سوئیفت می‌گوید در آزمایش‌های اخیر CBDC به موفقیتی دست یافته است

تام زشاخ، مدیر ارشد فناوری اطلاعات، گفت: برای CBDC ها، راه حل ما بانک های مرکزی را قادر می سازد تا شبکه های خود را به سادگی و مستقیماً از طریق یک دروازه واحد به سایر سیستم های پرداخت در جهان متصل کنند.

روز چهارشنبه، انجمن ارتباطات مالی بین بانکی جهانی یا سوئیفت، اعلام کرد از طریق دو آزمایش جداگانه، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و دارایی‌ها را روی زیرساخت‌های مالی موجود با موفقیت جابه‌جا کرده است. به گفته سوئیفت، نتایج نشان داد که CBDCها می توانند به سرعت در مقیاس برای تسهیل تجارت و سرمایه گذاری بین بیش از 200 کشور و منطقه در سراسر جهان مستقر شوند.

سوئیفت یک است سیستم پیام رسانی بلژیکی که بیش از 11500 موسسه مالی را در سراسر جهان به هم متصل می کند و نقش مهمی در تسهیل معاملات بین المللی ایفا می کند. در سطح جهانی، از هر 10 بانک مرکزی 9 بانک به طور جدی در حال بررسی ارزهای دیجیتال هستند. SWIFT از طریق همکاری خود با Capgemini، موفق به تسویه تراکنش‌ها با استفاده از CBDC بر اساس فناوری‌های مختلف دفتر کل توزیع شده و همچنین با استفاده از شبکه پرداخت فیات به CBDC شد.

چهارده بانک مرکزی و تجاری از جمله بانک دو فرانس، Deutsche Bundesbank، HSBC، Intesa Sanpaolo، NatWest، SMBC، Standard Chartered، UBS، و Wells Fargo اکنون در یک محیط آزمایشی برای تسریع در استقرار CBDC در مقیاس کامل با یکدیگر همکاری می کنند. .

در آزمایش دوم، سوئیفت نشان داد که زیرساخت‌هایش می‌تواند پلتفرم‌های توکن‌سازی را با انواع مختلف پرداخت‌های نقدی ثبیت کند. SWIFT با همکاری Citi، Clearstream، Northern Trust و SETL، 70 سناریو شبیه سازی انتشار بازار و انتقال بازار ثانویه اوراق قرضه، سهام و پول نقد را بررسی کرد. مجمع جهانی اقتصاد تخمین می‌زند که بازار توکن‌سازی تا سال 2027 به 24 تریلیون دلار برسد.

ارزهای دیجیتال و توکن‌ها پتانسیل بسیار زیادی برای شکل دادن به نحوه پرداخت و سرمایه‌گذاری ما در آینده دارند. اما این پتانسیل تنها در صورتی می‌تواند آزاد شود که رویکردهای متفاوتی که در حال بررسی هستند، توانایی اتصال و همکاری با یکدیگر را داشته باشند. ما فراگیر بودن و قابلیت همکاری را به عنوان ستون‌های اصلی اکوسیستم مالی و نوآوری ما گامی مهم در جهت باز کردن پتانسیل آینده دیجیتال است.”

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس