شرکت امنیت سایبری Check Point گفت که یک تابع قرارداد هوشمند به نام “setTaxFeePercent” را کشف کرده است که طبق گزارش ها می تواند هزینه های خرید و فروش قرارداد را تغییر دهد.

توکن کریپتو دینگو به عنوان کلاهبرداری بیش از 99 درصد هزینه تراکنش در پشتی پرچم گذاری شد


را بازوی تحقیقاتی شرکت نرم افزار امنیت سایبری چک پوینت، توکن دینگو (DINGO) را پس از کشف یک تابع قرارداد هوشمند که برای دستکاری کارمزد تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، به عنوان یک «کلاهبرداری بالقوه» علامت‌گذاری کرده است.

در یک پست وبلاگ 3 فوریه، بررسی نقطه نظر (CPR) گفت کد پشت قرارداد هوشمند دینگو را بررسی کرد و یک تابع درب پشتی “setTaxFeePercent” را کشف کرد که می تواند هزینه خرید و فروش قرارداد را تا 99٪ تغییر دهد.

این علی رغم وایت پیپر پروژه است بیان می کند که هر تراکنش فقط 10 درصد کارمزد دارد.

نمونه ای از تابع قرارداد هوشمند که برای دستکاری کارمزد تراکنش ها استفاده می شود. منبع: Check Point Research

طبق CPR، این اساساً به مالک پروژه اجازه می دهد تا هر زمان که کاربر توکن را خریداری یا بفروشد تا 99٪ از مبلغ تراکنش را برداشت کند.

در یک مورد، شرکت نرم افزار امنیت سایبری کاربری را مشاهده کرد که 26.89 دلار برای خرید 427 میلیون توکن دینگو هزینه کرد اما در عوض 4.27 میلیون یا 0.27 دلار توکن دینگو دریافت کرد.

مثالی از کاربری که فقط 1٪ از ارزش تراکنش را دریافت می کند. منبع: Check Point Research

این شرکت اعلام کرد که پس از مشاهده افزایش ۸۴۰۰ درصدی توکن در سال جاری، تصمیم به بررسی پروژه دینگو توکن گرفت و حداقل ۴۷ مورد از این عملکرد را پیدا کرد که گفته می‌شود برای کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران توکن استفاده می‌شود.

“همه ما می دانیم که سال 2022 سال سختی در بازار کریپتو بود. با این حال، وقتی شاهد افزایش 8400 درصدی توکن در این سال بودیم، باید پروژه را بررسی می کردیم و متوجه می شدیم که چه چیزی در آن منحصر به فرد است. ما قرارداد هوشمند دینگو را بررسی کردیم و به سرعت متوجه شدم که به نظر یک کلاهبرداری است.

بررسی نقطه چک (CPR) حداقل 47 نمونه از تابع قرارداد هوشمند را پیدا کرده است. منبع: Check Point Research

این شرکت همچنین به وب‌سایت دینگو توکنز اشاره کرد و خاطرنشان کرد که «هیچ اطلاعات واقعی درباره صاحبان پروژه‌ها» به جز یک وایت پیپر چهار صفحه‌ای ندارد.

این شرکت تحقیقاتی نوشت: “اگر ارز دیجیتال را در سبد سرمایه گذاری خود وارد کرده اید یا علاقه مند به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در آینده هستید، باید مطمئن شوید که فقط از صرافی های شناخته شده استفاده می کنید و از یک توکن شناخته شده با چندین تراکنش پشت سر آن خرید می کنید.”

در زمان نگارش، دینگو توکن در رتبه ۲۹۸ قرار دارد CoinMarketCap با ارزش بازار زنده 82,555,168 دلار.

مربوط: اپلیکیشن جعلی گوگل ترنسلیت، ماینر ارز دیجیتال را روی 112000 رایانه نصب می کند.

کوین تلگراف برای پاسخ به این اتهامات با سازندگان دینگو توکن تماس گرفت، اما هنوز قبل از انتشار پاسخی دریافت نکرده است.

کاربران توییتر و کوین مارکت کپ نیز اخیراً مشکلات مربوط به توکن دینگو را گزارش کرده اند. معامله گر کریپتو، IncredibleJoker، گفت که آنها نمی توانند دارایی های خود را در پست 3 فوریه بفروشند.

دینگو توکن به پست توییتر کاربر پاسخ داد و از کاربر خواست که به صورت خصوصی به آنها پیام بدهد، اما هیچ به روز رسانی بیشتری در اختیار عموم قرار نگرفته است.

هنگامی که در CoinMarketCap بود، کاربر mraff1579 ظاهر شد ارجاع عملکرد درب پشتی ایجاد شده توسط CPR.

“وای گوش نکن برای ارسال به کیف پول جدید، آنها 30 میلیارد سکه گرفتند و فقط 300 میلیون به دلیل مالیات تقلبی دریافت کردند. من می خواستم برای سکه بفرستم. 99% از دست داده است.”

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر