قیمت بیت کوین به سمت پایین‌های ماهانه کاهش می‌یابد، اما تحلیلگران موافق هستند که محدوده فعلی یک «منطقه خرید» است.

روند نزولی 
بیت کوین ( BTC ) در 3 دسامبر پس از کاهش قیمت به زیر 54000 دلار و معامله گران متوجه خواهند شد که نمودار روزانه BTC/USD افزایش قابل توجهی را در حجم فروش نشان می دهد، چند پله کاهش یافت. 
شاخص ترس و طمع رمزنگاری شده 
منبع: جایگزین

به نظر می رسد سرمایه گذاران نگران ظهور نوع جدید COVID-19 و اظهار نظرهای جنگ طلبانه فدرال رزرو هستند. 
در همین حال، نماد سرمایه گذاری کهنه کار، چارلی مانگر، با مقایسه قیمت در 
بازار ارزهای دیجیتال با دوران دات کام که با حباب به پایان رسید، 
به آتش افزوده شد 
.
نمودار 4 ساعته BTC/USDT. 
منبع: TradingView

در اینجا نگاهی داریم به آنچه که تحلیلگران در مورد بازار فعلی می گویند و آنچه را که باید در سال 2021 مواظب آن باشیم، بررسی می کنیم.
حمایت پایین تر از 52000 دلار تا 53000 دلار
ماهیت «بی‌حال» عملکرد قیمت بیت‌کوین در چند هفته گذشته توسط شرکت اطلاعاتی Decentrader در بازار ارزهای دیجیتال برجسته شده است، که به حرکت قیمت متلاطم در بازه‌های زمانی پایین‌تر و شواهد کاهش روند نزولی در بازه‌های زمانی بالا به عنوان دلیل افزایش ترس معامله‌گران اشاره کرد. “تا گاو نر به پایان برسد.”
تحلیلگران پیشنهاد کردند که زمانی که بیت کوین از محدوده فعلی خود خارج شد، «بدیهی ترین خوشه پشتیبانی در حدود 52000 دلار تا 53000 دلار» نزدیک به نقطه ای است که قیمت در طی سقوط ماه می در اوایل سال جاری سقوط کرد.
Decentrader گفت
اگر اصلاح عمیق‌تری داشته باشیم، منطقه پشتیبانی قوی در حدود 200DMA در 46200 دلار و در سطح پشتیبانی پایین 44300 دلار قرار دارد. 
در جهت صعودی، سطح مقاومت قابل توجهی در عدد دور 60000 دلار قرار دارد.
بیت کوین و اتر در این سطوح “در فروش” هستند
در حالی که بسیاری از قیمت‌های اخیر بیت‌کوین ناامید شده‌اند، دیوید لیفچیتز، شریک مدیریت و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در ExoAlpha، پیشنهاد کرد که «بیت‌کوین و اتر زمانی که به ۵۴۰۰۰ دلار و ۳۹۰۰ دلار برای آن‌ها رسید، «در فروش» خریداری شده‌اند. که توانستند آنها را در آن سطوح جمع کنند.
به گفته لیفچیتز، قیمت بیت‌کوین همچنان تحت تأثیر «حماسه انحلال کوه Gox» قرار دارد و او پیشنهاد کرد که سرمایه‌گذاران بیت‌کوین احتمالاً «قبل از توزیع مورد انتظار در سه‌ماهه اول 2021 محتاط خواهند بود».
لیفچیتز همچنین گسترش و تأثیر نوع Omicron کووید-19 را به عنوان وضعیتی که باید مراقب آن بود، تأکید کرد زیرا “شیوع بدی که منجر به قرنطینه می شود قطعاً در ابتدا بر بازار تأثیر می گذارد.”
لیفچیتز پیشنهاد کرد که این احتمالاً می‌تواند به دور دیگری از محرک‌های دولتی منجر شود، «که باعث افزایش بدهی جهانی و تضعیف ارزها در برابر طلا و ارزهای دیجیتال می‌شود، در حالی که در همان زمان می‌توان این پول‌های خنده‌دار را با ارزهای تغییرناپذیر مانند بیت‌کوین رد و بدل کرد.»
لیفچیتز گفت،
بنابراین، پس از یک افت اولیه ناشی از وحشت، اگر به آنچه قبلاً رخ داده است اشاره کنیم، کریپتوها می‌توانند از چنین نتیجه‌ای بهره ببرند، حتی اگر این موضوع بسیار حدس و گمان باقی بماند. 
در چند هفته آینده خواهیم دانست که آیا بابانوئل امسال می آید یا در قرنطینه با کووید باقی می ماند!»
مرتبط: قانون زیرساخت ایالات متحده می تواند دارایی های دیجیتال را تقویت کند – اما ابتدا برخی اصلاحات
دوباره شروع به شبیه شدن به سپتامبر 2021 می کند
بصیرت را که چگونه عمل قیمت فعلی شبیه به یک قلاب قیمت است که در اوایل سال اتفاق افتاد، تحلیلگر و کاربر توییتر نام مستعار: Rekt سرمایه “که ارائه شد 
ارسال شده در جدول زیر نشان دادن این ترین افت سرمایه های اخیر همراه با کاهش نیروها در BTC قیمت که اتفاق افتاده است در سپتامبر 2021
نمودار 1 روزه بیت کوین/دلار آمریکا. 
منبع: توییتر

Rekt Capital گفت،
در ماه سپتامبر، بیت کوین به 25-% رسید. 
این زمانی است که سرمایه گذاران بیت کوین به شدت ترسیده اند. 
سپس BTC به ATH های جدید برگردانده شد. 
اکنون، BTC -23٪ کاهش یافته است. 
این احتمال وجود دارد که شاخص ترس و طمع خیلی زود ترس شدید را نشان دهد. 
عمق بازگردانی مشابه. 
احساسات سرمایه گذار مشابه.
ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال اکنون به 2.531 تریلیون دلار می رسد و نرخ تسلط بیت کوین 41 درصد است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع