سناتور ماساچوست، که صریحاً نسبت به ارزهای ارز دیجیتال شده بدبین بود، از تلاش‌های مارتین گرونبرگ، رئیس FDIC برای جدا کردن دارایی‌های دیجیتال از بانکداری تحسین کرد.

سناتور وارن: دولت بایدن برای جلوگیری از «درهم تنیدگی خطرناک» ارزهای دیجیتال با بانک‌ها تلاش کرد.


الیزابت وارن، سناتور ماساچوست، با اشاره به رویدادهای مربوط به فروپاشی FTX به عنوان “مشتی لوبیا جادو”، به نظر می رسد “سرایت” در حال گسترش در فضای کریپتو را به عنوان یک موضوع حزبی توصیف می کند.

وارن در جلسه استماع نامزدی کمیته بانکداری سنا در 30 نوامبر خطاب جاناتان مک کرنان، مشاور کمیته، تایید کرد که ورشکستگی FTX تا حد زیادی بر مؤسسات بانکی سنتی در ایالات متحده تأثیری نداشته است. سناتور ماساچوست، یک بدبین صریح نسبت به ارزهای دیجیتال، بخشی از وقت خود را برای تحسین کار شرکت بیمه سپرده فدرال، یا FDIC، رئیس موقت مارتین گرونبرگ، که به عنوان بخشی از نامزدی خود برای تصدی این سمت به عنوان بخشی از پنج نفر شرکت کرد، استفاده کرد. ترم سال

وارن می‌گوید: «بانک‌های ما حتی زمانی که ارز های دیجیتال منفجر شدند، ایمن ماندند، زیرا بسیاری از تنظیم‌کننده‌های پرزیدنت بایدن، مانند رئیس موقت گرونبرگ، برای جلوگیری از درهم‌تنیدگی خطرناک ارزهای دیجیتال با بانک‌های ما تلاش کردند. او این کار را علی‌رغم تلاش‌های تهاجمی دولت ترامپ و تقویت‌کنندگان کریپتو برای وارد کردن ارز دیجیتال و تمام خطرات آن به بانکداری سنتی انجام داد.

گرونبرگ به یکی از سؤالات وارن که در آن مدعی بود اگر شرکت هایی مانند FTX بیمه مشابهی را از FDIC دریافت می کردند، سیستم بانکی «کمتر ایمن» می شد، پاسخ مثبت داد:

شواهد اکنون روشن است. ما شرکت‌هایی داشتیم که درگیر فعالیت‌های بسیار سوداگرانه بودند، به شدت اهرمی داشتند و در برابر از دست دادن اعتماد در یک دوره آسیب‌پذیر بودند. آنها در معرض مستقیم موسسات مالی بیمه شده قرار نداشتند و در نتیجه شکست آن شرکت ها واقعاً به فضای ارز دیجیتال محدود شد و در نهایت تأثیری بر سیستم بانکی بیمه شده نداشت.

سناتور الیزابت وارن در جلسه استماع کمیته بانکی سنا در 30 نوامبر

وارن در ادامه به دارایی‌های کریپتو به‌عنوان «سمی» و نامناسب برای ثبیت در بانکداری سنتی اشاره کرد و ادعا کرد که مالیات‌دهندگان ممکن است از عواقب آن متحمل شوند. این سناتور یکی از قانونگذارانی بود که پشت نامه 23 نوامبر از وزارت دادگستری خواسته بود تا ریزش FTX را بررسی کنید و به طور بالقوه افراد دخیل در تخلف را تحت پیگرد قانونی قرار دهید، به ویژه نام مدیر عامل سابق سام بنکمن-فرید را به دلیل نقشش در این جنجال.

مربوط: استیبل کوین ها در سرایت بازار کریپتو FTX چقدر پایدار هستند؟

اثرات موج دار اعلان ورشکستگی صرافی بزرگی مانند FTX در میان بازار نزولی ادامه دارد. شرکت ارز دیجیتال BlockFi درخواست ورشکستگی فصل 11 داد در 28 نوامبر، گفت که FTX تعهدات مالی خاصی به شرکت بدهکار است. قانون‌گذاران و تنظیم‌کننده‌های جهانی نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند درباره رویدادهای FTX و FTX تحقیق کنند بالقوه ایجاد مقررات جدید چارچوب‌هایی، از جمله چارچوب‌هایی که از بانک مرکزی اروپا، دولت‌های ایالتی ایالات متحده و تنظیم‌کننده‌های اوراق بهادار در باهاما ارائه می‌شوند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو 2022

لینک منبع خبر