بازار FTM پس از افزایش 230 درصدی در پنج هفته، بیش از حد خرید شده است. علاوه بر این، حرکت سکه در مقایسه با رونق قیمت، به ازای داده‌های فنی، کند می‌شود.

برد 5 هفته ای فانتوم در خطر است — آیا قیمت FTM 35 درصد از دست خواهد داد؟


قیمت فانتوم (FTM) در ماه فوریه به دلیل واگرایی فزاینده بین قیمت و حرکت آن در هفته های اخیر، خطر عقب نشینی را دارد.

قیمت FTM پس از نقشه راه 2023 کرونژ 230 درصد افزایش یافت

قیمت FTM در پنج هفته گذشته 230 درصد رشد کرده است و در حال حاضر در 5 فوریه با 0.61 دلار معامله می شود. این افزایش به عنوان بخشی از وضعیت گسترده تر بازار ارزهای دیجیتال بود، اما به دلیل هیاهوی ایجاد شده توسط آندره کرونژ، از اکثر دارایی های ارزهای دیجیتال برتر برتری داشت.

کرونژ یکی از بنیانگذاران و معمار بلاک چین لایه ۱ Fantom است. در 26 دسامبر 2022، توسعه دهنده منتشر شد نامه ای در مورد اهداف و اولویت های اکوسیستم فانتوم در سال 2023، از جمله قصد او برای اجازه دادن به توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز برای کسب 15 درصد از درآمد شبکه.

قیمت FTM پنج هفته متوالی از زمان کرونژ افزایش داشته است.نامه ای به تیم بنیاد فانتوم

نمودار قیمت هفتگی FTM/USD. منبع: TradingView

به نظر می رسد FTM/USD آماده تثبیت شدن هفته منتهی به 5 فوریه با حداقل 25 درصد سود است که توسط Cronje’s کمک شده است. آخرین تاپیک توییتر این 13 دلیل را نشان می دهد که چرا Fantom یکی از بهترین بلاک چین های لایه 1 در سال 2023 خواهد بود.

مشخصات فنی قیمت فانتوم به اصلاح پیش رو اشاره دارد

با این وجود، صعود در حال انجام FTM به دلیل رشد در معرض خطر فرسودگی است واگرایی نزولی بین افزایش قیمت و شتاب نزولی آن.

در نمودار روزانه، FTM/USD از اواسط ژانویه بالاترین رقم را تشکیل داده است شاخص قدرت نسبی (RSI) اوج های پایین تری را ایجاد کرده است. به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال، چنین اختلافی به این معنی است که حرکت صعودی در حال کاهش است.

نمودار قیمت روزانه FTM/USD با واگرایی نزولی. منبع: TradingView

علاوه بر این، RSI بالای 70 باقی می‌ماند که نشان می‌دهد FTM “بیش از حد خرید شده است”. همچنین اشاره ای به فرسودگی صعودی کوتاه مدت و احتمال حرکت جانبی یا نزولی قیمت در روزهای آینده دارد.

مربوط: بازدیدهای سریع کریپتو: 8 گام ساده برای چندین برنده هفتگی

در نتیجه، با توجه به تاریخچه اخیر سطح به عنوان مقاومت، خطر ریزش FTM به سمت 0.42 دلار یا 35 درصد از سطوح قیمت فعلی وجود دارد. علاوه بر این، تثبیت شدن به زیر 0.42 دلار، میانگین متحرک نمایی 200 روزه FTM (EMA 200 روزه؛ موج آبی) را به 0.38 دلار به عنوان هدف نزولی بعدی در نظر می گیرد.

نمودار قیمت روزانه FTM/USD. منبع: TradingView

به طور کلی، فانتوم تا زمانی که بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه و متحرک نمایی 50 روزه (موج قرمز) باقی بماند، جهت صعودی خود را حفظ می کند.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.


این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر