تریدینگ ویو ارزان

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس