تراکنش های برگشت پذیر بلاک چین یک ایده عالی برای وضعیت ارزهای دیجیتال است

برای برخی از کاربران، برگشت پذیری با ایده بلاک چین مخالف است. با این حال، می تواند ابزاری مهم برای مبارزه با هکرها و تشویق به پذیرش انبوه ارزهای دیجیتال باشد.

پیشنهادی از دانشگاه استنفورد برای برگشت پذیر کردن تراکنش های ارز دیجیتال شده، به بحث در مورد جرم و جنایت و پیشگیری از کلاهبرداری چروک می افزاید. محققان پیشنهاد کردند که تغییرپذیری – توانایی معکوس کردن تراکنش های بلاک چین – به جلوگیری از جرم کمک می کند.

یکی از مزایای ارزهای دیجیتال این است که این امکان برای بازار – افراد، معامله‌گران و بانک‌ها – وجود دارد که تصمیم بگیرند که آیا برگشت‌پذیری می‌خواهند یا خیر. نه تنها یک ارز دیجیتال جدید (برگشت پذیر) می تواند پذیرش یا تمایل به تراکنش های برگشت پذیر را آزمایش کند، بلکه به آزمایش این ایده کمک می کند که برگشت پذیری جرم را کاهش می دهد.

اگرچه ارز دیجیتال ابزاری نیست وب تاریک، گاهی اوقات به این شکل به تصویر کشیده می شود. کلاهبرداری، کلاهبرداری و سایر اشکال جرم اتفاق می افتد و متناسب با مقدار پول سرمایه گذاری شده و تعداد سکه های معامله شده در حال رشد هستند.

یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی که مجری قانون برای رسیدگی به جرایم در بازارهای ارز دیجیتال‌ها انجام می‌دهد، پزشکی قانونی بلاک چین است. پزشکی قانونی بلاک چین یک حوزه رو به رشد در اجرای قانون است که در آن تراکنش‌ها برای پیگیری و برگشت دارایی‌های ارز دیجیتال سرقت شده یا به‌دست‌آمده با تقلب تجزیه و تحلیل می‌شوند. اولین بار چند سال پیش زمانی که سرویس درآمد داخلی ایالات متحده از آن برای برگشت موفقیت آمیز باج لوله استعماری پرداخت شده به هکرهایی که کنترل آن را به دست گرفتند، به شهرت رسید. اما در دنیای بسیار غیرمتمرکز و پرخطر ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض، پزشکی قانونی بلاک چین به ابزاری مهم برای انطباق و همچنین مقررات تبدیل می‌شود و تأثیرات بالقوه‌ای بر معامله‌گران قانونی ایجاد می‌کند.

مربوط: خود را آماده کنید تا فدرال رزرو شروع به متهم کردن معامله گران NFT کند

محققین تراکنش های ثبت شده در بلاک چین را به دقت بررسی می کنند و به دنبال نشانه هایی می گردند که مردم سعی می کنند توکن های خود را پنهان یا پنهان کنند. برخی از این موارد عبارتند از جابجایی سریع بین دفترهای کل، استفاده از ابزارهایی که آدرس‌های IP را مخفی یا جعلی می‌کنند، چندین تراکنش کوچک و استفاده از سرویس لیوان یا میکسر، که در آن ارزهای دیجیتال بسیاری از منابع با هم ترکیب می‌شوند تا مبدل کنند که از کجا آمده است.

برگشت پذیری برگشت وجوه دزدیده شده و به دست آمده با تقلب را برای مجریان قانون بسیار آسان تر می کند و پاداش های احتمالی ناشی از جرم را کاهش می دهد. این می تواند خطر را برای بانک ها و سایر تاسیسات کاهش دهد موسسات مالی در ارائه خدمات ارزهای دیجیتال به عموم مردم در مقابل سرمایه گذاری خاص. همچنین هر گونه مشکل مرتبط با خطای انسانی، مانند خطاهای “انگشت چاق” را کاهش می دهد. این کمک می کند تا ارز دیجیتال برای مبادلات، سرمایه گذاری و سایر مصارف عادی بسیار مفیدتر شود.

فناوری، فناوری، ارزهای دیجیتال، دانشگاه استنفورد، هکرها، جرایم، جرایم سایبری

از سوی دیگر، برگشت پذیری – یا تغییرپذیری – نیز در مقابل ایده خود بلاک چین قرار می گیرد. تغییرپذیری می‌تواند زنجیره بلوکی را به اندازه هر مخزن اطلاعات دیگری در برابر دستکاری آسیب‌پذیر کند، که یکی از ویژگی‌های مهم امنیتی آن را مخدوش می‌کند. و تلاش برای تحمیل استانداردی برای زمان ویرایش بلاک چین ظاهراً ویژگی مهم دیگری را نقض می کند: عدم تمرکز.

ماهیت ناشناس و غیرمتمرکز تامین مالی ارز دیجیتال، تنش بین قانونگذاران و ارزهای دیجیتال را تا حدودی اجتناب ناپذیر می کند. به دلایل ایدئولوژیکی یا حفظ حریم خصوصی، بسیاری از مردم جذب وعده ناشناس ماندن ارائه شده توسط بلاک چین می شوند، اما این ویژگی ها نظارت بیشتری را از سوی تنظیم کننده ها جلب می کند، زیرا همین ناشناس بودن می تواند تراکنش هایی را فعال کند، از مواردی که مالیات جمع آوری نمی شود تا فروش غیرقانونی. مواد مخدر یا سلاح یا کشورهایی مانند کره شمالی دوری از تحریم های بین المللی.

از آنجایی که ارزهای دیجیتال به جریان اصلی تبدیل می شوند، موسسات مالی و سرمایه گذاران نیز رگولاتورها و صرافی ها را تحت فشار قرار می دهند تا از حمایت ها استفاده کنند یا ناشناس بودن را برای پیروی از قوانین اوراق بهادار و ضد پولشویی تضعیف کنند.

مربوط: چارچوب کریپتو کم خون بایدن چیز جدیدی ارائه نکرد

تغییرپذیری، پزشکی قانونی بلاک چین را برای تنظیم‌کننده‌ها و سرمایه‌گذاران مهم‌تر می‌کند. به عنوان یک قیاس، سازمان های دولتی و موسسات مالی مختلف از شرکت ها و افراد می خواهند که سوابق مالی دقیق را نگه دارند. بسیاری از طرح‌های کلاهبرداری مستلزم دستکاری این سوابق هستند – اختلاس‌کنندگان باید ردیابی‌های خود را بپوشانند، سهامداران سعی می‌کنند مردم را متقاعد کنند که یک شرکت بهتر از آنچه که هست عمل می‌کند تا قیمت سهام را بالا ببرد. هنگامی که آنها کشف می شوند، حسابداران پزشکی قانونی برای جمع آوری صورت های مالی دقیق فراخوانده می شوند.

شرکت‌های پزشکی قانونی بلاک چین در نهایت مسئول حفاظت از یکپارچگی بلاک چین خواهند بود، و عملاً به مرجع مرکزی بالفعل تبدیل می‌شوند – و منجر به تغییرات اجتناب‌ناپذیری می‌شوند. آیا می توانیم به آنها اعتماد کنیم؟

اما حرف آخر در مورد برگشت پذیر یا تغییرپذیر کردن بلاک چین باید نیروی غیرمتمرکز خود بازار باشد. منحصربه‌فردترین چیز در مورد ارزهای دیجیتال این است که ارزهای زیادی وجود دارند و می‌توانند به طور همزمان با یکدیگر رقابت کنند. در اوایل اروپای مدرن، یک ارز باثبات از میان صدها ارز ناپایدار پدید آمد که توسط فلزات گرانبها با خلوص بالا پشتیبانی می‌شد و توسط بانک مرکزی مدیریت می‌شد. این «دستاورد شگفت‌انگیز مردان با جوراب شلواری»، به‌عنوان اقتصاددان ناتان لوئیس قرار دادن نه توسط پادشاهان تشنه قدرت، بلکه توسط بازرگانان در مکان‌هایی مانند لندن و آمستردام که خواهان ثبات بودند، در حالی که مردم عادی سود می‌بردند زیرا می‌توانستند به ارزشمند بودن پول خود تکیه کنند.

مگر اینکه مالی غیرمتمرکز می تواند جایگزینی ارائه دهد که امنیت و ثبات را وضعیت بخشد و در عین حال اصول آن را به خطر نیندازد، ممکن است فرآیند مشابهی در جریان باشد.

برندن کاکرین شریک بلاک چین و ارزهای دیجیتال در قانون YK است. او همچنین مدیر و بنیانگذار CryptoCompli است، یک استارت آپ متمرکز بر نیازهای انطباق کسب و کارهای ارزهای دیجیتال.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس