بیت‌کوین در بازه‌های زمانی پایین به از دست دادن شتاب ادامه می‌دهد، زیرا گاوها نتوانستند انگیزه صعودی دیروز را دنبال کنند. این ارز دیجیتال در سطح متوسط ​​​​سطوح فعلی خود رد شد و ممکن است برای یک آزمایش مجدد جدید از پشتیبانی محلی باشد.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین در 24 ساعت و 7 روز گذشته به ترتیب با 1% ضرر و 3% سود با 20000 دلار معامله می شود. علیرغم عملکرد منفی قیمتی، بیت کوین در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال در 10 ارز برتر از نظر ارزش بازار، نسبتاً قوی است.

قیمت بیت کوین در نمودار 4 ساعته در حال حرکت است. منبع: BTCUSDT Tradingview

همبستگی بیت کوین با طلا و سهام در سال 2022 رکورددار است

داده های Kraken Intelligence نشان می دهد که بیت کوین ارتباط خود را با دارایی های ریسک پذیر و سایر دارایی های سنتی در بازار مالی قدیمی افزایش داده است. این پدیده در سال 2022 رایج بوده است، زیرا بازارهای جهانی در واکنش به فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) پشت سر هم حرکت می کنند.

این موسسه مالی در تلاش است تا با افزایش نرخ بهره، تورم دلار آمریکا را کاهش دهد. این امر پیامدهای منفی را در تمام طبقات دارایی به همراه داشته است.

همانطور که در نمودارهای زیر مشاهده می شود، قیمت بیت کوین شاهد کاهش همبستگی خود با شاخص های اصلی سهام، نزدک 100 و اس اند پی 500 بود. در ماه های گذشته، این همبستگی به پایین ترین حد خود زیر 0.5 بود اما دوباره به سطوح همبستگی بالا نزدیک می شود. در حدود 0.8 و 0.74 به ترتیب.

چیزی مشابه در مورد طلا و خزانه‌داری آمریکا در حال رخ دادن است. برخلاف سهام، بیت کوین با فلزات گرانبها و اوراق بهادار ایالات متحده ارتباط کمتری داشته است، اما به نظر می رسد با توجه به افزایش عدم اطمینان اقتصادی، این وضعیت در حال تغییر است.

نمودار 2 بیت کوین بیت کوین BTCUSDT
منبع: هوش کراکن

فصل های درآمد ممکن است شتاب صعودی بیت کوین را محدود کند

این داده ها نشان می دهد که بیت کوین ممکن است بیشتر و بیشتر در معرض رویدادهای مربوط به سهام و شاخص های اصلی باشد. جورین تایمر، مدیر کلان شرکت سرمایه گذاری Fidelity، معتقد است فصل سود آینده ممکن است موانعی را برای دارایی های سنتی به همراه داشته باشد.

تایمر از نظریه خود در مورد افزایش اخیر دلار آمریکا که با شاخص DXY اندازه گیری می شود، حمایت می کند. این ابزار به فعالان بازار اجازه می‌دهد تا احساس قدرت دلار را در مقایسه با ین ژاپن، پوند انگلیس و یورو دریافت کنند.

هرچه شاخص DXY بالاتر باشد، این ارزهای دیگر و سایر دارایی‌های ریسک‌پذیر مانند بیت‌کوین ضعیف‌تر می‌شوند. تایمر ادعا می کند که 40 درصد از درآمد S&P از خارج از کشور می آید که می تواند تأثیر منفی قابل توجهی بر حاشیه سود و درآمد شرکت های آمریکایی داشته باشد. این کارشناس نوشت:

انتظارات این است که رشد درآمد به 4 درصد کاهش یابد و در آن باقی بماند. با توجه به اینکه نرخ تغییر DXY 19% است، به نظر خیلی زیاد است. بنابراین، بر اساس دلار و وسعت بازار، ممکن است با شگفتی های منفی درآمد مواجه شویم.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر