حجم معاملات روزانه بیت کوین هر روز به میلیاردها دلار می رسد و صدها هزار تراکنش روزانه انجام می شود. این یکی از دلایلی است که بیت کوین با توجه به حجم معاملات بالا و عمق خوب در تمام مبادلات، بیشترین سرمایه گذاران را به خود جذب می کند. با این حال، برخی از آنالیزورهای زنجیره‌ای برای بررسی حجم روزانه بیت‌کوین در زنجیره بلوک غواصی کرده‌اند و یافته‌های این مطالعه هشداردهنده بوده است.

بیش از 50 درصد حجم تقلبی

بیشتر، در بازار کنونی، همیشه مقداری حجم برای دارایی های دیجیتالی که در واقع جعلی هستند وجود دارد. این حجم معاملات جعلی برای اینکه یک دارایی دیجیتال بهتر به نظر برسد تا سرمایه‌گذاران دیگر را وادار به سرمایه‌گذاری در آن کنند. آلت کوین‌های با ارزش کمتر معمولاً تا حد زیادی در این امر مقصر هستند، اما به نظر می‌رسد که بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار نیز از این امر نادیده گرفته نشده است.

Bankless Times یک مطالعه به حجم روزانه بیت کوین برای سال 2022 رسید و متوجه شد که اکثر حجم واقعی جعلی بوده است. این مطالعه نشان داد که 51 درصد از حجم بیت کوین در صرافی های مختلف در واقع نتیجه تجارت شستشو بوده است.

BTC maintains above $20,200 | Source: BTCUSD on TradingView.com

برای کسانی که نمی دانند، عمل شستشوی یک دارایی غیرقانونی است زیرا یک روایت نادرست در مورد آن دارایی ایجاد می کند تا سرمایه گذاران را وادار کند که پول خود را در آن سرمایه گذاری کنند. به این ترتیب، آنها به دام می‌افتند و معامله‌گران شستشو با میلیون‌ها دلار سود، بسته به این که طرح چقدر بزرگ باشد، کنار می‌روند.

این مطالعه نشان داد که استیبل کوین‌ها در واقع تا حد زیادی به این حجم معاملات شستشو کمک می‌کنند. این بدان معناست که دارایی دیجیتال بین 10 تا 15 میلیارد دلار حجم جعلی در صرافی‌ها مشاهده می‌شود که باعث نگرانی‌هایی در مورد تأثیر این امر بر ارز دیجیتال می‌شود.

تاثیر بر قیمت بیت کوین

برای یک چشم ناآگاه، ممکن است در مورد قیمت بیت کوین دستکاری صورت نگیرد، اما این گزارش از Bankless Times در واقع نشان می دهد که دارایی دیجیتال تا حد زیادی دستکاری می شود. تجارت شستشو می تواند به راحتی بر قیمت یک دارایی دیجیتال تأثیر بگذارد و آن را مانند یک سرمایه گذاری سودآور به نظر برساند.

بنابراین می گویند بیت کوین در صرافی های متعدد معامله می شود. سرمایه گذاران را فریب می دهد تا تصور کنند که تقاضای زیادی برای دارایی وجود دارد و آنها را به خرید آن سوق می دهد. بدین ترتیب دارایی دیجیتالی ارز دیجیتال در این فرآیند افزایش می یابد.

با توجه به جعلی بودن چنین حجم زیادی از حجم معاملات، این سوال مطرح می شود که آیا قیمت فعلی بیت کوین واقعا دقیق است یا خیر. حجم واقعی کمتر از 50 درصد از حجم های گزارش شده، در صورت صحت، ارزش دارایی دیجیتال را در حدود 12000 دلار قرار می دهد.

Featured image from Forbes, chart from TradingView.com

دنبال کردن بهترین Owie در توییتر برای بینش های بازار، به روز رسانی ها، و گاه به گاه توییت های خنده دار…

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر