افزایش دلار آمریکا ترمزهایی را برای وضعیت قیمت بیت کوین ایجاد کرده است، اما سطوح پایین تر احتمالاً خریداران بیت کوین و آلتکوین هایی مانند DOGE را جذب می کند.

تجزیه و تحلیل قیمت 2/6: SPX، DXY، BTC، ETH، BNB، XRP، DOGE، ADA، MATIC، DOT


شاخص دلار ایالات متحده (DXY) یک وضعیت قوی را آغاز کرده است و افزایش آن بر بیت کوین فشار وارد می کند.بیت کوین) و شاخص S&P 500 (SPX). هنگامی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به شدت شاهد هرگونه بینشی در مورد افزایش نرخ بهره در آینده خواهند بود. صحبت می کند قبل از باشگاه اقتصادی واشنگتن در 7 فوریه.

در همین حال، بیت کوین بازگشت 43 درصدی در ژانویه، احساسات در میان سرمایه گذاران کوچک وضعیت یافته است. شرکت تحلیل ارز دیجیتال Santiment گفت که تعداد آدرس‌های بیت‌کوین که دارای 0.1 بیت‌کوین یا کمتر هستند افزایش یافت با 620000 به 39.8 میلیون رسید که بالاترین سطح از 19 نوامبر است.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: سکه 360

با مثبت شدن احساسات، معامله گران معمولاً با پیش بینی ادامه روند صعودی، نزول ها را خریداری می کنند. با این حال، برخی از تحلیلگران بر این باورند که خریداران نزولی به دام خواهند افتاد و بیت کوین ممکن است به منطقه حمایتی 19000 تا 21000 دلار ریزش کند یا بدتر از آن، شاهد تسلیم شدن در چند هفته آینده باشیم.

آیا S&P 500 و بازارهای ارزهای دیجیتال می توانند شاهد رزرو سود در کوتاه مدت باشند؟ سطوح حمایتی مهم که باید مراقب آن ها باشیم چیست؟ بیایید نمودارها را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

SPX

شاخص S&P 500 در 1 فوریه به بالای مقاومت 4101 صعود کرد، اما بعید است که فروشنده ها بدون مبارزه تسلیم شوند. آنها سعی خواهند کرد قیمت را به بالای 4101 برگردانند و گاوهای تهاجمی را به دام بیاندازند.

نمودار روزانه SPX. منبع: TradingView

این وظیفه بر عهده خریداران است که سعی کنند از منطقه بین 4101 و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4033) محافظت کنند. اگر قیمت از این منطقه بازگردد، احتمال شکست بالای 4200 افزایش می‌یابد. این می‌تواند مسیر صعود احتمالی تا 4300 را باز کند، جایی که فروشنده ها ممکن است دوباره یک سد قوی ایجاد کنند.

از جنبه منفی، متحرک نمایی 20 روزه پشتیبانی بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت. شکستن و تثبیت شدن در زیر آن نشان می‌دهد که خریداران ممکن است کنترل خود را از دست بدهند و این شاخص را در خطر ریزش به خط روند صعودی قرار دهد.

DXY

شاخص دلار آمریکا بازگشتی قوی داشت در 2 فوریه، نشان دهنده خرید تهاجمی در سطوح پایین تر است. خریداران حرکت خود را حفظ کردند و قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (102) در 3 فوریه رساندند.

نمودار روزانه DXY. منبع: TradingView

این شاخص می تواند به خط مقاومت الگوی گوه نزولی افزایش پیدا کند که در آن فروشندگان تلاش خواهند کرد تا وضعیت را متوقف کنند. این یک سطح مهم برای فروشندگان است که اگر می‌خواهند قدرت بیشتر را حفظ کنند، از آن دفاع کنند.

از طرف دیگر، خریداران باید قیمت را به بالای گوه ببرند و حفظ کنند تا بهبودی معنی‌دار تا 108 آغاز کنند. متحرک نمایی 20 روزه در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده مثبت حرکت کرده است، که نشان می‌دهد فروش فشار ممکن است کاهش پیدا کند

BTC/USDT

بیت کوین بین 22800 دلار و متحرک نمایی 20 روزه (22489 دلار) به منطقه حمایتی مهم بازگشته است. اگر خریداران بخواهند روند صعودی را دست نخورده نگه دارند، این منطقه مهمی برای محافظت از خریداران است.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از اینجا افزایش پیدا کند، خریداران سعی خواهند کرد ارز BTC/USDT را به بالای 24255 دلار برسانند و مقاومت پیش رو را در 25000 دلار به چالش ببرند. انتظار می‌رود که فروشنده ها با تمام توان از این سطح محافظت کنند، زیرا شکستن و تثبیت شدن بالای 25000 دلار می‌تواند نشان‌دهنده پایان بازار خرسی باشد.

برعکس، اگر قیمت کاهش پیدا کند و به زیر متحرک نمایی 20 روزه برسد، عقب نشینی عمیق تری وارد عمل می شود. سطوح مهمی که باید در جهت نزولی تماشا کرد عبارتند از 21480 دلار و میانگین متحرک ساده 50 روزه (19697 دلار).

ETH/USDT

اتر (ETH) بین متحرک نمایی 20 روزه (1591 دلار) و مقاومت پیش رو در 1680 دلار باقی می ماند. بعید است که این معاملات محدود برای مدت طولانی ادامه پیدا کند و ممکن است به زودی یک شکست رخ دهد.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه ریزش کند، ارز ETH/USDT می تواند پایین تر ادامه یابد و به 1500 دلار برسد. این سطح ممکن است خریداران را به خود جلب کند و افزایش آن باعث می شود این ارز در محدوده 1500 تا 1680 دلار برای چند روز باقی بماند.

فروشنده ها باید قیمت را به زیر 1500 دلار برسانند تا قدرت بیشتر را به دست آورند. سپس این ارز می‌تواند اصلاح عمیق‌تری را تا 1352 دلار آغاز کند. از سوی دیگر، خریداران باید ارز را به بالای 1680 دلار برسانند تا یک صعود را به 1800 دلار و پس از آن به 2000 دلار برسانند.

BNB/USDT

خریداران BNB’s (BNB) قیمت بالاتر از مقاومت 335.50 دلاری در 5 فوریه. اما فتیله بلند روی کندل نشان می دهد که فروشندگان در سطوح بالاتری می فروشند. قیمت به سطح شکسته شده 318 دلار بازگشت، جایی که خریداران به شدت در حال خرید هستند، همانطور که از دم بلند در کندل 6 فوریه مشاهده می شود.

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

فروشندگان باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (312 دلار) برسانند تا مسیر نزول به SMA 50 روزه (281 دلار) را باز کنند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند و به بالای 338 دلار برسد، نشان می‌دهد که خریداران سطح 318 دلار را به حمایت تغییر داده‌اند. ارز BNB/USDT احتمالاً صعود خود را از سر خواهد گرفت و به 360 دلار خواهد رسید. این سطح باید مقاومت محکمی ایجاد کند، اما اگر خریداران آن را عبور کنند، مقاومت بزرگ بعدی 400 دلار خواهد بود.

XRP/USDT

شکست خریداران در هدایت XRP (XRP) قیمت بالای 0.42 دلار در 4 فوریه نشان می دهد که فروشندگان به شدت از این سطح محافظت می کنند. خرس‌های جسور شده قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.40 دلار) در 5 فوریه رساندند.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

حرکت قیمت در چند روز گذشته، متحرک نمایی 20 روزه را یکنواخت کرده است و RSI نیز نزدیک به نقطه میانی کاهش یافته است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. این می تواند محدوده ارز را برای مدتی بین 0.37 تا 0.42 دلار حفظ کند.

اگر خریداران بخواهند تسلط خود را تثبیت کنند، باید قیمت را به بالای ناحیه مقاومت 0.42 تا 0.44 دلار برسانند. اگر این کار را انجام دهند، ارز XRP/USDT شانس رسیدن به 0.51 دلار را دارد. در مقابل، اگر فروشنده ها قیمت را به زیر 0.37 دلار کاهش دهند، فروش می‌تواند قدرت بگیرد و خطر ریزش این ارز تا 0.32 دلار وجود دارد.

DOGE/USDT

خریداران مجدداً در 4 فوریه با قیمت 0.10 دلار سعی کردند از مقاومت بالای سر خود عبور کنند، اما فروشندگان همچنان پابرجا ماندند. این باعث کشید تا Dogecoin (DOGE) به متحرک نمایی 20 روزه (0.09 دلار) در 5 فوریه بازگشت.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

ارز DOGE/USDT در چند روز گذشته بین متحرک نمایی 20 روزه و 0.10 دلار گیر کرده است. معمولاً محدوده‌های تنگ با شکست دامنه تیز برطرف می‌شوند، اما پیش‌بینی جهت با قطعیت دشوار است.

از آنجایی که میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال افزایش است و RSI در ناحیه مثبت باقی می ماند، خریداران یک لبه کمی دارند. اگر ارز را به بالای 0.10 دلار برسانند، توقف بعدی می تواند 0.11 دلار باشد. این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما اگر خریداران آن را عبور کنند، قیمت DOGE ممکن است به 0.15 دلار برسد.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه ریزش کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد. سپس ممکن است این ارز به SMA 50 روزه (0.08 دلار) برسد.

مربوط: آیا قیمت BTC در آستانه آزمایش مجدد 20 هزار دلار است؟ 5 نکته ای که در این هفته در بیت کوین باید بدانید

ADA/USDT

دم بلند روی کاردانو (ADA) کندل 5 فوریه نشان می دهد که خریداران در تلاش هستند تا سطح 0.38 دلار را به سمت پشتیبانی تغییر دهند.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران بخواهند موقعیت خود را تقویت کنند، باید به سرعت قیمت را بالاتر از مقاومت پیش رو در 0.42 دلار قرار دهند. اگر آنها موفق شوند، ارز ADA/USDT می تواند حرکت صعودی خود را تا 0.44 دلار افزایش دهد. این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت بزرگ در راه صعود عمل کند، اما تا زمانی که قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، خریداران در کنترل باقی می مانند.

برای اینکه فروشنده ها دوباره قدرت بیشتر را به دست آورند، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند. این می‌تواند گاوهای نر کوتاه‌مدت را وسوسه کند تا با سود خارج شوند و قیمت کاردانو را تا SMA 50 روزه (0.32 دلار) در معرض خطر ریزش قرار دهد.

MATIC/USDT

فتیله بلند روی Polygon’s (MATIC) کندل 4 فوریه نشان می دهد که معامله گران ممکن است سودی نزدیک به مقاومت پیش رو در 1.30 دلار رزرو کرده باشند.

نمودار روزانه MATIC/USDT. منبع: TradingView

شیب متحرک متحرک نمایی 20 روزه (1.11 دلار) و RSI در ناحیه مثبت نشان می دهد که خریداران در کنترل هستند. احتمال شکست بالای 1.30 دلار، قیمت را از سطح فعلی یا متحرک نمایی 20 روزه افزایش می دهد، که می تواند قیمت MATIC را تا 1.70 دلار افزایش دهد.

یک منفی جزئی در نمودار، واگرایی منفی در RSI است. این نشان می دهد که فشار خرید در حال کاهش است. اگر فروشنده ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، MATIC ممکن است به 1.05 دلار و سپس به SMA 50 روزه (0.93 دلار) ریزش کند.

DOT/USDT

خریداران در تلاش برای محافظت از سطح شکسته شده در خط مقاومت هستند، اما با فروش در صعود مواجه هستند. RSI یک واگرایی منفی نشان می دهد، اما یک نکته مثبت جزئی این است که خریداران توانسته اند پولکادوت را حفظ کنند.نقطه) بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (6.33 دلار).

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت پیش رو 7.13 دلار برسانند و حرکت صعودی را از سر بگیرند. توقف بعدی می تواند 7.42 دلار باشد، جایی که خریداران احتمالاً با فشار فروش قوی مواجه خواهند شد. اگر خریداران از قیمت 7.42 دلار دست نکشند، ارز DOT/USDT باید شانس خوبی برای صعود به 8 دلار داشته باشد.

برخلاف این فرض، اگر فروشنده ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، نشانه شروع یک اصلاح عمیق‌تر خواهد بود. سطح پشتیبانی برای تماشا در صورت عقب نشینی 6 دلار است. اما اگر نتواند حفظ شود، این کاهش می تواند تا SMA 50 روزه (5.43 دلار) برسد.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر