بین عوامل اقتصاد کلان و دارایی های ارز دیجیتال مانند بیت کوین همبستگی وجود دارد. عوامل سخت و سخت‌گیرانه‌تر، نوسانات توکن‌های مجازی را به‌طور منفی افزایش می‌دهند. این مورد در مورد سهام و بازارهای آنها نیز صادق است.

هفته گذشته یک روند نزولی را به ارز دیجیتال اصلی آورد. بیت کوین بدون هیچ لنگری به سمت منطقه 19000 دلاری می رود. با انتشار افزایش نرخ جدید توسط فدرال رزرو ایالات متحده، حرکت جنوب توسط کل بازار کریپتو شدیدتر شد. همچنین بازار سهام نیز از این روند خارج نشد.

روندهای مختلف برای بازارهای ارز دیجیتال و سهام

اما این هفته جدید تفاوتی را در روند بین بازارهای ارز دیجیتال و سهام ایجاد می کند. وال استریت یک حالت اصلاحی را برای اکثر سهام آغاز کرد. رکود ناگهانی برای 3 شاخص برتر ایالات متحده رخ داد زیرا آنها در روز دوشنبه 26 سپتامبر اصلاح 1 درصدی را نشان دادند.

سهام و کالاها بیش از 10 درصد سقوط کردند اما شاخص MVIS کریپتوCompare Digital Assets 100 در ماه گذشته 1 درصد کاهش یافت.

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از ابتدای هفته افت قیمت در بازار سهام را به چالش کشیدند. در عوض، قیمت‌ها در بازار کریپتو با وجود همه شانس‌ها از روند صعودی پیروی کرده‌اند. این یک شگفتی بزرگ در داخل و خارج از فضا ایجاد کرد زیرا پیوند همبستگی با وال استریت شکست خورد.

قیمت BTC در سطح 20000 دلار افزایش یافت. این پس از مبارزه در هفته گذشته بود که بیت کوین به 19 هزار دلار رسید. برخی از تحلیلگران انتظار داشتند که بیت کوین به تدریج به پایین ترین سطح خود در سال 2022 یعنی 17500 دلار کاهش یابد. اما این توکن با بازپس گیری های خود حرکت چشمگیری را برای فضای کریپتو انجام داد.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین حدود 19114 دلار معامله می شود که نشان دهنده کاهش ماینرها است. ارزش بازار آن در حال حاضر بیش از 387.5 میلیارد دلار است. با افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین، بیش از 14 میلیون دلار نقدینگی در موقعیت های فروش اتفاق افتاده است.

بیت کوین پس از افزایش بیش از 20000 لیتر دلاری کند می شود BTCUSDT در Tradingview.com

کالج OnChain گزارش شده است در بیت کوین مایر مولتیپل ضمن استناد به داده های گلاسنود. اشاره کرد که غرفه های متعدد از نظر تاریخی در سطح پایینی قرار دارند. علاوه بر این، مقایسه با میانگین متحرک 200 روزه آن نشان می دهد که بیت کوین کمتر از ارزش گذاری شده است.

بازار ارزهای دیجیتال در حال افزایش قیمت است. علاوه بر بیت کوین، آلت کوین هایی مانند اتریوم (ETH)، بهمن (AVAX) و سولانا (SOL) بیش از 6 درصد افزایش یافتند. این روند صعودی جدید برای بیت کوین و سایر دارایی های ارز دیجیتال نشان دهنده انعطاف پذیری بازار کریپتو در برابر نوسانات، بر خلاف سهام سنتی است.

بیت کوین می تواند همبستگی را با سهام قطع کند

در این سال، دارایی اصلی کریپتو همبستگی بالاتری را با بازار سهام ایالات متحده نشان داد. روند قیمت بیت کوین شبیه به S&P 500 بود. با این حال، افزایش قیمت جدید بیت کوین در حال شکستن پیوند است، هر چند زمان آن است که مشخص شود.

همچنین، نگرانی با کاهش ذخایر نهنگ بیت کوین در سال جاری وجود دارد. با این حال، برخی از تحلیلگران با وجود عدم قطعیت کلان جهان، بی طرف هستند.

روز دوشنبه، موسس Fairlead Strateies LLC، کتی استاکتون، خاطرنشان کرد که بازگشت بیت کوین برای اندازه گیری های کوتاه مدت مناسب است. با این حال، بیشتر افراد ممکن است بی طرف بمانند زیرا انتظار شکست سریع در پرش را دارند.

Featured Image From zipmex, Charts From Tradingview

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر