کاربران فکر می کردند که در حال ثبت نام برای یک تخفیف مقرون به صرفه NFT توسط این هنرمند مشهور هستند که همزمان با دومین حراج کریستی او بود.

یک حساب کاربری مدیریت برای گروه رسمی Discord Beeple یک شبه در معرض خطر قرار گرفت و منجر به افت NFT جعلی شد که باعث شد کاربران تقریباً 38 ETH را از دست بدهند.
یکی از مدیران Beeple’s Discord به نام “Multi” در 10 نوامبر به گروه تأیید کرد که با وجود داشتن 2FA حساب کاربری آنها در معرض خطر قرار گرفته است. 
مجرم در ادامه جعل هویت Multi و Beeple Announcements Bot شد تا یک قطره تقلبی NFT از Beeple را در Nifty Gateway تبلیغ کند.
این حادثه آخرین در یک است 
خط طولانی از هک اختلافات که باعث تلفات قابل توجهی کاربران است.
اعضای Discord در ابتدا انتظار داشتند که Beeple در آخرین حراجی خود یک افت ارزان قیمت داشته باشد، زیرا او قبلاً این کار را انجام داده است، با قرعه کشی هایی که باعث می شد کاربران NFT های او را با قیمتی کمتر از 1 دلار خریداری کنند. 
طرفداران در تمام طول روز کانال Discord و توییتر Beeple را دنبال می کردند تا فرصتی برای خرید NFT های مقرون به صرفه داشته باشند.
عضو Discord “NFT Simon” به کوین تلگراف گفت که کیف پول Metamask خود را راه اندازی کرده است و آماده است تا در هر صورت بپرد.
پست مولتی پس از هک: دیسکورد بیپل
زمانی که این پست در Official Beeple Discord منتشر شد، از طرف ربات تایید شده Beeple و مدیر تایید شده با پیوندی به وب سایت Nifty Gateway، من دو بار پلک نزدم. 
من رفتم و تا آنجا که می‌توانستم به ضراب‌زنی پرداختم.»
NFT Simon شش بیپل NFT – یا اینطور فکر می کرد – دستگیر کرد اما نتوانست آنها را در حساب Nifty خود مشاهده کند. 
وقتی به دیسکورد برگشت، از اینکه ادمین قلابی با تمام حروف نوشته می‌نوشت، ناامید شد.
“من با چندین گیف صریح از مردان برهنه از چندین کاربر استقبال شدم. 
واضح است که این یک کلاهبرداری بود و شخصی دیسکورد Beeple را هک کرده بود.
پس از یک ساعت یا بیشتر، ادمین اصلی کنترل ورود خود را دوباره به دست آورد و چت به بیرون رفتن از کیف پول هکرها و گزارش آنها به بایننس تبدیل شد. 
او گفت: “سپس همه ما آنها را تماشا کردیم که به آرامی اما مطمئناً پولمان را نقد کردند، خیلی دیر شده بود.”
Etherscan نشان می دهد که 
کیف پول هکر ادعا شده 
تنها 9121.54 دلار باقی مانده است و 25 ETH به طور ناگهانی جابجا شده است. 
با این حال، کاربران گزارش می دهند که اتریوم بیشتر از بین رفته است.
اعضای گروه دیسکورد امروز واکنش متفاوتی ارائه کردند، برخی از آنها به طور منطقی آرام بودند که Beeple این موضوع را حل خواهد کرد، در حالی که برخی دیگر از این واقعیت که آنها بدون فکر کردن “FOMO” را وارد کردند ابراز تاسف کردند. 
من هنوز صاحب بیپل نیستم. 
می‌دانم که بیپل یک بار وقتی Makers Place را خراب کردیم، از جامعه دفاع کرد، چه کسی می‌داند این بار چگونه یا آیا او همه چیز را اصلاح خواهد کرد. 
من مطمئناً شش بیپل را به پشت ETH خود ترجیح می دهم.” NFT Simon گفت.
حساب رسمی Beeple مستقیماً به این حادثه اشاره نکرد، اما یک پیام پین شده ارسال کرد که در آن نوشته شده بود: “برای همه افراد تازه وارد، لطفاً بدانید که من هرگز مانند HEY QUICK BUY THIS!!!!”
در پاسخ به عدم ارتباط، یکی از کاربران نوشت که به جای یک پیام پین شده، “اعلان آرامش بخش و درک، پذیرش همه چیز را آسان تر می کند.” 
“این یک DM ساده با یک لینک نبود، بلکه یک نقض امنیتی بزرگ بدون وجود مد بود که حدود یک ساعت ادامه یافت.”
Cointelegraph برای نظر دادن با مدیران Discord تماس گرفته است.
پستی از ربات اعلامیه های Beeple به خطر افتاده در Discord
این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع