حجم معاملات بیت کوین و پوند انگلیس 1150 درصد افزایش می یابد زیرا ارز بریتانیا برابری دلار را به خطر می اندازد

با پرواز بیت کوین از عذاب و غم برخی از سرمایه گذاران پوند بریتانیا جلوگیری می شود.

بیت کوین (بیت کوین) “خیلی سریع” شاهد افزایش علاقه بریتانیا خواهد بود زیرا نوسانات ارزهای فیات باعث می شود بیت کوین مانند یک استیبل کوین به نظر برسد.

این بود نتیجه از گابور گورباکس، مشاور استراتژی در غول سرمایه گذاری VanEck، یکی از بسیاری از مواردی که جذابیت بیت کوین را بر روی پوند این هفته نشان می دهد.

بریتانیا زمینی حاصلخیز برای «قرص نارنجی» بیت کوین است

از آنجایی که دلار آمریکا بیداد می کند، قدرت آن به قیمت ارزهای شرکای تجاری، به ویژه یورو، پوند و ین ژاپن تمام شده است.

با این حال، از هم پاشیدگی پوند در این هفته افزایش یافت، زیرا GBP/USD به پایین ترین حد خود در تاریخ نزدیک به 1.03 دلار رسید.

از آنجایی که بانک مرکزی بریتانیا، بانک انگلستان، تاکنون از مداخلات خودداری کرده است، اعصاب خود را نشان می دهد زیرا قدرت خرید ضربه مضاعفی را از ضعف ارز و تورم در بالاترین سطح چهل سال گذشته وارد می کند.

گورباکس پیش‌بینی کرد: «بریتانیا با توجه به نوسانات پوند، خیلی سریع پرتقال خواهد شد.

با توجه به اینکه بریتانیا اکنون خارج از دستگاه بوروکراتیک اتحادیه اروپا است، فرصت دیگری برای تبدیل شدن به هاب بیت کوین خواهد داشت. من فکر می کنم رهبران بریتانیا از این فرصت به خوبی استفاده خواهند کرد.»

پوند در مقطعی از سال تا به امروز تقریباً 25 درصد کاهش داشت. در حالی که بیت کوین آن را با 56 درصد شکست داده است Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می دهد، هر چه افق زمانی طولانی تر باشد، پوشش BTC جذاب تر می شود.

مایکل سایلر، مدیر عامل سابق MicroStrategy، گفت: «در چهار سال گذشته دلار ریزش کرده است – 67 درصد افزایش دلاری داشته است». اشاره شد در ارزیابی خود از زیان ارز فیات در 26 سپتامبر.

نمودار BTC/USD در مقابل GBP/USD. منبع: TradingView

مطابق با داده ها جیمز باترفیل، رئیس بخش تحقیقات CoinShares، حجم مبادلات ارز GBP/BTC در صرافی‌های بزرگ Bitstamp و Bitfinex، که معمولاً 70 میلیون دلار در روز ارزش دارند، در 26 سپتامبر به 881 میلیون دلار غول‌پیکر رسید – افزایشی بیش از 1150%.

باترفیل استدلال کرد که این نشان می دهد که “وقتی یک ارز فیات در معرض تهدید قرار می گیرد، سرمایه گذاران شروع به ترجیح بیت کوین می کنند.”

واکنش نشان می دهدسیفدین آموس، نویسنده کتاب معروف «استاندارد بیت کوین»، این پدیده را «جذاب‌کننده» خواند.

حجم معاملات GBP/USD در نمودار Bitstamp، Bitfinex. منبع: جیمز باترفیل/ توییتر

G20 “شروع به درک” نیاز به BTC Hed

در همین حال، گورباچ اذعان کرد که اگرچه او «ممکن است نسبت به بریتانیا بیش از حد خوشبین باشد»، کشورهای گروه 20 هنوز می توانند تغییر سیاست عمده ای را در قبال پذیرش بیت کوین اعمال کنند.

مربوط: بیت کوین 5 درصد رشد کرد تا 20 هزار دلار را پس بگیرد، اولین سپتامبر “سبز” از سال 2016 است.

بیت کوین نیز مانند طلا می‌تواند در برابر سیاست‌های خود محافظت کند. که ارزش تخصیص و حمایت اندکی را دارد.»

“بعضی ها شروع به درک این موضوع کرده اند.”

فراتر از پوند، داده‌ها نشان می‌دهند که این ارزهای اصلی فیات هستند که بیشتر از بازارهای نوظهور (EMs) از افزایش ارزش دلار رنج می‌برند.

رابین بروکس، اقتصاددان ارشد مؤسسه مالی بین‌الملل، می‌گوید: «جدول برگشته است. اعلام کرد این هفته.

بازارهای نوظهور مانند برزیل و مکزیک از سال تا به امروز عملکرد بهتری نسبت به ارزهای G10 در برابر دلار دارند. این یک محور بزرگ در بازارهای جهانی است که بی سابقه است. سیاست پولی EM این روزها بیشتر از اقتصادهای پیشرفته است. آفرین EM…”

نمودار همراه بلومبرگ نشان می دهد که پزو واقعی برزیل و مکزیک حتی در سال 2022 بر دلار افزایش یافته اند.

پوند همراه با ین به سمت عقب حرکت کرد، در حالی که روبل روسیه به طور قابل توجهی غایب بود و به بالاترین میزان خود در دلار از سال 2015 رسیده است.

بازگشت ارز فیات در برابر دلار آمریکا از 26 سپتامبر. منبع: رابین بروکس/ توییتر

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس