تاپیک های توییتر هفته گذشته مجموعه ای از مشاجرات شدید بین بنیانگذار کاردانو و یکی از بنیانگذاران اتریوم و ویتالیک بوترین را نشان می دهد.

در میان چندین واکنش منفی ناشی از نقص در ارتقای اتریوم، بنیانگذاران بر سر اجرای مکانیسم اجماع POS بحث می کنند. در روزهای گذشته پس از ارتقای اتریوم اتفاقات زیادی رخ داده است. همچنین، موارد دیگری مانند ارتقاء شانگهای در راه است.

روز شنبه، 24 سپتامبر، ایوان ون نس، سرمایه گذار وب 3، نظر خود را در مورد ادغام اتریوم بیان کرد. وان اظهار داشت که ده روز گذشته پس از ادغام شواهدی است که ادغام باید زودتر اتفاق می‌افتاد.

بوترین با دیدن توییت ون نس، با او موافقت کرد و گفت که آنها باید یک زنجیره NXT مانند بر اساس POS پیاده سازی می کردند.

چارلز هاسکینسون مدعی است POS اتریوم یک طراحی بد است

هاسکینسون ملحق شد مکالمه Buterin-Van Ness، گفت که باید یک پروتکل سفید برفی برای اطمینان از مهاجرت سریعتر POS وجود داشته باشد. نظر هاسکینسون با دیگران موافق نبود که منجر به مشاجره بین او، ون نس و سایر توسعه دهندگان اتریوم شد.

سفید برفی پروتکلی است که برای سیستم‌های POS اثبات امنیت را ارائه می‌کند. هاسکینسون سال هاست که مدافع سفید برفی بوده است. هاسکینسون ادعا کرد که ایده او برای ارتقای فنی شبکه اتریوم در سال 2014 بهتر از ارتقای فعلی بود.

ون نس به یاد آورد که هاسکینسون به دلیل رفتار بد و عدم مشارکت فنی قابل توجه از اتریوم حذف شد. هاسکینسون توسعه دهندگان اتریوم را به نادیده گرفتن Ouroboros در پنج سال گذشته متهم کرد.

Ouroboros یک بلاک چین ایمن اثبات سهام و اولین پروتکل مبتنی بر تحقیق بررسی شده است. او همچنین گفت که نسخه فعلی ارتقاء اثبات سهام به خوبی طراحی نشده است.

در استدلال خود، هادسون جیمسون، توسعه‌دهنده هسته اتریوم، به ادعاهای پیاده‌سازی Ouroboros هاسکینسون پاسخ داد. جیمسون به هاسکینسون گفت که توسعه دهندگان اتریوم از کاردانو به دلیل اعمال و رفتارهای او متنفرند.

توسعه‌دهنده اتریوم همچنین از بدرفتاری هاسکینسون با اتریوم در زمان ایجاد کاردانو صحبت کرد. او همچنین گفت واتالیک Ouroboros را بررسی کرده است.

چارلز هاسکینسون در مورد موفقیت کاردانو

هاسکینسون می‌بالید که کاردانو برای موفقیت به ارزهای دیجیتال وابسته نیست و بدون پذیرش انبوه به میلیاردها دلار رسیده است.

اگرچه بحث های مشابه بین هاسکینسون و توسعه دهندگان اتریوم جدید نیست، اما نشان می دهد که این دو بلاک چین چقدر از یکدیگر جدا شده اند.

هم شبکه اتریوم و هم کاردانو در میانه ارتقای شدید قرار دارند، اما هاسکینسون به خاطر نظرات صعودی خود در مورد پروژه های قبلی خود شناخته شده است.

Cardano Vasil Upgrade و هارد فورک در روز پنجشنبه 23 شهریور انجام شد. Input Output هنگ کنگ (IOHK)، شرکت بلاک چین پشت کاردانو، ارتقاء موفقیت آمیز را از طریق توییتر اعلام کرد.

کاردانو روی نمودار l قرار می گیرد ADAUSDT در Tradingview.com

IOHK بیان کرد که هارد فورک شبکه را به‌گونه‌ای ارتقا داد که بدون تأیید کامل، انتقال را مسدود کند تا بلاک‌های سریع‌تر ایجاد شوند. ارتقای قراردادهای هوشمند Plutus برای افزایش کارایی و اجرای کم هزینه برنامه های غیرمتمرکز بود.

Featured image from Pixabay, Chart: TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر