گودال واقعی بازار نزولی بیت کوین از آن زمان تاکنون بیش از 2000 درصد سود را برای دارندگان صبور BTC به ارمغان آورده است.

بیت کوین ( BTC ) ممکن است زیر 50000 دلار باشد، اما بازار صعودی آن در این ماه در واقع سه ساله است.

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView  تأیید می‌کنند که گاوهای بیت کوین حداقل چیزی برای جشن گرفتن با نزدیک شدن به پایان سال 2021 دارند.

سه سال، 2125 درصد صعودی

علیرغم ناامیدکننده بودن انتظارات قیمت پایان سال، BTC/USD همچنان یک مرتبه بالاتر از 18 ماه پیش است.

مارس 2020 بازگشت کوتاهی به پایین‌ترین سطح چرخه نزدیک در بازاری بود که از دسامبر 2018 تاکنون یک بازار صعودی قوی بود. در آن زمان، بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح 3100 دلار رسید – سطحی که هرگز دیده نشد و احتمالاً دیگر هرگز دیده نخواهد شد.

در همان روز سه سال پیش،   # بیت کوین از بازار خرس سال 2018 خارج شد— CRYPTO₿IRB (@crypto_birb) 

15 دسامبر 2021

در 15 دسامبر 2018 بود که بیت کوین یک سال اصلاحی کامل را از آن زمان بالاترین رقم نزدیک به 20000 دلار به پایان رساند. در مقایسه با اوج 69000 دلاری امسال، سرمایه گذاران بیت کوین تا 2125 درصد در معرض سود قرار گرفته اند.

ادغام چند ماه پس از آن ادامه داشت، با آوریل 2019 لحظه ای که بازار به سمت بالاترین قیمت سال 13800 دلار صعود کرد.

سالگرد “خرس اوج” به موقع است، زیرا تحلیلگران شانس تثبیت و حرکت آهسته به سمت بالا را می سنجند که مشخص کننده پایان امسال و آغاز سال آینده است.

میشائل ون دی پوپ، یکی از همکاران کوین تلگراف، خلاصه می‌کند: «به فصل خرده‌فروشی خوش آمدید» .”فصلی که تمام دستاوردهای روز اول در روز دوم از دست می‌رود و همه چیز در عرض 24 ساعت تلنگری می‌زند، همچنین ایده‌های مردم در بازار.”

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد ، 15 سپتامبر تولد دیگری برای بیت کوین بود به این شکل که یک سال تمام بالای 10000 دلار هزینه کرد.

نمودار شمع 1 ماهه BTC/USD (Bitstamp). منبع: TradingView

به امید یک “فلاش”

در حالی که بازدهی حتی به 20000 دلار برای اکثر شرکت‌کنندگان در بازار وجود ندارد، تحلیلگران این ایده را که بیت‌کوین در کوتاه‌مدت دوباره به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت، نادیده نمی‌گیرند.

مرتبط:  تحلیلگر ۲۱ عامل را فهرست می‌کند که باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود – اما فقط ۴ سیگنال نزولی

برای معامله گر محبوب پنتوشی، این می تواند به شکل یک آبشار اهرمی دیگر باشد تا حدس و گمان های بیش از حد را از بازار خارج کند.

سطوح اصلی پشتیبانی حدود 40000 دلار می‌چرخند، که نقض آن بیت‌کوین/دلار آمریکا را در مسیری قرار می‌دهد تا افت آن پس از شکست ماینرهای ماه می را به چالش بکشد.

برعکس، سناریوی “حداکثر درد” در واقع یک روند بالاتر به سمت 60000 دلار است، معامله‌گر همکار filbfilb در  این هفته استدلال کرد .

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد

منبع