تجزیه و تحلیل قیمت 6/9: BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، DOGE، SOL، MATIC، LTC، DOT

بازارهای سهام در حال نشان دادن قدرت هستند و فروش توسط معامله گران کریپتو متوقف شده است. آیا این نشانه این است که بیت کوین و آلت کوین ها در شرف تغییر مسیر هستند؟

بیت کوین (بیت کوین) بسیار بالاتر از حمایت مهم 25250 دلار باقی می ماند، که نشان می دهد فعالان بازار از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه بایننس و کوین بیس چشم پوشی کرده اند. وقتی بازارها پس از اخبار منفی برای مدت طولانی پایین نمی مانند، نشانه آن است که معامله گران به جای وحشت و رها کردن دارایی های خود، به دنبال خرید افت ها هستند.

کتی وود مدیر عامل شرکت ARK Invest بوده است خرید افت سهام مرتبط با ارزهای دیجیتال از زمانی که SEC اقدام نظارتی اخیر خود در حوزه ارز دیجیتال را آغاز کرد. First Wood در 6 ژوئن 21 میلیون دلار سهام Coinbase خریداری کرد و پس از آن سهام Block Inc را به ارزش 19.9 میلیون دلار بین 7 و 8 ژوئن خریداری کرد.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: سکه 360

انعطاف‌پذیری فضای ارزهای دیجیتال با ریسک بر احساسات پشتیبانی می‌شود. بازارهای سهام ایالات متحده با S&P 500 در حال چرخش هستند رو به افزایش بالای 4300 در 9 ژوئن، اولین مورد از اوت 2022.

آیا خریداران می‌توانند وضعیت را در بازارهای ارزهای دیجیتال حفظ کنند یا سطوح بالاتر فروشنده ها را در تعداد زیادی بیرون خواهند آورد؟ بیایید نمودارهای 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین از میانگین متحرک در 7 ژوئن رد شد، اما یک نکته مثبت جزئی این است که خریداران اجازه ندادند قیمت به زیر 26125 دلار ریزش کند. این نشان می دهد که سطوح پایین تر در حال جذب خریداران هستند.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

خریداران دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (26924 دلار) قرار دهند. اگر آنها موفق شوند، نشان می دهد که فشار فروش در حال کاهش است.

ممکن است ارز BTC/USDT به میانگین متحرک ساده 50 روزه (27536 دلار) و بعداً به خط مقاومت کانال نزولی صعود کند. انتظار می رود فروشندگان به شدت از این سطح دفاع کنند.

احتمال دیگر این است که قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند. در این صورت، فروشنده ها تلاش خواهند کرد تا با کشیدن قیمت به 25250 دلار، موقعیت خود را تقویت کنند. خریداران احتمالاً از این سطح به بهترین شکل ممکن محافظت می کنند.

تجزیه و تحلیل قیمت اتر

خریداران موفق به حفظ اتر شده اند (ETH) بالای خط مقاومت الگوی گوه در حال ریزش، که نشان دهنده تقاضا در سطوح پایین تر است.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

متحرک نمایی 20 روزه (1854 دلار) مسطح شده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر فروشنده ها قیمت را به زیر 1778 دلار برسانند، این تعادل به نفع فروشنده ها متمایل می‌شود. ممکن است ارز ETH/USDT به 1740 دلار و متعاقباً به خط حمایت گوه ریزش کند.

برعکس، اگر خریداران قیمت را به بالای 1927 دلار برسانند، خریداران برتری خواهند داشت. این ارز ممکن است ابتدا تا 2000 دلار افزایش پیدا کند و سپس به سمت مقاومت اصلی بعدی در 2200 دلار حرکت کند.

تحلیل قیمت BNB

BNB (BNB) در 7 ژوئن به زیر سطح حمایت مهم 265 دلار رسید.

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

RSI در منطقه اشباع فروش نشان می دهد که فروش ممکن است در کوتاه مدت بیش از حد باشد. این می تواند یک صعود که را آغاز کند که احتمالاً با فروش 265 دلار و دوباره با قیمت 280 دلار روبرو خواهد شد. اگر قیمت از هر یک از سطوح پایین بیاید، این نشان می‌دهد که احساسات منفی باقی می‌ماند و معامله‌گران در صعود می‌فروشند.

از جنبه نزولی، اگر فروشنده ها قیمت را به پایین‌تر از حداقل 253 دلاری در 7 ژوئن کاهش دهند، ارز BNB/USDT ممکن است کاهش خود را به 240 دلار و کمتر از آن به 220 دلار افزایش دهد.

تحلیل قیمت XRP

XRP (XRP) در یک حرکت صعودی باقی می ماند. فروشنده ها سعی کردند اصلاحی را آغاز کنند اما نتوانستند قیمت را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.50 دلار) در 7 ژوئن بکشانند که نشان می‌دهد خریداران قوی هستند.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

افزایش متحرک نمایی 20 روزه و RSI در محدوده مثبت نشان می دهد که خریداران فرمانده هستند. خریداران سعی می کنند قیمت را به بالای منطقه پیش رو بین 0.56 تا 0.58 دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، ارز XRP/USDT ممکن است روند صعودی جدیدی را آغاز کند. این ارز ممکن است ابتدا به 0.60 دلار و سپس به 0.80 دلار صعود کند.

اگر فروشندگان بخواهند عقب نشینی را شروع کنند، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. این ممکن است رزرو سود معامله گران کوتاه مدت را جلب کند و این ارز به میانگین متحرک ساده 50 روزه (0.47 دلار) و بعداً به 0.42 دلار ریزش کند.

تحلیل قیمت کاردانو

خریداران سعی کردند در 8 ژوئن یک راهپیمایی که را آغاز کنند، اما فتیله بلند روی کندل روز نشان می دهد که فروشندگان به فروش کاردانو ادامه می دهند.ADA) در سطوح بالاتر.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

اگرچه میانگین‌های متحرک نزولی نشان‌دهنده برتری فروشنده ها است، اما RSI در محدوده فروش بیش از حد نشان می‌دهد که ممکن است یک صعود آرامش‌دهنده نزدیک باشد. ارز ADA/USDT ممکن است از حمایت ثابت در 0.30 دلار حرکت کند.

اولین مقاومت پیش رو که باید مراقب آن بود، متحرک نمایی 20 روزه (0.35 دلار) است. شکست و تثبیت شدن بالاتر از این مقاومت نشان می دهد که فشار فروش ممکن است کاهش پیدا کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت پایین تر ادامه یابد و به زیر 0.30 دلار ریزش کند، مسیر کاهش احتمالی تا 0.24 دلار را باز می کند.

تجزیه و تحلیل قیمت دوج کوین

دوج کوین (DOGE) زیر سطح شکسته شده 0.07 دلار باقی می ماند، اما خریداران به فروشندگان اجازه نداده اند که قیمت را به حمایت بعدی نزدیک به 0.06 دلار کاهش دهند.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

هر گونه بهبودی از سطح فعلی احتمالاً با فروش نزدیک به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.07 دلار) روبرو خواهد شد، همانطور که از فتیله بلند کندل 9 ژوئن مشاهده می شود.

اگر قیمت کاهش پیدا کند و پایین تر ادامه یابد، نشان می دهد که فروشندگان نزدیک به سطوح مقاومت بالای سر فروخته اند. سپس ارز DOGE/USDT می تواند به سمت حمایت نزدیک به 0.06 دلار کاهش پیدا کند.

اگر خریداران بخواهند از کاهش قیمت جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. چنین حرکتی شروع یک وضعیت قوی تر را نشان می دهد. ممکن است این ارز ارز تا 0.08 دلار صعود کند.

تحلیل قیمت سولانا

سولانا (SOL) در 8 ژوئن به زیر سطح حمایت 18.70 دلاری رسید، اما دم بلند روی کندل نشان می دهد که خریداران در تلاش برای محافظت از سطح هستند.

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

متحرک نمایی 20 روزه (20.15 دلار) کاهش یافته است و RSI زیر 39 است، که نشان می دهد شروع یک بازگشت قوی از سطوح فعلی برای خریداران دشوار خواهد بود. اگر قیمت شکسته شود و به زیر 18.70 دلار برسد، ارز SOL/USDT می‌تواند تا 17 دلار و پس از آن به حمایت مهم در 15.28 دلار کاهش پیدا کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، ارز ممکن است به میانگین های متحرک برسد. شکستن و تثبیت شدن بالاتر از SMA 50 روزه (20.92 دلار) نشان دهنده شروع یک صعود که قوی تر به سمت 24 دلار خواهد بود.

مربوط: چرا قیمت بیت کوین گیر کرده است؟

تحلیل قیمت چند ضلعی

چند ضلعی (MATIC) همچنان به سمت حمایت مهم خود در 0.69 دلار حرکت می کند، که نشان می دهد فروشندگان کنترل محکمی دارند.

نمودار روزانه MATIC/USDT. منبع: TradingView

انتظار می رود خریداران با قدرت از سطح 0.69 دلار دفاع کنند، زیرا در صورت عدم موفقیت، فروش ممکن است قدرت بگیرد و ارز MATIC/USDT می تواند به حمایت اصلی بعدی در 0.50 دلار ریزش کند.

در راهپیمایی های که، سطح شکسته شده 0.82 دلار احتمالاً به عنوان یک مقاومت بزرگ عمل می کند. اگر خریداران بر این مقاومت غلبه کنند، ارز ممکن است تا 0.94 دلار افزایش پیدا کند. این سطح احتمالا شاهد فروش قوی توسط فروشندگان خواهد بود.

تجزیه و تحلیل قیمت لایت کوین

خریداران بارها و بارها نزول زیر SMA 50 روزه (88 دلار) را بین 7 و 9 ژوئن اقدام به خرید کرده اند که نشان دهنده تقاضای قوی در سطوح پایین تر است. با این حال، فروشندگان همچنان که به فروش لایت کوین ادامه می دهند تسلیم نشده اند (LTC) در نزدیکی EMA 20 روزه (90 دلار).

نمودار روزانه LTC/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند، فروشنده ها سعی خواهند کرد ارز LTC/USDT را به خط روند صعودی بکشانند، که احتمالاً خریداران را جذب می‌کند. اگر قیمت از خط روند صعودی برگشت، نشان می‌دهد که این ارز ممکن است اقامت خود را در داخل مثلث برای چند روز دیگر تمدید کند.

در روند صعودی، خریداران باید قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (90 دلار) برسانند تا درها را برای افزایش احتمالی خط مقاومت مثلث باز کنند.

حرکت روند بعدی احتمالاً پس از شکسته شدن قیمت در بالا یا پایین مثلث آغاز خواهد شد. تا آن زمان، محدوده ی حرکتی رنج احتمالاً ادامه خواهد داشت.

تحلیل قیمت پولکادوت

پولکادوت (نقطه) زیر سطح شکسته شده 5.15 دلار باقی می ماند، اما یک برتری جزئی به نفع خریداران این است که به فروشندگان اجازه نداده اند قیمت را به زیر سطح حمایت فوری در 4.90 دلار کاهش دهند.

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند، خرید با کاهش قیمت پیشنهاد می شود. خریداران دوباره سعی خواهند کرد تا قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (5.24 دلار) برسانند. اگر این کار را انجام دهند، ارز DOT/USDT ممکن است به 5.56 دلار بازگردد.

در مقابل، اگر قیمت یک بار دیگر از 5.15 دلار یا میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش پیدا کند، نشان می دهد که فروشندگان به فروش خود در صعود های جزئی ادامه می دهند. این امر احتمال ریزش به زیر 4.90 دلار را افزایش می دهد. حمایت اصلی بعدی در سمت نزولی بسیار پایین تر در 4.22 دلار است.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
اکانت پرمیوم تریدینگ ویو ارزان

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس