این قانون توسط اتاق نمایندگان برزیل تصویب شد، اما همچنان برای تصویب نیاز به تایید قوه مجریه دارد.

برزیل قانونی برای قانونی کردن ارز های دیجیتال به عنوان روش پرداخت به تصویب رساند


در حالی که برزیل بیت کوین تولید نکرده است (بیت کوین) مناقصه قانونی به عنوان السالوادور سال گذشته این کار را انجام داد، کشور آمریکای جنوبی قانونی را تصویب کرده است که پرداخت های ارز دیجیتال شده را در سراسر کشور قانونی می کند.

اتاق نمایندگان برزیل، یک نهاد قانونگذاری فدرال، دارد گذشت یک چارچوب قانونی که استفاده از ارزهای دیجیتال را به عنوان روش پرداخت در داخل کشور قانونی می کند. در حالی که این امر باعث پیشرفت قابل توجهی برای کریپتو در برزیل می شود، قانون همچنان برای تصویب آن به امضای رئیس جمهور برزیل نیاز دارد.

تصویب این لایحه هیچ ارز دیجیتالی را در داخل کشور به عنوان ارز قانونی تبدیل نمی کند. با این حال، این لایحه شامل ارزهای دیجیتال و برنامه های مسافت پیموده شده هوایی در تعریف روش های پرداختی می شود که تحت نظارت بانک مرکزی کشور هستند.

پس از تصویب قانون، قوه مجریه دولت باید تصمیم بگیرد که کدام اداره نظارت را بر عهده خواهد داشت. با این حال، توکن هایی که به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته می شوند، تحت صلاحیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل (CVM) باقی خواهند ماند.

جدا از تعیین ارز دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت، قانون ایجاد مجوز برای پلتفرم های تبادل کریپتو و نگهداری و مدیریت کریپتو توسط اشخاص ثالث را امکان پذیر می کند. علاوه بر این، قانون صرافی‌ها را ملزم می‌کند تا تمایز واضحی بین سرمایه‌های شرکت و کاربر قائل شوند تا از حادثه دیگری جلوگیری شود. مانند ریزش FTX.

مربوط: رگولاتور امارات مجوز FTX را در میان فروپاشی صرافی لغو کرد

در ماه ژوئن، یک پیشنهاد مشابه بود صادر شده تا به برزیلی ها اجازه استفاده از ارز دیجیتال را بدهد به عنوان یک وسیله پرداخت و محافظت از مهم خصوصی آنها در برابر گرفتن توسط دادگاه. هدف این پیشنهاد تبدیل دارایی های ارز دیجیتال به وسیله مبادله و «ابزار دسترسی» به کالاها، خدمات یا سرمایه گذاری است.

در همین حال، در حالی که ریزش FTX بر بسیاری از بخش‌ها در فضای کریپتو تأثیر گذاشته است، بر استفاده روزانه از ارز دیجیتال برای برزیلی ها تأثیر می گذارد به گفته تیاگو سزار، مدیر عامل گروه Transfero، که ارتباط نزدیکی با اکوسیستم کریپتو برزیل دارد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو 2022

لینک منبع خبر