داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که بیت‌کوین در حال حاضر در دوره گذار تاریخی نزولی به بازار گاوی قرار دارد.

همبستگی بیت کوین بین قیمت و عرضه در سود اخیراً زیر 0.75 بوده است

طبق گزارش اخیر توسط گلاسنودهمبستگی بیت کوین بین قیمت و عرضه در سود به طور کلی کاهش های متعدد زیر 0.75 را در طول دوره های انتقالی مشاهده می کند.

عرضه در سود” شاخصی است که درصدی از کل عرضه بیت کوین را که در حال حاضر دارای مقداری سود است اندازه گیری می کند.

این متریک با نگاه کردن به تاریخچه زنجیره ای هر سکه کار می کند تا ببینید آخرین بار به چه قیمتی حرکت کرده است. اگر این قیمت فروش قبلی کمتر از ارزش فعلی بیت کوین برای هر کوین باشد، آن سکه خاص در حال حاضر دارای سودهای محقق نشده است.

همبستگی بین قیمت کریپتو و عرضه آن در سود به ما می گوید که آیا این دو معیار در یک جهت حرکت کرده اند یا خیر.

اکنون، در اینجا نموداری است که روند این همبستگی بیت کوین را در طول تاریخ کریپتو نشان می دهد:

The value of the metric has been low multiple times in recent days | Source: Glassnode's Market Pulse

هر زمان که همبستگی مثبت باشد، به این معنی است که قیمت و عرضه در سود هر دو در یک جهت حرکت می کنند. از سوی دیگر، مقادیر منفی نشان می دهد که آنها در مسیر مخالف قرار دارند.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، بیت کوین در طول هر یک از چرخه های قیمتی قبلی در اکثر مواقع ارزش های بالای 0.9 داشته است.

با این حال، در طول دوره های انتقال بین بازارهای گاوی و بازارهای نزولی (و همچنین بالعکس)، این اندیکاتور معمولاً افت های متعدد زیر 0.75 را مشاهده می کند.

بر اساس این گزارش، این انحرافات در مورد انتقال نزولی به گاوی رخ می دهد، زیرا در مراحل پایانی بازار نزولی، فروشندگان خسته می شوند در حالی که سرمایه گذاران باقی مانده به دلیل ناامیدی تمایلی به جابجایی وجوه خود ندارند، بنابراین همبستگی بین قیمت و عرضه در سود کاهش می یابد. .

و در طول انتقال مخالف، عرضه در سود به طور کلی به تقریبا 100٪ افزایش می یابد (با افزایش قیمت به یک ATH جدید)، بنابراین هر گونه همبستگی با قیمت را کاهش می دهد.

اخیراً، این اندیکاتور سقوط های متعددی را به زیر آستانه 0.75 مشاهده کرده است که نشان می دهد بیت کوین در حال حاضر در منطقه گذار تاریخی خرس به گاو است.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 19.1 هزار دلار شناور است که در هفت روز گذشته 4 درصد کاهش داشته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 10 درصد کاهش یافته است.

نمودار زیر روند قیمت بیت کوین را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the value of the crypto hasn't shown much movement in the past few days | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Kanchanara on Unsplash.com, charts from TradingView.com, Glassnode.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر