بیت کوین اخیراً روزهای بدی را سپری کرده است، اما این تحلیلگر بر اساس روند اخیر در یک اندیکاتور زنجیره ای، چندان نگران آن نیست.

ضرر غیر واقعی بیت کوین اخیراً در سطوح پایین بوده است

در یک جدید پست در X، چک میت، تحلیلگر زنجیره ای، در مورد اینکه چگونه آخرین اقدام قیمت ارز دیجیتال با توجه به روند ضرر غیرواقعی، چندان ترسناک نیست، صحبت کرد.

ضرر غیر واقعیدر اینجا به یک نشانگر روی زنجیره اشاره دارد که کل ضرری را که آدرس‌ها در سراسر شبکه بیت‌کوین در حال حاضر دارند را پیگیری می‌کند.

این معیار با مرور تاریخچه تراکنش‌های هر سکه در گردش کار می‌کند تا ببیند آخرین بار با چه قیمتی حرکت کرده است. با فرض اینکه این آخرین تراکنش آخرین نقطه ای باشد که در آن سکه دست به دست می شود، قیمت در زمان خود منعکس کننده مبنای هزینه جاری آن است.

اگر این مبنای هزینه بالاتر از قیمت نقدی فعلی ارز دیجیتال برای هر کوین باشد، آن سکه خاص را می توان در نظر گرفت که در حال حاضر ضرر خالص تحقق نیافته را در خود نگه می دارد.

ضرر تحقق نیافته دو مقدار را کم می کند تا مقدار ضرر را برای هر سکه محاسبه کند و سپس آنها را جمع می کند. به طور طبیعی، سکه های نوع مخالف به “سود محقق نشده” در عوض متریک.

در چارچوب بحث کنونی، ضرر تحقق نیافته به خودی خود مورد توجه نیست، بلکه شکل عادی شده ای به نام زیان نسبی تحقق نیافته است. این معیار، زیان تحقق نیافته را بر ارزش بازار دارایی تقسیم می کند.

در زیر نموداری است که روند این اندیکاتور بیت کوین را در یک دهه گذشته نشان می دهد.

همانطور که در نمودار قابل مشاهده است، زیان نسبی غیر واقعی بیت کوین در طی پایین ترین سطح بازار نزولی نوامبر 2022 به اوج خود رسید و از آن زمان به سمت پایین حرکت کرده است. اخیراً ارزش این معیار نزدیک به صفر بوده است، به این معنی که زیان در بازار تنها برابر با درصد ناچیزی از ارزش بازار بوده است.

دلیل این کاهش ها، افزایش اخیر قیمت به سمت قیمت است بالاترین رکورد جدید (ATH). کل عرضه در طول وقفه های ATH سودآور می شود، بنابراین زیان تحقق نیافته به صفر کاهش می یابد.

این اندیکاتور به طور طبیعی در اوایل سالی که ATH اتفاق افتاد نیز به صفر رسید، اما اقدام نزولی قیمت از آن زمان به این معنی است که برخی از سرمایه‌گذاران دوباره دچار ضرر شده‌اند.

اما نکته جالب توجه این است که ارزش این اندیکاتور همچنان بسیار پایین بوده است، که به این معنی است که اگرچه مقداری خرید در قیمت‌های بالاتر رخ داده است، اما بیش از حد نبوده است.

از نمودار، قابل مشاهده است که در گذشته، جهش‌ها در این اندیکاتور از بالاترین سطح بازار صعودی پیروی می‌کردند، زیرا تنها یک افت کوچک کافی بود تا همه کسانی که دیر به دنبال تبلیغات بودند، ضرر کنند. در چرخه فعلی تاکنون چنین نبوده است.

Checkmate خاطرنشان می کند: «برای من سخت است که از اقدام قیمت بیت کوین خیلی بترسم، وقتی ضررهای غیر واقعی به این شکل است. این تحلیلگر همچنین هشدار می دهد که ممکن است از اینجا بدتر شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

قیمت بیت کوین

بیت کوین به حرکت نزولی اخیر خود در روز گذشته ادامه داده است زیرا قیمت آن اکنون به 64500 دلار کاهش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر