تجزیه و تحلیل قیمت 8/19: BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، SOL، DOGE، DOT، SHIB، AVAX

بیت کوین و آلت کوین ها در روز جمعه به شدت فروختند و معامله گران فنی را به پیش بینی کاهش احتمالی به پایین ترین سطح سالانه سوق دادند.

بیت کوین (بیت کوین) و اکثر آلتکوین های اصلی در 19 اوت شاهد فروش شدیدی بودیم، اما به نظر نمی رسد که محرک خاصی برای افت ناگهانی آن وجود داشته باشد. طبق داده های Coinglass، ریزش شدید منجر به انحلال بیش از 551 میلیون دلار در 24 ساعت گذشته شد.

به جز پایین V شکل، سایر سازه‌ها معمولاً به زمان نیاز دارند تا خریداران و فروشندگان قدرت بیشتر را به دست آورند. این منجر به چندین حرکت بی ثبات تصادفی می شود که ممکن است فرصتی برای معامله گران کوتاه مدت باشد، اما سرمایه گذاران بلندمدت باید از غرق شدن در سر و صدا اجتناب کنند.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: سکه 360

داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که سرمایه‌گذارانی که بیت‌کوین را در سال ۲۰۱۷ یا قبل از آن خریداری کرده‌اند، فقط با حفظ موقعیت‌های خود این کار را انجام می‌دهند. درصد از عرضه بیت کوین حداقل برای پنج سال خاموش است در 18 آگوست به بالاترین سطح تاریخ 24.351% رسید، که نشان می دهد دارندگان حاضر به فروش در وحشت یا برای سود جزئی نیستند.

آیا بیت کوین و اکثر آلتکوین ها می توانند پایین ترین سطح ماه ژوئن خود را به چالش ببرند یا خریداران افت فعلی را خواهند خرید؟ بیایید نمودارهای 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

BTC/USDT

روند اصلی بیت کوین نزولی است، اما خریداران در تلاش هستند تا کف را تشکیل دهند. قیمت در چند روز گذشته در یک کانال صعودی افزایش یافته است. شکست خریداران در بالا بردن قیمت به بالای خط مقاومت کانال ممکن است معامله گران کوتاه مدت را وسوسه کند که با سود خارج شوند. که قیمت را به زیر میانگین متحرک کشاند.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

ارز BTC/USDT تا خط حمایت کانال کاهش می یابد و زمانی که قیمت در داخل یک کانال صعودی معامله می شود، معامله گران معمولا سعی می کنند نزول ها را به خط حمایت بخرند و نزدیک خط مقاومت بفروشند.

بنابراین، احتمال حرکت از خط حمایت زیاد است. اگر این اتفاق بیفتد، خریداران سعی خواهند کرد این ارز را بالاتر از میانگین های متحرک قرار دهند. شکستن و تثبیت شدن بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (23265 دلار) می تواند درها را برای افزایش احتمالی خط مقاومت باز کند.

اگر قیمت شکسته شود و در زیر کانال باقی بماند، این دیدگاه مثبت می تواند باطل شود. چنین حرکتی می تواند درها را برای کاهش احتمالی تا 18626 دلار باز کند.

ETH/USDT

اتر (ETH) در 19 آگوست به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1771 دلار) رسید که اولین نشانه ای است که ممکن است بهبودی در حال از دست دادن بخار باشد. سطح مهمی که باید در نزولی تماشا کرد 1700 دلار است، زیرا بین 6 تا 10 اوت به عنوان یک پشتیبان قوی عمل کرده است.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت با قدرت از 1700 دلار بازگردد، نشان می‌دهد که خریداران در تلاش هستند تا این سطح را به سطح حمایت برگردانند. ارز ETH/USDT می تواند به 1960 دلار و بعداً به 2030 دلار افزایش پیدا کند. شکست بیش از این سطح می تواند نشان دهنده از سرگیری روند صعودی باشد. سپس این ارز می تواند به خط روند نزولی صعود کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت شکسته شود و به زیر 1700 دلار برسد، نشان می دهد که معامله گرانی که ممکن است در سطوح پایین تر خرید کرده باشند، به شدت موقعیت های خود را می بندند. این می تواند ارز را به میانگین متحرک ساده 50 روزه (1519 دلار) برساند.

BNB/USDT

سکه بایننس (BNB) در 17 اوت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (304 دلار) ریزش کرد که نشان می دهد معامله گران کوتاه مدت ممکن است سود رزرو کنند. کاهش بیشتر ادامه یافت و قیمت به SMA 50 روزه (272 دلار) در 19 آگوست کاهش یافت.

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند و بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باشد، ارز BNB/USDT می تواند به سمت مقاومت پیش رو در 338 دلار افزایش پیدا کند. این می‌تواند یک الگوی معکوس سر و شانه‌ها را تشکیل دهد که با شکست کامل شده و بالای 338 دلار بسته می‌شود.

برعکس، اگر قیمت به زیر SMA 50 روزه برسد، ارز می تواند تا 240 دلار کاهش پیدا کند. چنین حرکتی نشان می دهد که این ارز ممکن است برای مدتی در محدوده بزرگی بین 183 تا 338 دلار باقی بماند.

XRP/USDT

خریداران نتوانستند هل دهند XRP بالاتر از مقاومت پیش رو در 0.39 دلار در 17 آگوست، که نشان می دهد فروشندگان همچنان با قدرت از سطح دفاع می کنند.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

معمولاً در یک محدوده، معامله‌گران نزدیک به حمایت خرید می‌کنند و نزدیک به مقاومت می‌فروشند و این همان چیزی است که در مورد ارز XRP/USDT اتفاق افتاد.

خریداران ممکن است قبل از خرید منتظر باشند تا قیمت در نزدیکی سطح حمایت 0.30 دلار کاهش پیدا کند. اگر قیمت از 0.30 دلار برگشت، نشان می دهد که محدوده ی حرکتی رنج ممکن است برای چند روز دیگر ادامه یابد.

حرکت جهت دار بعدی می تواند پس از اینکه خریداران قیمت را به بالای 0.39 دلار رساندند یا فروشندگان ارز را به زیر 0.30 دلار فرو بردند، شروع شود. قیمت در یک محدوده معمولاً تصادفی و بی ثبات است. از این رو، معامله گران باتجربه معمولاً قبل از ورود به یک موقعیت، منتظر وقوع شکست هستند.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در 18 آگوست به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.52 دلار) رسید که نشان می دهد خریداران ممکن است برای بستن موقعیت خود عجله داشته باشند. این به فروشندگان یک برتری جزئی داد.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

فروشندگان برتری خود را در 19 اوت ادامه دادند و قیمت را به زیر SMA 50 روزه (0.49 دلار) رساندند. این احتمال را افزایش می دهد که ارز ADA/USDT به حمایت مهم در 0.40 دلار کاهش پیدا کند.

خریداران در دو نوبت قبلی از این سطح دفاع کرده‌اند، از این رو احتمال رد شدن از آن وجود دارد. اگر این اتفاق بیفتد، این ارز ممکن است برای مدتی بین 0.40 تا 0.60 دلار در نوسان باشد. فروشنده ها باید این ارز را به زیر 0.40 دلار کاهش دهند تا مرحله بعدی روند نزولی آغاز شود.

SOL/USDT

سولانا (SOL) در 18 آگوست از خط حمایت برگشت و خریداران سعی کردند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (41 دلار) برسانند. با این حال، فروشندگان با موفقیت از سطح دفاع کردند.

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

این امر فروش را در 19 آگوست تشدید کرد و قیمت را به زیر SMA 50 روزه (39 دلار) رساند. این الگوی مثلث صعودی صعودی را باطل کرد. فروشنده ها اکنون تلاش خواهند کرد ارز SOL/USDT را به 34.50 دلار کاهش دهند.

اگر قیمت از 34.50 دلار بازگردد، این ارز می تواند بالاتر از میانگین های متحرک صعود کند. اگر این اتفاق بیفتد، این ارز می تواند برای مدتی بین 34.50 تا 48 دلار تثبیت شود. در مقابل، شکست به زیر 34.50 دلار می تواند ارز را به 31 دلار کاهش دهد.

DOGE/USDT

دوج کوین (DOGE) را رد کرد و به زیر سطح شکسته شده 0.08 دلار در 18 آگوست رسید. این اولین نشانه ای بود که شکست بالای 0.08 دلار در 14 آگوست ممکن است حرکت گربه مرده باشد.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

فروشندگان به فروش خود ادامه دادند و قیمت را به خط روند الگوی مثلث صعودی کشانده اند. شکستن زیر این سطح می تواند راه اندازی صعودی را باطل کند و درها را برای افت احتمالی تا 0.06 دلار باز کند. این سطح احتمالاً باعث جذب خرید قوی توسط خریداران می شود.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، نشان می‌دهد که خریداران در حال تلاش برای دفاع از خط روند هستند. خریداران باید ارز DOGE/USDT را به بالای 0.09 دلار برگردانند تا قدرت بیشتر را بدست آورند.

مربوط: NFTهای Bored Ape، CryptoPunks به ارزش نزدیک به 55 میلیون دلار در بحبوحه بحران بدهی در معرض خطر انحلال قرار دارند.

DOT/USDT

پولکادوت (نقطه) زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (8.46 دلار) در 17 آگوست بسته شد که اولین نشانه این بود که شکست بالای 9 دلار ممکن است یک صعود مکنده باشد. فروشندگان از این موقعیت استفاده کردند و قیمت را به زیر SMA 50 روزه (7.75 دلار) در 19 آگوست رساندند.

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

این درها را برای کاهش احتمالی حمایت مهم در 6 دلار باز می کند. این سطح در دو موقعیت قبلی به عنوان یک پشتیبان قوی عمل کرد، از این رو خریداران دوباره سعی خواهند کرد با تمام توان از سطح دفاع کنند.

اگر قیمت از 6 دلار برگشت، ارز DOT/USDT می‌تواند برای چند روز به معامله در محدوده‌ای بزرگ ادامه دهد. حرکت قوی بعدی می تواند پس از آن شروع شود که خریداران قیمت را به بالای 10 دلار یا فروشندگان این ارز را به زیر 6 دلار کاهش دهند.

SHIB/USDT

در یک روند نزولی، صعود های قوی معمولاً به تله گاو ختم می شوند و این همان چیزی است که در مورد شیبا اینو اتفاق افتاد.SHIB). خریداران نتوانستند قیمت بالاتر از 0.000017 دلار را در 17 آگوست حفظ کنند و بر روی شتاب حرکت کنند. این ممکن است منجر به رزرو سود توسط معامله گران کوتاه مدت شود.

نمودار روزانه SHIB/USDT. منبع: TradingView

خریداران سعی کردند حرکت صعودی خود را در 16 آگوست از سر بگیرند اما فروشندگان همچنان پابرجا ماندند. این فشار فروش را تشدید کرد و فروشنده ها قیمت را در 18 آگوست به زیر 0.000014 دلار رساندند. فروشنده ها سعی خواهند کرد با ریزش قیمت به زیر SMA 50 روزه (0.000012 دلار) موقعیت خود را مستحکم کنند.

برای باطل کردن این دیدگاه نزولی، خریداران باید قیمت را به بالای 0.000014 دلار برگردانند. اگر این کار را انجام دهند، خرید قوی در سطوح پایین‌تر را پیشنهاد می‌کند و می‌تواند مسیر را برای افزایش احتمالی تا 0.000017 دلار باز کند. ارز SHIB/USDT می تواند نشان دهنده تغییر روند بالای 0.000018 دلار باشد.

AVAX/USDT

بهمن (AVAX) نتوانست بالاتر از سطح شکسته شده 26.38 دلار در 17 اوت باقی بماند، که نشان می دهد معامله گران به سمت خروج عجله کرده اند. فروش ادامه یافت و قیمت در 19 اوت به زیر SMA 50 روزه (22.93 دلار) رسید.

نمودار روزانه AVAX/USDT. منبع: TradingView

خریداران باید از خط حمایت دفاع کنند وگرنه فروش ممکن است قدرت بگیرد و ارز AVAX/USDT تا 16 دلار و سپس به 13.71 دلار کاهش پیدا کند. شکست و تثبیت شدن به زیر 13.71 دلار می تواند نشانه شروع مرحله بعدی روند نزولی باشد.

برعکس، اگر قیمت از خط حمایت خارج شود، نشان می‌دهد که خریداران در تلاش برای تشکیل یک پایین‌تر هستند. خریداران باید قیمت بالای 26.38 دلار را فشار داده و حفظ کنند تا قدرت بیشتر را بدست آورند. چنین حرکتی احتمال شکست بالای 31 دلار را افزایش می دهد.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است. هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

داده های بازار توسط HitBTC تبادل.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس