اتریوم در ماه‌های اخیر شاهد افزایش نظارت‌های نظارتی بوده است. این امر پس از حرکت شبکه به سمت مکانیزم اثبات سهام و معرفی سهام به سایرین صورت می گیرد. از آنجایی که تحریم‌ها علیه پروتکل‌هایی مانند تورنادو کش اعمال شده‌اند، این امکان وجود دارد که نهادهای نظارتی تمرکز خود را به اتریوم معطوف کنند. اکنون، به نظر می‌رسد که پارامترهای تعیین این که ETH تحت چه حوزه‌ای قرار می‌گیرد در حال هش کردن هستند.

اتریوم ممکن است یک امنیت باشد

پیش از این، گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار گفته بود که دو ارز دیجیتال برتر، بیت کوین و اتریوم، واجد شرایط به عنوان اوراق بهادار نیستند. اما این زمانی بود که هر دوی این شبکه ها هنوز به طور محکم تحت مکانیزم اثبات کار کار می کردند.

با حرکت اتریوم به سمت اثبات سهام، SEC شروع به عقب نشینی از نظرات قبلی مبنی بر عدم واجد شرایط بودن اتریوم به عنوان یک امنیت کرده است. دلیل آن این است که از آنجایی که در حال حاضر سهام در شبکه وجود دارد، سرمایه گذاران در حال حاضر “در حال پیش بینی سود بر اساس تلاش های دیگران هستند.” این باعث می شود که بگوییم که دارایی دیجیتال اکنون ممکن است به عنوان یک امنیت واجد شرایط شود. همچنین از دیدگاه رئیس SEC پیروی می کند که اکثر ارزهای دیجیتال در حال حاضر به عنوان اوراق بهادار عمل می کنند.

در همین حال، طبقه بندی اتریوم به عنوان یک امنیت توسط نهاد نظارتی، پیامدهای زیادی دارد. برجسته ترین آنها این است که تعداد گره های ETH در ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری در حال اجرا است، که به این معنی است که اکثریت بزرگ تراکنش ها در اختیار SEC قرار می گیرند.

Ethereum struggles to hold above $1,300 | Source: ETHUSD on TradingView.com

با این حال، از آنجایی که این دارایی‌ها هنوز به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی نشده‌اند، گمانه‌زنی‌های دیگری مبنی بر طبقه‌بندی آن‌ها وجود دارد. CFTC قبلاً برای تنظیم صنعت کریپتو فراخوانده شده بود و روستین بهنام رئیس هیئت مدیره گفته است که توکن های دیجیتال کالا هستند و CFTC باید بتواند آنها را تنظیم کند.

آیا ETH از بررسی دقیق جان سالم به در خواهد برد؟

تنظیم اتریوم توسط هر یک از این ناظران می تواند راه های مختلفی داشته باشد. در حال حاضر، انتظار می‌رود که رگولاتورها به زودی طبقه‌بندی نهایی را برای دارایی دیجیتال ارائه دهند و سپس اقداماتی را برای تنظیم آن در نظر بگیرند. با این حال، قیمت به احتمال زیاد برای این آسیب خواهد دید.

تحریم‌ها علیه میکسر ارز دیجیتال Tornado Cash در حال حاضر سرمایه‌گذاران ETH را در لبه جایگاه خود قرار داده است. افزودن مقررات بیشتر برای ETH می تواند قیمت ارز دیجیتال را کاهش دهد. ETH در حال حاضر در تلاش برای نگه داشتن بالای 1000 دلار است و هر اقدام نظارتی احتمالاً قیمت آن را به زیر 1000 دلار خواهد رساند.

چنین اقدامی علیه اتریوم همچنین بر سایر بخش‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و بازار NFT تأثیر می‌گذارد و باعث کاهش سریع ارزش‌ها در فضا می‌شود. در پایان، برنده دارایی هایی مانند بیت کوین خواهد بود که واقعاً غیرمتمرکز هستند و به عنوان یک پناهگاه امن برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال عمل می کنند.

Featured image from BeInکریپتو, chart from TradingView.com

دنبال کردن بهترین Owie در توییتر برای بینش های بازار، به روز رسانی ها، و گاه به گاه توییت های خنده دار…

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر