بازار بیت کوین دوره ای از تعدیل را تجربه می کند که پس از راه اندازی مورد انتظار ETF های آمریکا در هفته گذشته بسیار مورد انتظار بود. پس از صعود به بالاترین قیمت دو ساله نزدیک به 49000 دلار، ارز دیجیتال پیشرو عقب کشیده در چهار روز گذشته، در حال حاضر 42588 دلار با ارزش بازار 834 میلیارد دلار معامله شد.

این اصلاح فرصتی را برای ارزیابی پویایی های اساسی و مسیرهای بالقوه آینده دارایی دیجیتال ارائه می دهد.

هیپ تایید ETF محو می شود: بازارها واکنش نشان می دهند

هیجان اولیه پیرامون تایید ETF محسوس بود و باعث افزایش سریع قیمت شد زیرا سرمایه گذاران پیش بینی افزایش دسترسی و پذیرش سازمانی را داشتند. با این حال، سود گرفتن و عدم اطمینان بازار به سرعت شروع شد و قیمت را به سطح قبل از ETF نزدیکتر کرد.

این الگو با پدیده “شایعه را بخر، واقعیت را بفروش” که اغلب در بازارهای مالی مشاهده می شود، همسو می شود و تمایز بین پیش بینی و واقعی سازی را برجسته می کند.

اضافه کردن به فشار فروش خروجی های اخیر از Grayscale Bitcoin Trust هستند. این صندوق عظیم که قبلاً به دلیل ساختار بسته آن با تخفیف معامله می شد، هفته گذشته به ETF تبدیل شد.

با این حال، برخی از سرمایه گذاران ترجیح دادند به جای انتقال به ساختار جدید، سهام خود را بازخرید کنند، که منجر به خروج خالص 579 میلیون دلار شد. این نشان می‌دهد که ملاحظات نقدینگی و تعدیل‌های بالقوه پرتفوی در حرکت قیمت پس از ETF نقش داشته‌اند.

Bitcoin currently trading at $42,619 on the daily chart: TradingView.com

علاوه بر این، فعالیت استخراج‌کنندگان بیت‌کوین، شبکه غیرمتمرکز که مسئول اعتبارسنجی تراکنش‌ها و تولید سکه‌های جدید است، عامل دیگری است که باید در نظر گرفته شود. شاخص موقعیت استخراج بیت کوین (MPI) در 12 ژانویه به 9.43 رسید که نشان دهنده افزایش قابل توجه حرکت بیت کوین توسط ماینرها است.

در حالی که دلایل دقیق این فعالیت نامشخص است، می تواند به طور بالقوه نشان دهنده سود گرفتن توسط ماینرهایی باشد که می خواهند از افزایش قیمت اخیر سرمایه گذاری کنند.

با وجود تصحیح اخیر، تحلیلگران در مورد چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت بیت کوین اختلاف نظر دارند. علی مارتینز، یک تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال، یک الگوی “کانال موازی” را در نمودار قیمت شناسایی می کند، که پیش از بازگشت احتمالی به 50،000 دلار، بازگشت احتمالی به 35000 دلار را پیشنهاد می کند.

با این حال، مارتینز همچنین خطر فشار نزولی بیشتر را در صورت ادامه فروش دارایی های معدنچیان تایید می کند.

Source: Ali Martinez

چشم انداز بیت کوین: تحلیلگران در میان پیچیدگی محتاط هستند

تونی سیکامور، یکی دیگر از تحلیلگران بازار، رویکرد محافظه کارانه تری را در پیش می گیرد و پیش بینی می کند که در آینده نزدیک، معاملات محدود بین 38000 تا 40000 دلار باشد. هر دو تحلیلگر بر اهمیت نظارت بر فعالیت ماینرها و احساسات سرمایه گذاران در هفته های آینده تاکید می کنند، زیرا این عوامل نقش مهمی در تعیین حرکت جهت دار بعدی بیت کوین خواهند داشت.

در نهایت، پویایی های اخیر بازار پیچیدگی اکوسیستم بیت کوین را برجسته می کند. در حالی که راه اندازی ETF نشان دهنده نقطه عطف قابل توجهی برای پذیرش سازمانی است، اما یک کاتالیزور تضمینی برای افزایش فوری قیمت نیست.

The کریپتو Fear and Greed Index drops to its lowest level in three months. Source: Alternative.me

در همین حال، تنها چند روز پس از تایید تاریخی ETF های بیت کوین نقطه ای در ایالات متحده، شاخص ترس و طمع کریپتو به سطح “خنثی” بازگشت که آخرین بار در اکتبر 2023 مشاهده شد.

این اندیکاتور نشان می دهد که امتیاز فعلی بازار برای بیت کوین 52 از 100 است که کمترین میزان از 19 اکتبر سال گذشته است، زمانی که قیمت بیت کوین به طور میانگین روزانه 31000 دلار معامله می شد.

تصویر برجسته از Shutterstock

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر