تجزیه و تحلیل قیمت 6/5: SPX، DXY، BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، DOGE، SOL، MATIC

بیت کوین و چندین آلتکوین به دلیل گزارش هایی مبنی بر شکایت SEC علیه Binance در دادگاه منطقه ای ایالات متحده شکست خوردند.

بیت کوین (بیت کوین) و آلت کوین ها به دلیل اخبار مربوط به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) شاهد فروش شدیدی بودند. علیه Binance شکایت کرد در دادگاه های ایالات متحده برای عملیات اوراق بهادار ثبت نشده.

این شکایت می‌تواند وضعیت بیت‌کوین و اکثر آلت‌کوین‌های بزرگ را به تاخیر بیاندازد، زیرا معامله‌گران ترجیح می‌دهند برای چند روز در حاشیه بمانند تا شفافیت مشخص شود. یکی دیگر از رویدادهای آتی که می تواند سرمایه گذاران را دور نگه دارد، نشست فدرال رزرو در 14 ژوئن است.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: سکه 360

اگرچه تصویر کوتاه مدت نامشخص است، داده های گلاسنود نشان می دهد که بزرگترین گروه نهنگ های بیت کوین که حداقل 10000 بیت کوین دارند. در ولگردی و ولگردی فشردگی بوده است برای چند روز گذشته از سوی دیگر، همه گروه های اصلی دیگر در مرحله توزیع بوده اند.

سطوح پشتیبانی مهمی که می تواند شروع به وضعیت بیت کوین و آلت کوین های اصلی کند چیست؟ بیایید نمودارها را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

تحلیل قیمت شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 (SPX) در 26 می از مقاومت پیش رو 4200 شکست و بسته شد و الگوی مثلث صعودی صعودی را تکمیل کرد.

نمودار روزانه SPX. منبع: TradingView

فروشندگان در 30 و 31 مه سعی کردند گاوهای تهاجمی را به دام بیاندازند، اما خریداران به شدت این شیب را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4183) اقدام به خرید کرده اند. حرکت صعودی در 1 ژوئن از سر گرفته شد و خریداران بر اساس آن در 2 ژوئن ساخته شدند.

یک مقاومت جزئی در 4325 وجود دارد که در آن فروشندگان تلاش خواهند کرد تا صعود را متوقف کنند. در مسیر نزولی، اگر خریداران اجازه ندهند قیمت به زیر 4200 ریزش کند، چشم انداز حرکت صعودی به منطقه 4500 تا 4600 را افزایش می دهد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (4128) برسد، نشان می‌دهد که شکست اخیر ممکن است یک تله گاوی بوده باشد. سپس ممکن است شاخص به سمت خط روند صعودی فرو رود.

تحلیل قیمت شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا (DXY) از متحرک نمایی 20 روزه (103) در 2 ژوئن بازگشت، که نشان می‌دهد این احساسات مثبت شده و خریداران در حال خرید افت هستند.

نمودار روزانه DXY. منبع: TradingView

خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت فوری در 104.70 برسانند. اگر آنها موفق شوند، شاخص می تواند به سطح بالای 106 برسد. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود زیرا شکست در بالای آن می تواند یک حرکت صعودی جدید را آغاز کند.

اگر قیمت از 106 کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می دهد که ممکن است شاخص برای چند روز دیگر در محدوده باقی بماند. فروشندگان باید قیمت را به زیر 100.82 ببرند تا الگوی سر و شانه های نزولی تکمیل شود.

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در چند روز گذشته در الگوی کانال نزولی معامله می شود. خریداران بیت کوین را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (27083 دلار) در 4 ژوئن رساندند، اما فتیله بلند روی کندل نشان می دهد که فروشندگان صعود را فروختند.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

قیمت در 5 ژوئن کاهش یافت و به زیر سطح حمایت فوری در 26500 دلار ریزش کرد. فروش شتاب بیشتری گرفت و ارز BTC/USDT بین 25800 تا 25250 دلار به منطقه حمایت مهم ریزش کرد.

انتظار می رود خریداران با تمام توان از این منطقه محافظت کنند زیرا شکستن زیر آن ممکن است منجر به انحلال طولانی مدت شود. سپس این ارز می تواند تا 20000 دلار کاهش پیدا کند.

اولین نقطه قدرت یک شکست و تثبیت شدن بالای کانال نزولی خواهد بود. این می تواند نشان دهنده پایان مرحله اصلاحی باشد. این ارز ممکن است تا 31000 دلار افزایش پیدا کند.

تجزیه و تحلیل قیمت اتر

اتر (ETH) در 28 می از الگوی گوه سقوطی شکست و آزمون مجدد را در 1 ژوئن با موفقیت انجام داد، اما خریداران نتوانستند حرکت صعودی جدیدی را شروع کنند.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

این فرصتی را به فروشنده ها داد تا برگردند. فروشندگان در 5 ژوئن قیمت را به زیر میانگین متحرک رساندند که این امر فروش را تسریع کرد. ارز ETH/USDT به زیر خط مقاومت الگوی گوه ریزش کرد. اگر این سطح نتواند حفظ شود، توقف بعدی می تواند 1740 دلار و سپس خط حمایت باشد.

اگر قیمت به بالای 1928 دلار برسد، این دیدگاه منفی در کوتاه مدت باطل خواهد شد. سپس این ارز می تواند به 2000 دلار و در نهایت به 2200 دلار افزایش پیدا کند، جایی که فروشندگان ممکن است دوباره دفاعی قوی داشته باشند.

تحلیل قیمت BNB

BNB (BNB) معاملات با محدوده باریک در 5 ژوئن به سمت نزولی رفت. فروش شدید قیمت را به زیر 300 دلار و حمایت بعدی در 280 دلار کشید.

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

ارز BNB/USDT می تواند تا 265 دلار کاهش پیدا کند که سطح مهمی است که باید مراقب آن بود. اگر قیمت از 265 دلار افزایش پیدا کند و به بالای 280 دلار برسد، نشان دهنده خرید قوی در سطوح پایین تر است. سپس ممکن است این ارز به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (306 دلار) برسد، جایی که خریداران احتمالاً با فروش تهاجمی فروشنده ها مواجه خواهند شد.

از جنبه نزولی، شکست و تثبیت شدن به زیر سطح حمایت 265 دلاری می‌تواند شروع یک روند نزولی جدید باشد. این ارز ممکن است تا 240 دلار و سپس به 220 دلار ریزش کند.

تحلیل قیمت XRP

XRP (XRP) در چند ماه گذشته در محدوده وسیعی بین 0.56 تا 0.30 دلار در نوسان بوده است. به طور کلی، در چنین محدوده ای به خوبی تعریف شده، معامله گران در حمایت خرید می کنند و نزدیک به مقاومت پیش رو می فروشند.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

ارز XRP/USDT از مقاومت پیش رو در 4 ژوئن رد شد که نشان دهنده رزرو سود توسط خریداران و موقعیت های کوتاه توسط خرس های تهاجمی است.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.49 دلار) افزایش پیدا کند، نشان می دهد که احساسات مثبت شده است و معامله گران در حال خرید با کاهش هستند. خریداران سپس یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا مقاومت بالای سر را عبور کنند.

از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک کاهش پیدا کند، نشان می‌دهد که این ارز ممکن است برای مدتی طولانی‌تر در محدوده باقی بماند.

تحلیل قیمت کاردانو

فتیله بلند روی کاردانو (ADA) کندل 4 ژوئن نشان می دهد که فروشندگان با موفقیت صعود که را در SMA 50 روزه (0.38 دلار) متوقف کردند.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

ارز ADA/USDT در 5 ژوئن به شدت کاهش یافت و به زیر خط روند صعودی الگوی کانال صعودی ریزش کرد. این حرکت، تنظیم صعودی را باطل کرد و ممکن است ارز ارز بعدی به سمت حمایت بحرانی 0.30 دلار نزول کند.

اگر خریداران بخواهند از حرکت نزولی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به کانال برگردانند. چنین حرکتی نشان می دهد که این ارز سطوح پایین تر را رد کرده است. حرکت صعودی ممکن است در شکست بالای 0.39 دلار افزایش پیدا کند.

مربوط: تحلیلگر، قیمت بیت کوین یک آزمایش دیگر از خط روند 200 هفته ای خواهد داشت

تجزیه و تحلیل قیمت دوج کوین

خریداران بارها نتوانستند Dogecoin را ببرند (DOGE) بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.07 دلار) در چند روز گذشته، نشان می دهد که فروشندگان به شدت از سطح محافظت می کنند.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

فروش در 5 ژوئن افزایش یافت و فروشندگان قیمت را به زیر سطح حمایت فوری در 0.07 دلار رساندند. این ممکن است چندین معامله‌گر را متوقف کند و دروازه‌ها را برای کاهش بیشتر به 0.06 دلار باز کند. این سطح ممکن است باعث خرید قوی خریداران شود.

در روند صعودی، سطح 0.07 دلار اکنون ممکن است به عنوان یک مقاومت قوی در طول تجمعات که عمل کند. خریداران باید قیمت را بالاتر از سطح شکسته شده 0.07 دلار به حرکت درآورند و حفظ کنند تا نشانه شروع یک وضعیت بالقوه باشد.

تحلیل قیمت سولانا

سولانا (SOL) در 4 ژوئن به بالاتر از SMA 50 روزه (21.54 دلار) رسید، اما خریداران نتوانستند حرکت مثبت را حفظ کنند. این نشان می دهد که تقاضا در سطوح بالاتر خشک می شود.

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

فروشنده ها فرصتی را احساس کردند و قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک رساندند. این ممکن است گاوهای تهاجمی را به دام انداخته باشد و منجر به افت شدید به حمایت قوی در 18.70 دلار شود. این سطح مهمی است که باید به آن توجه کرد زیرا شکستن و تثبیت شدن در زیر آن، درها را برای کاهش احتمالی تا 15.28 دلار باز می کند.

اگر ارز SOL/USDT به قیمت 18.70 دلار بازگردد، خریداران دوباره سعی خواهند کرد مقاومت پیش رو را در میانگین متحرک عبور کنند. شکست و تثبیت شدن بالای 22.30 دلار ممکن است برتری را به نفع فروشنده ها متمایل کند.

تحلیل قیمت چند ضلعی

گاوهای نر سعی کرده اند چند ضلعی را هل دهند (MATIC) در چند روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.89 دلار) بود، اما فروشنده ها موضع خود را حفظ کردند.

نمودار روزانه MATIC/USDT. منبع: TradingView

فروش در 5 ژوئن شدت گرفت و فروشندگان قیمت را به حمایت مهم در 0.82 دلار رساندند. از خریداران انتظار می رود که به شدت از این سطح دفاع کنند. یک حرکت قوی از این حمایت نشان می دهد که این ارز ممکن است برای مدتی بیشتر بین 0.82 تا 0.94 دلار گیر کند.

برعکس، اگر حمایت 0.82 دلار فرو بریزد، ارز MATIC/USDT می تواند به سمت حمایت اصلی بعدی در 0.69 دلار نزول کند. خریداران باید قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک ببرند و حفظ کنند تا نشانه شروع یک وضعیت پایدار باشد.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
اکانت پرمیوم تریدینگ ویو ارزان

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس